За последние несколько лет число учителей, использующих
компьютерный язык, значительно выросло, и было написано множество статей о роли
технологий в 21-м веке. Введение текстовых процессоров в школах, колледжах иуниверситетах в начале 1990-х годов повлияло на образование. В основном это было связано
с письменными заданиями. Развитие Интернета привело к революции в глазах
преподавателей, поскольку инструменты онлайн-обучения становятся все более
надежными. Сегодня Интернет становится все более популярным в области преподавания
иностранных языков, и все больше и больше преподавателей и учеников принимают их
ежедневно.
the last few years, the number of teachers using computer-aided language
has grown significantly, and numerous articles have been written about the role of technology in
the 21st century. The introduction of word processors to schools, colleges and universities in the
early 1990s influenced education. This was mainly due to written assignments. The development of
the Internet has led to a revolution in the eyes of educators, as online learning tools have become
increasingly reliable. Today, the Internet is becoming increasingly popular in the field of foreign
language teaching, with more and more teachers and learners being accepted daily.
За последние несколько лет число учителей, использующих
компьютерный язык, значительно выросло, и было написано множество статей о роли
технологий в 21-м веке. Введение текстовых процессоров в школах, колледжах иуниверситетах в начале 1990-х годов повлияло на образование. В основном это было связано
с письменными заданиями. Развитие Интернета привело к революции в глазах
преподавателей, поскольку инструменты онлайн-обучения становятся все более
надежными. Сегодня Интернет становится все более популярным в области преподавания
иностранных языков, и все больше и больше преподавателей и учеников принимают их
ежедневно.
Сўнги бир неча йил ичида компютер ёрдамида тил ўргатишда
фойдаланадиган ўқитувчилар сони сезиларли даражада ошди ва 21- асрда таълимнинг
технологиядаги ўрни ҳақида кўплаб мақолалар ёзилди. 90 – йилларнинг бошларида
макткбларга, коллежларга ва университетларга сўз протсессорларини киритиш таълимга
таъсир кўрсатди. Бу асосан ёзма топшириқлар билан боғлик эди. Интернетнинг
ривожланиши ўқитувчилар нуқтаи назарида инқилобга олиб келди, чунки интернет
орқали тақдим этилаётган ўқув воситалари аста-секин янада ишончли бўлиб қолди.
Ҳозирги кунда интернет чет тилларини ўқитиш соҳасида жуда машхур бўлиб келмоқда
ва уни кундан кунга кўпрок ўқитувчи ва ўқувчилар қабул қилинмоқда.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | A'zamov S.. | Chet tillari kafedrasi o'qituvchisi | Наманган Мухандислик Технология Институти |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Benson, G. M., Jr. (1996). Combining Computer Assisted Instruction (CAI) and a live TV teacher to extend learning opportunities into the home. A learning productivity research and developmental project of the research foundation of the State University of New York and Instructional Systems Inc. Albany, NY: Instructional Systems Inc., State University of New York. (ERIC Doc. ED359936). |
2 | Belisle, Ron, E-mail Activities in the ESL Writing Class, The Internet TESL Journal, Vol. II, No. 12, December 1996 http://iteslj.org/Articles/Belisle-Email.html |
3 | Boswood, Tim(editor), New Ways of Using Computers in Language Teaching, TESOL, 1997. |
4 | Bush,M.D., R.M.Terry(editors.), Technology-Enhanced Language Learning, 1996. |
5 | Dean, J. (1993). Alternative instructional delivery system: Implications for vocational education, The Visitor, 4, 2-4. |
6 | Froke, M. (1994). A vision and promise: Distance education at Penn State, Part1 -Toward an experience-based definition. The Journal of Continuing Higher Education, 42 (2), 16-22. |
7 | Gelatt, H. B. (1995). Future sense: Creating the future. The Futurist, 3 (2), 35-43.Hahn, H. A. (1995). |
8 | Herschbach, D. (1994). Addressing vocational training and retaining through educational technology: Policy alternatives. (Information Series No. 276). Columbus, OH: The National Center for Research in Vocational Education.Hill, M. (1995). What is new in telecommunication? Electronic Learning, (6), |
9 | Hill, M. (1995). What is new in telecommunication? Electronic Learning, (6), |
10 | Kasper, L.F., ESL and the Internet: Content, rhetoric and research. Proceedings of Rhetoric and Technology in the New Millennium, 1998. http://members.aol.com/Drlfk/rhetoric.html Power, M. A. (1996). |
11 | Tanguay, Edward, English Teachers, Prepare Yourselves for the Digital Age. http://userpage.fu-berlin.de/~tanguay/english-teachers.htm |