119

Маколада инсон калбини поклаш, уни рухий-маънавий жихатдан юксалтиришни максад килган тасаввуф таълимотининг нафакат юр- тимизда, балки бутун дунёда тараккий этишига, ушбу илмнинг ри- вожига бекиёс хисса кушган, узларини хожагон тарикатининг да- вомчиси деб хисоблаб, ушбу тарикат гояларини ривожлантиришни уз олдига вазифа килиб куйган, накшбандия тарикати асосчиси, буюк мутасаввиф — Бахоуддин Накшбанднинг хаёти ва фаолияти тугриси- да маълумот берилади.

  • Web Address
  • DOI10.26739/2181-9599-2019-8-6
  • Date of creation in the UzSCI system 14-03-2020
  • Read count 0
  • Date of publication 10-09-2019
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages73-81
Ўзбек

Маколада инсон калбини поклаш, уни рухий-маънавий жихатдан юксалтиришни максад килган тасаввуф таълимотининг нафакат юр- тимизда, балки бутун дунёда тараккий этишига, ушбу илмнинг ри- вожига бекиёс хисса кушган, узларини хожагон тарикатининг да- вомчиси деб хисоблаб, ушбу тарикат гояларини ривожлантиришни уз олдига вазифа килиб куйган, накшбандия тарикати асосчиси, буюк мутасаввиф — Бахоуддин Накшбанднинг хаёти ва фаолияти тугриси- да маълумот берилади.

Русский

В этой статье даются сведения о жизни и творчестве великого су­фия Бахоуддина Накшбанда основателя течения накшбандия, целью которого было очищение человеческой души, его духовное возвыше­ние, считая себя продолжателем течения хожагон, он сделал огром­ный вклад в развитие этой науки, развития идей этого течения и поставил перед собой задачу распространения его не только в нашей стране но и по всему миру.

English

This article provides information about the life and work of the great Sufi Bakhouddin Nakshband of the founder of the nakshbandiya flow, the purpose of which was to purify the human soul, its spiritual elevation, considering himself a continuer of the chojagon flow, he made a huge contribution to the development of this sciense, developing the ideas of this flow and set the task of spreading it not only in our country but throughout the world.

Author name position Name of organisation
1 Xakimova S.S. тарих факультети таянч докторанти Мирзо Улугбек номидаги Узбекистон Миллий университети
Name of reference
1 1. Абул Мухсин Мухаммад Бокир Ибн Мухаммад Али. “Макомати Хожа Бахоуддин Накшбанд”. —Тошкент: Ёзувчи, 1993. — Б.208.
2 2. Буюк юрт алломалари. Тузувчи ва нашрга тайёрловчи У.Уватов. — Тошкент: Узбекистон, 2018. — Б. 421.
3 3. Зохидов П. Хожа Бахоуддин Накшбанд меъморий хазира. — Тош¬кент: 1993. — Б.18.
4 4. Комилов Н. Тасаввуф. — Тошкент: Мовароуннахр, 2009. —Б.444.
5 5. Мухаммад Сиддик Рушдий. Равсул-Аъзам. Рисолаи кодирия (Ав- лиёлар султони). — Тошкент: Нур, 1992. — Б.54.
6 6. Наврузова Г. Аврод - Бахоуддин Накшбанд каламига мансуб ри- сола. // Накшбандия, 1996. -№ 1-2. — Б.4
7 7. Наврузова Г. Бахоуддин Накшбанд асари тугрисида. Мустакил Узбекистон фалсафа ва хукук фанларининг долзарб муаммолари. Туплам. — Тошкент, 1996. — Б.142-143.
8 8. Назаров Б. “Ислом агиографияси тазимида макоматнинг урни ва унинг бадиий-услубий хусусиятлари (Бахоуддин Накшбанд макомат- лари асосида)”: Дисc. - Тошкент: 2000. — Б.153.
9 9. Фахриддин Али Сафий. Рашахот. (Оби хаёт томчилари). — Тош¬кент, 2003. — Б.536.
10 10. Усмон Турар. Тасаввуф тарихи. — Тошкент: Истиклол, 1999. — Б.109.
Waiting