Ўтган асрнинг 90-йиллар бошида Иттифоқнинг парчаланиши, мустақил давлатларнинг юзага келиши айрим иқтисодий, ижтимоий-сиёсий, мафкуравий муаммоларни келтириб чиқарган бўлса-да, ахборотга бўлган талабнинг сусайишига олиб келгани йўқ. Телевидение орқали берилаётган ахборотга аксарият томошабинларнинг ишончи жуда баланд эди. Яшаш тарзидаги тезликнинг ошгани, иқтисодий муаммолар гирдобида айрим стресс ҳолатларга дуч келинган, психологик босим кучайган бир пайтда руҳий хотиржамлик, ҳаловатга бўлган эҳтиёж ошиб борди. Ахборотнинг кўпайиши оқибатида дам олишга бўлган мойиллик кучайди. Матбуотда рекреативликнинг пайдо бўлиши, вақт ўтиши билан бошқа медиаларда, жумладан телевидениеда ҳам кўрина бошлади. Қисқа муддатда телевидениеда кўнгилочар йўналишдаги дастурлар “интертейнмент” (“entertainment”) оммалашди. Янгиликлар йўналишидаги телеканаллар ҳам ахборот тайёрлаш ва оммага йўналтиришнинг энг таъсирчан усулларини амалиётга жорий қилди. “Инфотейнмент (infotainment)” атамасининг амалда пайдо бўлиши ва қўлланилиши информацион дастурларда кўнгилочар элементларнинг кириб келиши асносида бошланди. Мақолада замонавий телевизион журналистикада ижтимоий-сиёсий мавзуларни тақдим этишнинг оммабоп усули —политейнментдан фойдаланишдаги халқаро тажриба ва миллий телеканалларда қўлланилишига доир қарашлар ҳақида сўз борган ҳамда давлат ва нодавлат телеканаллардаги баъзи лойиҳалар таҳлил этилган. Шунингдек, “политейнмент” замонавий телевизион журналистикада сиёсий қараш ва ёндашувларни илгари суришнинг самарали усули эканлиги ҳам ўрганилди. Мақолада қиёсий-тарихий, аналитик, таркибий ва функционал таҳлил, назарий ва эмпирик методлардан фойдаланилди.
Ўтган асрнинг 90-йиллар бошида Иттифоқнинг парчаланиши, мустақил давлатларнинг юзага келиши айрим иқтисодий, ижтимоий-сиёсий, мафкуравий муаммоларни келтириб чиқарган бўлса-да, ахборотга бўлган талабнинг сусайишига олиб келгани йўқ. Телевидение орқали берилаётган ахборотга аксарият томошабинларнинг ишончи жуда баланд эди. Яшаш тарзидаги тезликнинг ошгани, иқтисодий муаммолар гирдобида айрим стресс ҳолатларга дуч келинган, психологик босим кучайган бир пайтда руҳий хотиржамлик, ҳаловатга бўлган эҳтиёж ошиб борди. Ахборотнинг кўпайиши оқибатида дам олишга бўлган мойиллик кучайди. Матбуотда рекреативликнинг пайдо бўлиши, вақт ўтиши билан бошқа медиаларда, жумладан телевидениеда ҳам кўрина бошлади. Қисқа муддатда телевидениеда кўнгилочар йўналишдаги дастурлар “интертейнмент” (“entertainment”) оммалашди. Янгиликлар йўналишидаги телеканаллар ҳам ахборот тайёрлаш ва оммага йўналтиришнинг энг таъсирчан усулларини амалиётга жорий қилди. “Инфотейнмент (infotainment)” атамасининг амалда пайдо бўлиши ва қўлланилиши информацион дастурларда кўнгилочар элементларнинг кириб келиши асносида бошланди. Мақолада замонавий телевизион журналистикада ижтимоий-сиёсий мавзуларни тақдим этишнинг оммабоп усули —политейнментдан фойдаланишдаги халқаро тажриба ва миллий телеканалларда қўлланилишига доир қарашлар ҳақида сўз борган ҳамда давлат ва нодавлат телеканаллардаги баъзи лойиҳалар таҳлил этилган. Шунингдек, “политейнмент” замонавий телевизион журналистикада сиёсий қараш ва ёндашувларни илгари суришнинг самарали усули эканлиги ҳам ўрганилди. Мақолада қиёсий-тарихий, аналитик, таркибий ва функционал таҳлил, назарий ва эмпирик методлардан фойдаланилди.
