78

Мақолада солиқ органлари контрагентларни текшириш ва солиқ тўловчилар фаолиятини назорат қилиш амалиётини такомиллаштириш орқали уларнинг мумкин бўлган солиқ тўлашдан бўйин товлаш ҳолатларини аниқлаш, адолатли ва адолатли солиққа тортишни таъминлаш ва пировардида солиқ тизимининг умумий самарадорлигига ҳисса қўшиш имкониятларини ошириши мумкин. Кўп ҳолларда солиқ тўловчилар нотўғри ёки тўлиқ бўлмаган маълумотларни тақдим этишлари мумкин, бу эса солиқ органларига операцияларнинг ҳақиқийлигини текширишни ва солиқдан бўйин товлашнинг мумкин бўлган схемаларини аниқлашни қийинлаштиради. Ушбу муаммоларни ҳал қилиш контрагентларни текшириш ва солиқ мониторингида иштирок этиши солиқ тўловчилар фаолиятини назорат қилиш амалиётини такомиллаштириш бўйича чора-тадбирларни амалга оширишни талаб қилади.

  • O'qishlar soni 78
  • Nashr sanasi 28-07-2023
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar159-166
Ўзбек

Мақолада солиқ органлари контрагентларни текшириш ва солиқ тўловчилар фаолиятини назорат қилиш амалиётини такомиллаштириш орқали уларнинг мумкин бўлган солиқ тўлашдан бўйин товлаш ҳолатларини аниқлаш, адолатли ва адолатли солиққа тортишни таъминлаш ва пировардида солиқ тизимининг умумий самарадорлигига ҳисса қўшиш имкониятларини ошириши мумкин. Кўп ҳолларда солиқ тўловчилар нотўғри ёки тўлиқ бўлмаган маълумотларни тақдим этишлари мумкин, бу эса солиқ органларига операцияларнинг ҳақиқийлигини текширишни ва солиқдан бўйин товлашнинг мумкин бўлган схемаларини аниқлашни қийинлаштиради. Ушбу муаммоларни ҳал қилиш контрагентларни текшириш ва солиқ мониторингида иштирок этиши солиқ тўловчилар фаолиятини назорат қилиш амалиётини такомиллаштириш бўйича чора-тадбирларни амалга оширишни талаб қилади.

Русский

В статье указано, что налоговые органы могут улучшить свои возможности по выявлению возможного уклонения от уплаты налогов, обеспечить справедливое и равноправное налогообложение и в конечном итоге способствовать общей эффективности налоговой системы за счет совершенствования практики контроля за деятельностью контрагентов и налогоплательщиков. Во многих случаях налогоплательщики могут предоставлять неверную или неполную информацию, что затрудняет налоговым органам проверку подлинности операций и выявление возможных схем уклонения от уплаты налогов. Решение этих проблем требует реализации мероприятий по совершенствованию практики контроля за деятельностью налогоплательщиков, участие которых в проверках контрагентов и налоговом контроле.

