229

Мазкур мақолада реклама турлари ичида ХХI асрнинг янги имконияти саналган онлайн рекламанинг ўзига хослиги, унда маркетинг ва услуб хусусиятлари ўрганилган.  Онлайн реклама тараққиёти бевосита интернет тараққиёти билан боғлиқлиги изоҳланган. Дунёнинг етакчи фирма, корхоналари ўз маҳсулотларини сотиш учун бу ҳақида кенг жамоатчиликни, керак бўлса бутун дунёни хабардор этишда ниҳоятда самарали тезкор ва арзон восита сифатида онлайн рекламани танламоқда.  Ўзбек журналистикасида онлайн реклама деярли ўрганилмаган, шу сабабдан ҳам мақолада бу ҳақида тўхталиб ўтдик.  Онлайн рекламани интернетда бир қанча номлар билан аташмоқда: Интернет реклама, веб реклама, онлайн маркетинг, дигитал реклама, онлайн АДС шулар жумласидандир. Биз мақолада онлайн рекламанинг қандай қилиб аудитория диққатини тортаётгани, фойдаланувчилар руҳиятига қандай таъсир кўрсатаётганини изоҳлаб ўтдик. Албатта бугунги кунда айнан бирор маҳсулот учун реклама тайёрловчи агентликлар талайгина бўлиб, улар ўртасида рақобат ҳам мавжуд. Тайёрланган реклама материали оммавий ахборот воситалари орқали эълон қилинади. Хусусан интернет орқали уларнинг катта қисми сайтларга жойланади. Модомики, интернет ОАВ сифатида эътироф этилар экан ундаги рекламаларни журналист нигоҳи билан ўрганиш долзарб бўлиб қолаверади. 

  • O'qishlar soni 220
  • Nashr sanasi 31-03-2019
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar108-114
Ўзбек

Мазкур мақолада реклама турлари ичида ХХI асрнинг янги имконияти саналган онлайн рекламанинг ўзига хослиги, унда маркетинг ва услуб хусусиятлари ўрганилган.  Онлайн реклама тараққиёти бевосита интернет тараққиёти билан боғлиқлиги изоҳланган. Дунёнинг етакчи фирма, корхоналари ўз маҳсулотларини сотиш учун бу ҳақида кенг жамоатчиликни, керак бўлса бутун дунёни хабардор этишда ниҳоятда самарали тезкор ва арзон восита сифатида онлайн рекламани танламоқда.  Ўзбек журналистикасида онлайн реклама деярли ўрганилмаган, шу сабабдан ҳам мақолада бу ҳақида тўхталиб ўтдик.  Онлайн рекламани интернетда бир қанча номлар билан аташмоқда: Интернет реклама, веб реклама, онлайн маркетинг, дигитал реклама, онлайн АДС шулар жумласидандир. Биз мақолада онлайн рекламанинг қандай қилиб аудитория диққатини тортаётгани, фойдаланувчилар руҳиятига қандай таъсир кўрсатаётганини изоҳлаб ўтдик. Албатта бугунги кунда айнан бирор маҳсулот учун реклама тайёрловчи агентликлар талайгина бўлиб, улар ўртасида рақобат ҳам мавжуд. Тайёрланган реклама материали оммавий ахборот воситалари орқали эълон қилинади. Хусусан интернет орқали уларнинг катта қисми сайтларга жойланади. Модомики, интернет ОАВ сифатида эътироф этилар экан ундаги рекламаларни журналист нигоҳи билан ўрганиш долзарб бўлиб қолаверади. 

Русский

В этой статье обсуждается особенность интернет-рекламы, которая относится к 21-му веку, среди которых есть маркетинговые и стилевые особенности. Развитие интернет-рекламы объясняется тем, что Интернет напрямую связан с разработкой. Ведущие мировые компании и фирмы имеют возможность выбирать наиболее эффективный и рентабельный инструмент для продажи своей продукции, покупки покупателя и информирования о необходимости для всего мира. В узбекской журналистике интернет-реклама практически никогда не изучалась, анализировались ее достижения и недостатки. Вот почему мы упоминали в статье. У интернет-рекламы есть много названий в интернете: интернет-реклама, интернет-реклама, интернет-маркетинг, цифровая реклама, онлайн-реклама. В статье мы объяснили, как интернет-реклама привлекает внимание аудитории и как пользователи могут влиять на их психологию. Подготовленный рекламный материал публикуется в СМИ. Большинство из них размещены в Интернете. Пока Интернет признается в качестве средства массовой информации, важно взглянуть на журналистский взгляд.

English

This article discusses the peculiarity of online advertising. The world's leading companies and firms choose online advertising as an extremely effective and cost-effective tool for selling their products as well as informing the general public about those products. In Uzbek scholarship, online advertising has almost never been studied, its achievements and shortcomings have not been analyzed. Online advertising has many names: Internet advertising, web advertising, online marketing, digital advertising, on-line ADS. We explain in the article how online advertising attracts the attention of audiences and the ways in which users can influence their psychology. As long as the Internet is acknowledged as a mass media, it is important to study online advertising.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Khatamova K.. Master
Havola nomi
1 1. Kostyaev R.A. Business in the Internet: finance, marketing, planning. - FAQ: BHV-Petersburg, 2012
2 2. Дурдиев. М. Развитие Интернета и информационно-коммуникационных технологий в Узбекистане. ИИИ Традиционная студенческая медиа-конференция. - Т., 2012
3 3. Proshkina T.P. Marketing: Textbook for secondary specialized vocational education institutions / TP Proshkina. - Ed. 2nd. - Rostov-na-Don: Phoenix, 2010.
Kutilmoqda