После распада Союза в начале 1990-х годов появление независимых государств вызвало некоторые экономические, социально-политические и идеологические проблемы, однако они не привели к снижению спроса на информацию. Доверие большинства зрителей к информации, транслируемой по телевидению, было очень высоким. В разгар экономических проблем возникли некоторые стрессовые ситуации, возросло психологическое давление, возросла потребность в спокойствии и благополучии. Появление рекреационизма в прессе стало появляться со временем и в других средствах массовой информации, включая телевидение. За короткое время развлекательные программы на телевидении стали популярными. Телеканалы, ориентированные на новости, также представили наиболее эффективные методы подготовки и передачи информации общественности. Появление и применение термина «информационно-развлекательная система» началось с внедрения развлекательных элементов в информационные программы. В статье обсуждается популярный способ освещения общественно-политических тем в современной телевизионной журналистике —международный опыт использования политейнмента и взгляды на его применение на национальных телеканалах, а также анализируются некоторые проекты на государственных и негосударственных телеканалах. Также было изучено, что вежливость является эффективным способом продвижения политических взглядов и подходов в современной телевизионной журналистике. В статье используются сравнительно-исторический, аналитический, структурно-функциональный анализ, теоретические и эмпирические методы.
After the collapse of the Soviet Union in the early 1990s, although the emergence of independent states caused some economic, socio-political and ideological problems that did not reduce the demand for information. The trust of the majority of residents in the information broadcast on television was very high. During a time when there are lifestyles, problems associated with stressful situations to varying degrees, psychological pressure arose, a need for conversations and well-being arose. As a result of the increase in the amount of information, the tendency to relaxation developed. The emergence of recreationism in the press began to be reflected so temporarily in other mass media, including television. In a short time, entertainment on television has become popular. News-oriented TV channels also presented the most effective methods of preparing and transmitting information to the public. The introduction and use of the term "infotainment system" began with the introduction of entertainment elements into information programs. The state is discussing a popular way of covering the social and political course in modern television journalism -the international experience of using polytheism and a view of its finding in the scientific world of knowledge, scientific experience. It has also been explored what is an effective way to promote political views and attitudes in contemporary television journalism. The state uses comparative historical, analytical, structural and functional analysis, theoretical and empirical methods.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Karimov A.A. | Филология фанлари номзоди,Тошкент | Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Онлайн-марафон “Ночь выборов —2018” посмотрели 70 млн человек. —URL:https://news.rambler.ru/other/39412610-onlayn-marafon-noch-vyborov-2018-posmotreli-70-mln-chelovek/(датаобращения 21.03.2018) |
2 | Долгова Ю.И. Трансформация общественно-политического телевещания в постсоветский период: факторы, параметры, проблемы, http://vestnik.journ.msu.ru/books/2018/5/transformatsiya-obshchestvenno-politicheskogo televeshchaniya-v-postsovetskiy-period-faktory-paramet/(датаобращения 08.05.2020) |
3 | O'Neill Robert. The manipulative machine, New York, 1968. |
4 | Цвик В.Л. Телевизионная журналистика: история, теория, практика. —Москва:Аспект Пресс, 2002.—382 с. |
5 | Рашкофф Д. Медиавирус. Как поп-культура тайно воздействует на ваше сознание / Пер. с англ. Д.Борисов. —М.: Ультра. Культура, 2003. —368 с. |
6 | Федотова Н.А. Рекреативные функции СМИ: идеологический и политический контекст. —URL:https://cyberleninka.ru/article/n/ rekreativnye-funktsii-smi-ideologicheskiy-i-politicheskiy-kontekst |
7 | Больц Н. Азбука медиа —Москва: Европа, 2011. —132 с. —URL: https://search.rsl.ru/ru/record/01004890091 |
8 | Володина М.Н. О роли СМИ в процессе политической коммуникации (на материале немецких массмедиа) / М.Н. Володина // Политическая лингвистика. —2010. —4(34). —С. 9–12. |
9 | Лебедев И. Всеми средствами хорош.—URL: http://www.kommersant.ru/doc/2795332(датаобращения: 03.09.2015) |
10 | Эшбек Т. Интернетдаги радио ва телевидение сайтларида сайлов мавзусининг ёритилиши, Интернет журналистика, Ф.Мўминов таҳрири остида. —Тошкент, 2005. —35 б. |
11 | https://www.youtube.com/watch?v=MO_uhXbZYBE,2019 йил 11 ноябрь. |
12 | https://www.bbc.com/uzbek/uzbekistan-50394469 |
13 | https://kun.uz/11726593 |
14 | https://everyday.uz/business/2420-news.html |
15 | https://sof.uz/post/navbahor-imomova-achchiq-haqiqat-prezidentga-ayon |
16 | https://lib.sale/jurnalistika-knigi/mediynoy-politike-ili-politicheskoy-mediynosti-71668.html |
17 | http://protoday.uz/uz/archives/269994, 08.05.2020. |