English

The article states that tax authorities can improve their ability to detect possible tax evasion, ensure fair and equitable taxation, and ultimately contribute to the overall efficiency of the tax system by improving the practice of monitoring counterparties and taxpayers' activities. In many cases, taxpayers may provide incorrect or incomplete information, which makes it difficult for tax authorities to verify the authenticity of transactions and identify possible tax evasion schemes. Solving these problems requires the implementation of measures to improve the practice of monitoring the activities of taxpayers, whose participation in the audit of counterparties and tax monitoring.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Ismailov B.S. ---- Toshkent davlat iqtisodiyot universitet
Havola nomi
1 Guide (2006) Risk management guide for tax administrations. Fiscalis risk analysis project group (financial code: fpg/11) version 1.02 European Commission's Taxation and Customs Union Directorate General. (February).
2 Kristina F.B. (2004) The Informal Economy march. Шведский Международный агентство сотрудничества развития SE-105 25 Стокгольма Швеция.
3 Богданова А.Е. (2013) Совершенствование управления налоговыми рисками, обеспечивающего экономический рост предприятия. / А.Е.Богданова. // Науч. тр. Вольного экон. общ-ва России. 2013. Т. 172. С. 417-426.
4 Кодекс (2020) Ўзбекистон Республикаси Солиқ кодекси- Тошкент: Ғафур Ғулом нашриёт уйи 2020.- 640 б.
5 Кофлер Л.И., Каширина Ю.П. (2017) Налоговые проверки: виды, порядок проведения и оформления результатов.Территория науки. № 1.
6 Курбанов З.Н., Ғаффоров Ш.Н. (2020) “Солиқ назоратини ташкил қилишнинг назарий масалалари”. “Логистика ва иқтисодиёт” илмий электрон журнали, №2-сон, 71 бет.
7 Логинова И.О. (2006) Оценка рисков промышленных предприятий: методический подход: автореф. дис. канд. экон. наук / И. О. Логинова. Новосибирск: Изд-во Новосиб. гос. техн. ун-та,. 22 с.
8 Нормурзаев У.Х. Иқтисодиётни тартибга солишда солиқ имтиёзларининиг аҳамияти ва бюджет даромадларини шакллантиришдаги роли//Экономика и финансы (Узбекистан). 2014. №4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/i-tisodiyotni-tartibga-solishda-soli-imtiyozlarininig-a-amiyati-va-byudzhet-daromadlarini-shakllantirishdagi-roli
9 Нормурзаев Умид Холмурзаевич (2020) Солиқ имтиёзлари орқали иқтисодиёт тармоқлари ҳамда соҳаларида тизимли таркибий ислоҳотларни қўллаб-қувватлаш сиёсати // Экономика и финансы (Узбекистан). №4 (136). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/soli-imtiyozlari-or-ali-i-tisodiyot-tarmo-lari-amda-so-alarida-tizimli-tarkibiy-islo-otlarni-llab-uvvatlash-siyosati.
10 Нормурзаев, У. (2021). Тадбиркорларни қўллаб-қувватлашда солиқ имтиёзларини бериш орқали самарали усуллардан фойдаланиш йўллари. Economics and education, (3), 91-95.
11 Нормурзаев, У. (2022). Хукуматимиз томонидан солиқ маъмурчилиги бўйича 2018-2022 йилларда амалга оширилган солиқ ислоҳотлари натижалари. Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар, 10(5), 325-330.
12 Нормурзаев, У. (2023). Солиқ имтиёзлари бериш тартибини такомиллаштириш масалалари. Economics and education, 24(1), 334-339.
13 Нормурзаев, У. (2023). Янги Ўзбекистон тараққиёт стратегияси доирасида молия бозорининг долзарб муаммолари тадбиркорликни тенг рақобат шароитларини яратиш ҳамда яширин иқтисодиёт улушини қисқартириш йўлари. Приоритетные направления, современные тенденции и перспективы развития финансового рынка, 88-89.
14 Нормурзаев, У. Х. (2021). 2021 йилдаги солиқ маъмурчилиги ҳамда солиқ кодексига киритилган ўзгартириш ва қўшимчалар юзасидан. Интернаука, (6-2), 99-100.
15 Нормурзаев, У. Х. (2021). Ҳукуматимиз томонидан берилаётган солиқ имтиёзларининг ҳисобини юритиш ва самарадорлигини таҳлил қилиш масалалари. Экономика и финансы (Узбекистан), (10 (146)), 47-56.
16 Покровский А.К. (2011) Риск-менеджмент на предприятиях промышленности и транспорта: учеб. пособие / А. К. Покровский. М.: Изд-во Кнорус,. 160 с.
17 Шестакова Н.Н. (2018) Налоговые проверки в системе налогового контроля. Социально-экономический и гуманитарный журнал Красноярского ГАУ. №1.
18 Щекин Д.М. (2007) Налоговые риски и тенденции развития налогового права; Цыркунова Г.А., Мигунова М.И. Налоговые риски: сущность и классификация.
Kutilmoqda