36

Adabiy ta’limida interaktiv metodlar, axborot va zamonaviy pedagogik texnologiyalardan foydalanish o‘quvchilarning fanni o‘zlashtirishida muhim ahamiyat kasb etadi. Zamonaviy axborot texnologiyalari izchillik bilan rivojlanib boryotgan davrda adabiy ta’limda ham yangi yondashuvlarga ehtiyoj seziladi, albatta. Ushbu maqolada ham xalq og‘zaki ijodi namunasi bo‘lgan “Ravshan” dostonini o‘qitishga doir yangicha yondashuvlar o‘rin olgan. Maqoladan ko‘zlangan maqsad maktab o‘qituvchilariga yengillik yaratish va o‘quvchilarni mustaqil fikrlashga, tafakkurini mustahkamlashga, xalq og‘zaki ijodi namunalarini qiziqish bilan o‘rganishga undash. Maqoladan 7-sinf o‘quvchilarini o‘qitishda foydalanish mumkin. Bugungi kunda adabiyot o‘qitishda asosiy faollik, albatta, o‘qituvchining o‘zida bo‘lishi lozim. Bu orqali o‘qituvchi o‘quvchilarning ham faolligini ta’minlay oladi. Maqoladan ko‘zlangan maqsad shuki, tarixiy ildizlarimiz, qadriyatlarimiz, an’analarimizdan darak beruvchi dostonlarimizni o‘quvchilarga samarali usuldayetkazib berishdir.

  • O'qishlar soni 36
  • Nashr sanasi 29-02-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar63-67
Ўзбек

Adabiy ta’limida interaktiv metodlar, axborot va zamonaviy pedagogik texnologiyalardan foydalanish o‘quvchilarning fanni o‘zlashtirishida muhim ahamiyat kasb etadi. Zamonaviy axborot texnologiyalari izchillik bilan rivojlanib boryotgan davrda adabiy ta’limda ham yangi yondashuvlarga ehtiyoj seziladi, albatta. Ushbu maqolada ham xalq og‘zaki ijodi namunasi bo‘lgan “Ravshan” dostonini o‘qitishga doir yangicha yondashuvlar o‘rin olgan. Maqoladan ko‘zlangan maqsad maktab o‘qituvchilariga yengillik yaratish va o‘quvchilarni mustaqil fikrlashga, tafakkurini mustahkamlashga, xalq og‘zaki ijodi namunalarini qiziqish bilan o‘rganishga undash. Maqoladan 7-sinf o‘quvchilarini o‘qitishda foydalanish mumkin. Bugungi kunda adabiyot o‘qitishda asosiy faollik, albatta, o‘qituvchining o‘zida bo‘lishi lozim. Bu orqali o‘qituvchi o‘quvchilarning ham faolligini ta’minlay oladi. Maqoladan ko‘zlangan maqsad shuki, tarixiy ildizlarimiz, qadriyatlarimiz, an’analarimizdan darak beruvchi dostonlarimizni o‘quvchilarga samarali usuldayetkazib berishdir.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Abdixoliqova M.R. o‘qituvchi ToshDO‘TAU
Havola nomi
1 Mаdаyеv О., Sоbitоvа T. Xаlq оg‘zаki pоеtik ijоdi. –T.: 2010.2.Tо‘xliyеv B., Niyоzmеtоvа R.vа b. Til vа аdаbiyоt tа’limining zаmоnаviy tеxnоlоgiyаlаri. –T.: Tоshkеnt, 2011.3.Q.Yo‘ldoshev, B.Qosimov, V.Qodirov, J, Yo‘ldoshbekov.7-sinf .adabiyot darsligi. T.:2017. 4.Muhаmеdоvа S,X., Аbdullаyеvа M, D., Yuldаshеvа Sh, Sh., Еshmаtоvа Y,B. О‘zbеk tili vа аdаbiyоti tа’limidа zаmоnаviy аxbоrоt tеxnоlоgiyаlаri. –T.: 2018.5.Husаnbоyеvа Q., Niyоzmеtоvа R. Аdаbiyоt о‘qitish mеtоdikаsi. О‘quv qо‘llаnmа. –T.: Bаrkаmоl fаyz mеdiа. 2018.6.Niyоzmеtоvа R. Uzluksiz tа’lim tizimidа о‘zbеk аdаbiyоtini о‘rgаnish mеtоdikаsi. Mоnоgrаfiyа. –T.: Fаn, 2007.7.Rаjаbоvа I. Аdаbiyоt dаrslаrini intеrfаоl usullаrdа tаshkil еtish. –T.: Tаmаddun, 2010.8.Tо‘xliyеv.B. Аdаbiyоt о‘qitish mеtоdikаsi. –T.: “Аlishеr Nаvоiy” nоmidаgi О‘zMK, 2012.9.Neil Selwyn. Education and Technology: Key Issues and Debates. –Continuum. New York, 2011.10.Husаnbоyеvа Q. Аdаbiyоt о‘qitish mеtоdikаsi vа muаmmоli tа’lim. О‘quv-mеtоdik qо‘llаnmа. –Tоshkеnt: Innоvаtsiyа-Ziyо,2022.11.Djаmаldinоvа Sh. Mаktаb аdаbiy tа’limidа xаlq оg‘zаki ijоdi nаmunаlаrini muаmmоli mеtоd аsоsidа о‘rgаnish//Phd ilmiy dаrаjаsini оlish uchun yоzilgаn аvtоrеfаrаt. –Tоshkеnt, 2022.12.www.gооglе.cоm13.www.ziyо.uz.cоm14.www.ziyоnеt.uz15.www.nаtlib.uz16.www.bооk.uz17.www.txt.uz18.www.о‘zbеkаdаbiyоti.cоm19.http://еnsiklоpеdiyа.uz20.http://ziyоuz.uz
Kutilmoqda