30

Воздушная контактная сеть железных дорог - это сложная с точки зрения надежности система, которая не имеет резервирования по техническим причинам, и ее работа не прекращается в момент сбоя, а только прерывается. После ремонтных реставраций он продолжает выполнять свои функции. В данной статье предлагается структурно-параметрическое описания система контактной сети железных дорог по трем геометрическим параметра и взаимосвязь опор с надежной работой контактной подвески, построены статистическое и теоретическое распределения частоты диапазона зигзага контактной сети на прямом и кривом участках пути.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 18-04-2024
  • O'qishlar soni 30
  • Nashr sanasi 30-06-2023
  • Asosiy tilRus
  • Sahifalar61-66
English

The air contact lines of railways are a complex system from the point of view of reliability, which has no redundancy for technical reasons, and its operation does not stop at the moment of failure, but only interrupts. After repair restorations, it continues to perform its functions. This article proposes a structural and parametric description of the railway contact line system according to three geometric parameters and the relationship of poles with the reliable operation of the contact suspension, statistical and theoretical frequency distributions of the zigzag range of the contact line on the straight and curved sections of the track are constructed.

Русский

Воздушная контактная сеть железных дорог - это сложная с точки зрения надежности система, которая не имеет резервирования по техническим причинам, и ее работа не прекращается в момент сбоя, а только прерывается. После ремонтных реставраций он продолжает выполнять свои функции. В данной статье предлагается структурно-параметрическое описания система контактной сети железных дорог по трем геометрическим параметра и взаимосвязь опор с надежной работой контактной подвески, построены статистическое и теоретическое распределения частоты диапазона зигзага контактной сети на прямом и кривом участках пути.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Badretdinov T.N. Katta o'qituvchi Tashkent State Transport University
Havola nomi
1 1. Badretdinov T.N., Amirov S.F. Modeling of the distribution of the failure rate of reinforced concrete catenary poles //The scientific journal vehichles and roads, Tashkent, 2022, №2. – pp.154-159.
2 2. Badretdinov T.N., Bayanov I.N. Devices for determining the misalignment of the catenary poles //The scientific journal vehichles and roads, Tashkent 2022, №1, – pp.114-120.
3 3. Amirov S.F., Badretdinov T.N., Bayanov I.N. “Analysis of damage to current collectors of electric rolling stock and modernization of control systems for misalignment of catenary poles” Modern technologies. System analysis. Modeling, №. 2 (70), 2021. pp. 138-145.
4 4. T.Badretdinov, I.Bayanov “Analysis of the state of catenary poles of railways of the Republic of Uzbekistan”. Silk Road Transport, No. 3 (2021). pp. 20-24.
5 5. Badretdinov, T. N. Development of a mobile device for diagnosing misalignments of catenary poles / T. N. Badretdinov, I. N. Bayanov // Innovative transport. – 2022. – № 1(43). – pp. 50-55. – DOI DOI 10.20291/2311-164X-2022-1-50-55. – EDN LNNGCS.
6 6. Chen, X., Zhang, H., Liu, P., & Zhao, D. (2022, April). Research on Catenary condition maintenance strategy based on multi-objective optimization. In International Conference on Internet of Things and Machine Learning (IoTML 2021) (Vol. 12174, pp. 78-85). SPIE.
7 7. Kovalev A. A. Formation of control actions on the contact lines taking into account the process of misalignment of catenary poles: monograph Yekaterinburg: Publishing house of UrGUPS, 2013. 74 p.
Kutilmoqda