Маълумки, мактаб кутубхоналариннинг асосий вазифаси – ўқув дастурларини амалга оширишда ўқитувчилар билан, ўқувчиларнинг уй вазифаларини бажариши ва мус-тақил тайёргарлик кўришида эса уларнинг ота-оналари билан ҳамкорлик қилиш, уларнинг маълумот, ахборот, билим олишларига барқарор қизиқиш ва мулоқотда бўлиш истаги, бадиий матнни тинглаш, тушуниш қобилияти, келажакда мукаммал маълумотга эга бўлган инсонларни тарбиялаш учун асос, пойдевор яратадиган ҳамма нарсага қизиқишни эҳтиёж даражасига кўтаришдан иборатдир. Ушбу илмий мақолада мақсадларга эришиш учун кутубхона ва библиографик билимларни тарғиб қилиш, ўқувчиларнинг ахборотга бўлган эҳтиёжларини ўрганиш учун сўровномалар ўтказиш, суҳбатлар уюштириш, ўқувчиларни ўрганиш, кузатиш олиб бориш масалалари ёритилган.
It is known that the main task of school libraries is cooperation with teachers in the implementation of educational programs, as well as with their parents in completing homework and self-preparation of students, their desire to communicate, as well as to listen to and understand literary text. is to raise interest to the level of curiosity in everything that creates the basis, the foundation for raising people with a perfect education in the future. This scientific article covers the issues of promoting library and bibliographic knowledge, conducting surveys to study students’ information needs, organizing interviews, studying students, and conducting observations.
Известно, что основной задачей школьных библиотек является сотрудничество с учителями при реализации образовательных программ, а также с их родителями при выполнении домашних заданий и самостоятельной подготовке учащихся, их стремлении к общению, а также к прослушиванию и пониманию художественного текста. заключается в том, чтобы поднять интерес до уровня любознательности ко всему, что создает основу, фундамент для воспитания людей с совершенным образованием в будущем. В данной научной статье освещены вопросы пропаганды библиотечных и библиографических знаний, проведения опросов для изучения потребностей студентов в информации, организации интервью, изучения студентов, проведения наблюдений.
Маълумки, мактаб кутубхоналариннинг асосий вазифаси – ўқув дастурларини амалга оширишда ўқитувчилар билан, ўқувчиларнинг уй вазифаларини бажариши ва мус-тақил тайёргарлик кўришида эса уларнинг ота-оналари билан ҳамкорлик қилиш, уларнинг маълумот, ахборот, билим олишларига барқарор қизиқиш ва мулоқотда бўлиш истаги, бадиий матнни тинглаш, тушуниш қобилияти, келажакда мукаммал маълумотга эга бўлган инсонларни тарбиялаш учун асос, пойдевор яратадиган ҳамма нарсага қизиқишни эҳтиёж даражасига кўтаришдан иборатдир. Ушбу илмий мақолада мақсадларга эришиш учун кутубхона ва библиографик билимларни тарғиб қилиш, ўқувчиларнинг ахборотга бўлган эҳтиёжларини ўрганиш учун сўровномалар ўтказиш, суҳбатлар уюштириш, ўқувчиларни ўрганиш, кузатиш олиб бориш масалалари ёритилган.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Xakimova M.. | Кутубхонашунослик кафедраси мудири | Ўзбекистон давлат санъат ва маданият институти |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Мирзиёев Ш.М. Янги Ўзбекистон тараққиёт стратегияси. Учинчи нашр.– Тошкент: Ўзбекистон нашриёти, 2022.– 440 бет. |
2 | 2. Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармойиши. Китоб маҳсулотларини чоп этиш ва тарқатиш тизимини ривожлантириш, китоб мутолааси ва китобхонлик маданиятини ошириш ҳамда тарғибот қилиш бўйича комиссия тузиш тўғрисида. 2017 йил, 12 январь. |
3 | 3. Ўзбекистон Республикаси Президентининг Қарори. Китоб маҳсулотларини нашр этиш ва тарқатиш тизимини ривожлантириш, китоб мутолааси ва китобхонлик маданиятини ошириш ҳамда тарғибот қилиш бўйича комиссия чора-тадбирлар дастури тўғрисида. 2017 йил, 13 сентябрь. |
4 | 4. Ўзбекистон Республикаси Президентининг Қарори Ўзбекистон Республикаси аҳолисига ахборот - кутубхона хизмати кўрсатишни янада шакллантириш тўғрисида. 2019 йил, 7 июнь. |
5 | 5. Йўлдошев Э. Кутубхонада болалар ўқишига раҳбарлик қилиш. –Тошкент: Ўзбекистон, 2002. –128 б. |
6 | 6. Мелентьева Ю.П. Общая теория чтения. Москва, Наука, 2015.-230 с. |
7 | 7. Мелентьева Ю.П. Чтение: явление, процесс, деятельность. Москва, Наука, 2018.-282 с. |
8 | 8. Чудинова В.П. Развитие наций читателей в разных странах мира: исследования, стратегии, проекты, практики. Москва, Книга, 2014.-344 с. |
9 | 9. Умаров А.О. Мутолаа маданияти: Шахс, жамият, тараққиёт. –Тошкент: Фан, 2004. –194 б. |
10 | 10. Фалсафа: Қомусий луғат. –Тошкент: «Шарқ»НМАК Бош таҳририяти, 2004.– 469 б. |