289

The  article  deals  with  the  questions how  to develop  students’  motivation  to  learn foreign  languages via giving 
feedback to writing of the students. Its main purpose is to find the most appropriate and effective ways out. The paper 
presents  the  analytical  review  of  research  on  the  problems  concerning  building  and  development  of  educational 
motivation, describes its types and highlights varieties that are specific to foreign language learning. The paper offers 
examples how to use feedback effectively while teaching foreign languages. 

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 22-08-2022
  • O'qishlar soni 0
  • Nashr sanasi 20-05-2020
  • Asosiy tilIngliz
  • Sahifalar136-139
Ўзбек

Мақолада  талабаларнинг  ёзма  ишларига  баҳо  бериш  орқали  чет  тилларни  ўрганишга  бўлган 
иштиёқини ривожлантириш масалалари ёритилган. Унинг асосий мақсади энг муносиб ва самарали йўлларни 
топишдан иборат. Мақолада таълим мотивациясини шакллантириш ва ривожлантириш муаммолари бўйича 
тадқиқотларнинг  таҳлилий  шарҳлари  келтирилган  бўлиб,  унинг  чет  тилини  ўрганиш  учун  хос  бўлган 
турлари  ёритилган.  Мақолада  чет  тилларни  ўқитишда  улардан  самарали  фойдаланиш  бўйича  мисоллар 
келтирилган. 

Русский

В  статье  рассматриваются  вопросы  развития  мотивации  студентов  к  изучению  иностранных 
языков.  Его  основная  цель  -  найти  наиболее  подходящие  и  эффективные  пути  выхода.  В  статье 
представлен  аналитический  обзор  исследований  по  проблемам  формирования  и  развития  учебной 
мотивации, описаны ее виды и выделены разновидности, характерные для изучения иностранного языка. В 
статье приводятся примеры их эффективного использования при обучении иностранным языкам. 

English

The  article  deals  with  the  questions how  to develop  students’  motivation  to  learn foreign  languages via giving 
feedback to writing of the students. Its main purpose is to find the most appropriate and effective ways out. The paper 
presents  the  analytical  review  of  research  on  the  problems  concerning  building  and  development  of  educational 
motivation, describes its types and highlights varieties that are specific to foreign language learning. The paper offers 
examples how to use feedback effectively while teaching foreign languages. 

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Xaydarova U.. 1 Teaching at Tashkent State University
Havola nomi
1 1. Барабашёва Ирина Владимировна. Feedback как средство развития мотивации к изучению иностранного языка // Вестник ТГПУ. 2017. №6 (183
2 2. Allwright, R. (1981), “What Do We Want Teaching Materials for?” ELT Journal 36/1 and in Rossner and Bolitho (Eds)
3 3. Bailey, N., Madden, C., Krashen, S. D. (1974). “Is there a “Natural Sequence in Adult Second Language Learning?” Language Leaning, 24, 235-243.
4 4. Biber, D.,Conrad, S., Reppen,R. (1998). Corpus Linguistics: Inverstigating Language Structure and Use. Cambridge University press.
5 5. Bizzel, P. (1987). Language and Literacy. In. Enos (Eds.), A Sourcebook for Basic Writing Teachers. (pp. 125-137). New York: Random House
6 6. Leki (2000:3-4). “Quantity before Quality in Second Language Composition”
Kutilmoqda