287

Демократик ислоҳотлар давом этаѐтган ва фуқаролик жамияти асослари
мустаҳкамланаѐтган бир пайтда жамоатчилик фикрини шакллантириш ва бошқаришда
ижтимоий-сиѐсий рекламани амалга ошириш билан боғлиқ энг асосий муаммолардан бири
― унинг самарадорлигига эришишдир. Ижтимоий-сиѐсий рекламанинг самарадорлиги нима
билан ўлчанади? Савдо-сотиқ рекламаси самарадорлигини аниқлаш нисбатан осон ― бунда
товар савдосининг ўсиши билан рекламага қилинган сарф-харажатлар нисбатини аниқлаш
кифоя. Аммо ижтимоий-сиѐсий реклама самарадорлигини аниқлаш арифметик жиҳатдан
мураккаб вазифа саналади. Ижтимоий-сиѐсий рекламанинг самарадорлиги, бир қараганда,
тегишли сиѐсий кучни ѐқлаб берилган овозлар, сиѐсий партия ѐки маълум ижтимоий гуруҳ
тарафдорлари сонининг ўсиши билан белгиланади. Бироқ ижтимоий-сиѐсий реклама
ѐрдамида кишилар танловини зарурий ўзанга йўналтириш имкониятлари чекланганини
унутмаслик даркор. Айниқса, ижтимоий рекламалар, одатда, маълум даврда ҳамда
аудиторияни аниқ бир мақсадга йўналтиришга хизмат қилади.

  • O'qishlar soni 287
  • Nashr sanasi 21-03-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar42-53
Ўзбек

Демократик ислоҳотлар давом этаѐтган ва фуқаролик жамияти асослари
мустаҳкамланаѐтган бир пайтда жамоатчилик фикрини шакллантириш ва бошқаришда
ижтимоий-сиѐсий рекламани амалга ошириш билан боғлиқ энг асосий муаммолардан бири
― унинг самарадорлигига эришишдир. Ижтимоий-сиѐсий рекламанинг самарадорлиги нима
билан ўлчанади? Савдо-сотиқ рекламаси самарадорлигини аниқлаш нисбатан осон ― бунда
товар савдосининг ўсиши билан рекламага қилинган сарф-харажатлар нисбатини аниқлаш
кифоя. Аммо ижтимоий-сиѐсий реклама самарадорлигини аниқлаш арифметик жиҳатдан
мураккаб вазифа саналади. Ижтимоий-сиѐсий рекламанинг самарадорлиги, бир қараганда,
тегишли сиѐсий кучни ѐқлаб берилган овозлар, сиѐсий партия ѐки маълум ижтимоий гуруҳ
тарафдорлари сонининг ўсиши билан белгиланади. Бироқ ижтимоий-сиѐсий реклама
ѐрдамида кишилар танловини зарурий ўзанга йўналтириш имкониятлари чекланганини
унутмаслик даркор. Айниқса, ижтимоий рекламалар, одатда, маълум даврда ҳамда
аудиторияни аниқ бир мақсадга йўналтиришга хизмат қилади.

Havola nomi
1 1. http://elections.uz/uz/lists/news
2 2. Мирзиѐев Ш.М. Парламентимиз ҳақиқий демократия мактабига айланиши, ислоҳотларнинг ташаббускори ва асосий ижрочиси бўлиши керак. Президент Шавкат Мирзиѐевнинг Олий Мажлис палаталари, сиѐсий партиялар ҳамда Ўзбекистон Экологик ҳаракати вакиллари билан видеоселектор йиғилишидаги маърузаси. http://uza.uz/oz/politics/parlamentimiz-a-i-iy-demokratiya-maktabiga- aylanishi-islo-ot-12-07-2017
3 3. http://ijtimoiy-fikr.uz/uz/tadqiqotlar/saylov
4 4. Психология политической рекламы. http://psyhological.ucoz.ua/publ/41-1-0-212
5 5. Пушкарева Г.В. Политический менеджмент: учеб.пособие. ― М.: Дело, 2002, - С. 246-249.
6 6. Isanova, G., Samad, X. Implementation of socio-political advertisement in the progress of political system in uzbekistan: Achievements and setbacks. European Journal of Molecular and Clinical Medicine. Volume 7, Issue 3, September 2020, Pages 3154-3170
7 7. Балашова А.Н. Электоральная коммуникация в средствах массовой информации // Вестник Московского Университета. Серия 12. Политические науки, 2017, No 3, - С. 29
8 8. Кара-Мурза С.Г. Манипуляция сознанием. ― М.: Изд-во “Эксмо”, 2016, - С. 313.
9 9. Гринберг Т.Н. Политические технологии: ПР и реклама: учеб. пособие для студентов вузов / Т.Э.Гринберг. ― М.: Аспект Пресс, 2005, - С. 255. (Мицкевич
10 9. Гринберг Т.Н. Политические технологии: ПР и реклама: учеб. пособие для студентов вузов / Т.Э.Гринберг. ― М.: Аспект Пресс, 2005, - С. 255. (Мицкевич
11 10. Лисовский С.Ф. Политическая реклама. Глава 1. http://evartist.narod.ru/text7/03.htm#_ftn11 11. https://www.youtube.com/watch?v=iJxj_w4D1nQ
Kutilmoqda