41

Ушбу тадқиқот ишида бутун дунёда кузатилган олий таълимнинг оммавийлашув даврида олий таълим муассасаларини молиялаштириш тартибларида учрайдиган асосий жиҳатлар Ўзбекистондаги олий таълим соҳасидаги сўнгги ўзгаришлар мисолида таҳлил қилинган. Олий таълимни молиялаштиришнинг оммавийлашув даврига хос хусусиятлар эмпирик таҳлиллар асосида шарҳлаб берилган. Мақолада Ўзбекистонда олий таълим олишнинг оммавийлашув даврида олий таълим муассасаларини молиялаштиришда эътибор берилиши зарур бўлган жиҳатлар очиб берилган. Шунингдек уларни баҳолаш орқали тегишли чора-тадбирлар ишлаб чиқилиши бўйича илмий хулосалар ва тегишли таклифлар берилган.

  • O'qishlar soni 41
  • Nashr sanasi 30-11-2023
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar241-249
Ўзбек

Ушбу тадқиқот ишида бутун дунёда кузатилган олий таълимнинг оммавийлашув даврида олий таълим муассасаларини молиялаштириш тартибларида учрайдиган асосий жиҳатлар Ўзбекистондаги олий таълим соҳасидаги сўнгги ўзгаришлар мисолида таҳлил қилинган. Олий таълимни молиялаштиришнинг оммавийлашув даврига хос хусусиятлар эмпирик таҳлиллар асосида шарҳлаб берилган. Мақолада Ўзбекистонда олий таълим олишнинг оммавийлашув даврида олий таълим муассасаларини молиялаштиришда эътибор берилиши зарур бўлган жиҳатлар очиб берилган. Шунингдек уларни баҳолаш орқали тегишли чора-тадбирлар ишлаб чиқилиши бўйича илмий хулосалар ва тегишли таклифлар берилган.

Русский

В данной исследовательской работе на примере последних изменений в сфере высшего образования Узбекистана анализируются основные аспекты процедур финансирования высших учебных заведений в период массификации высшего образования, наблюдаемой во всем мире. На основе эмпирического анализа объяснены особенности финансирования высшего образования в период массификации. В статье раскрываются аспекты, на которые необходимо обратить внимание при финансировании высших учебных заведений в период массификации высшего образования в Узбекистане. Кроме того, приводятся научные выводы и соответствующие предложения по разработке соответствующих мер путем их оценки.

English

. The paper, using the example of recent changes in the field of higher education in Uzbekistan, analyzes the main aspects of the procedures for financing higher education institutions during the period of massification of higher education observed throughout the world. Based on empirical analysis, the features of financing higher education during the period of massification are explained. The article reveals aspects that need to be paid attention to when financing higher educational institutions during the period of massification of higher education in Uzbekistan. Scientific conclusions and corresponding proposals are also provided for developing appropriate measures by evaluating them.

Havola nomi
1 Altbach P.G. (1999) The logic of mass higher education //Tertiary Education & Management. – Т. 5. – №. 2. – С. 107-124.
2 Johnstone D.B. (2007) Financial Austerity, Cost Sharing and Culture: Perspectives on Comparative Higher Education //Paper Presented as Part of Festschrift in Honor of Guy Neave. The University of Twente. – Т. 23.
3 Johnstone D.B., Marcucci P.N. (2010) Financing higher education worldwide: Who pays? Who should pay?. – JHU Press.
4 Scott P. (1995) The meanings of mass higher education. – McGraw-Hill Education (UK).
5 Tight M. (2023) From Elite Higher Education to Massification //The Oxford Handbook of Higher Education in the Asia-Pacific Region. – С. 47.
6 Trow, M. (1974). Problems in the Transition from Elite to Mass Higher Education, in Policies for Higher Education, from the General Report on the Conference on Future Structures of Post-Secondary Education, 55-101. Paris: OECD.
7 Trow, M. (1976). Elite Higher Education: An Endangered Species? Minerva (London) 14, No. 3, (Autumn): 355-76
8 Trow, Martin A. (2005) “Reflections on the Transition from Elite to Mass to Universal Access: Forms and Phases of Higher Education in Modern Societies since WWII”, Forthcoming in Philip Altbach, ed., International Handbook of Higher Education, Kluwer
9 Беляков С. А. и др. (2005) Модели финансирования вузов: анализ и оценка //Научные труды Фонда «Институт экономической политики им. ЕТ Гайдара». – №. 93. – С. 1-282
Kutilmoqda