Ushbu maqolada transport-ekspeditorlik va logistika xizmatlarini raqamli platforma tizimi muammosini tahlil qilish va yechim topishga bag’ishlangan. Tadqiqot mavzusi zamonaviy raqamli texnologiyalarga asoslangan transport
ekspeditorlik va logistika tizimini yaratishga yangi, innovatsion yondashuv zarurati tufayli dolzarbdir. Men tadqiqotlarimdan “mijoz-vositachi-tashuvchi” axborot ta’minot zanjirida yu tashuvlarining o’zaro ta’sirini boshqarishning
asosiy konsepsiyasi sifatida integrasiyalashgan logistika paradigmasidan foydalanish bilan umumiy ishonchli raqamli platformani yaratishga konseptual yondashuv qoidalari shakllantirildi. U transport-ekspeditorlik va logistika
tizimini operativ boshqarishda telematika tamoyillarini joriy etish uchun asos bo’lib xizmat qiladi. Biz transport-ekspeditorlik va logistika tizimi ishtirokchilari uchun qo’shma raqamli platforma yaratish bo’yicha tavsiyalarni yuklar oqimiga operativ ta’sir ko’rsatish muammolarini hal etishga, mijozlarga xizmat ko’rsatish tezligi va sifatini oshirishga qaratish nuqtai nazaridan ko’rib chiqamiz. Biz “transport-ekspeditorlik va logistika tizimi” tushunchasini ko’rib
chiqib, transport-ekspeditorlik va logistika tizimini yaratish jarayonida raqamlashtirishning rolini belgilaymiz. Innovatsion xususiyatga ega transport logistika tizimini boshqarish jarayoni samaradorligini oshirish uchun jarayon
yondashuvi asosida uni shakllantirish bosqichlari ishlab chiqildi. Bosqichlarning har biri uchun mualliflar natijalarining tabiati bilan belgilanadigan axborot texnologiyalarini qo’llashni taklif qilganmiz. O’zbekistondagi yuk tashuv xizmatlarida mijoz va tashuvchini ishonchli bog’lanmaganligi hamda tashuvchilar hozirgi kunda mijozlarning huquqlarni to’laqonli ta’minlay olmayotganligi aniqlangan.