193

Ушбу мақолада  имконияти  чекланган тил  ўрганувчиларга  инглиз 
тили  грамматикасини  ўқитишнинг  аҳамияти  ўрганилган.  Шунингдек,  уларни 
грамматикани  контекст,  диалоглар  ва  интернет  манбалари  орқали  ўқитишнинг 
афзалликларини ҳам алоҳида таъкидлаб ўтилган. 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 10-03-2020
  • Read count 183
  • Date of publication 10-07-2019
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages205-208
English

In  this  article  the  role  of grammar  in  teaching English  to disabled  language 
learners  are  studied.  It  is  also  stressed  on  advantages  of  teaching  grammar  and  improving 
disabled language learners knowledge in context, through dialogues, games and websites. 

Русский

В этой статье изучена роль грамматики в изучении и преподавание 
английского  языка  ученикам  с  ограниченными  возможностями.  Также  подчеркнуто 
преимущества  обучения  грамматики и улучшение  знаний учеников  в контексте  через 
диалоги, игры и веб-сайты. 

Ўзбек

Ушбу мақолада  имконияти  чекланган тил  ўрганувчиларга  инглиз 
тили  грамматикасини  ўқитишнинг  аҳамияти  ўрганилган.  Шунингдек,  уларни 
грамматикани  контекст,  диалоглар  ва  интернет  манбалари  орқали  ўқитишнинг 
афзалликларини ҳам алоҳида таъкидлаб ўтилган. 

Author name position Name of organisation
1 Boykhanov S.. NamSU
2 Yusufjanova S.. NamSU
Name of reference
1 Tabbert, Russell. (1984). Parsing the Question ―Why Teach Grammar‖. The English Journal. 73(8): 38-42
2 Richards, J. & W. Renandya. (2002). Methodology in language Teaching. USA: Cambridge University Press.
3 Harmer, Jeremy. (1991). The Practice of English Language Teaching. London:Longman.
4 Nunan, D. (1998). Teaching Grammar in Context. ELT Journal 52(2): 101 -109.
5 Riddell, D. (2003). Teaching English as a Foreign Language. London: Hodder Education
6 Thornbury, Scott. (1999). How to Teach Grammar. Essex: Pearson Education Limited.
7 Azar, B. (2006). Grammar Teaching and Communicative Teaching: A Hybrid That Works. Retrieved September 12, 2012 from
8 Azar, B. (2007). Grammar-Based Teaching: A Practitioner‘s Perspective. TESL-EJ. 11(2). 1-12 Retrieved September 12, 2012 from Mario Rinvolucri And Paul Davis (1995) More Grammar Games Cognitive, affective and movement activitiesfor EFL students"Cosmopolitan” cambridge university press
Waiting