56

Ушбу тадқиқот ишида Ўзбекистонда олий таълим муассасаларини молиялаштириш амалиётида ҳисобга олиниши лозим бўлган омиллар илмий асосда таҳлил қилинган. Муайян таълим йўналишларини субсидиялашда тайёрланадиган мутахассисларнинг келажакда даромадлари ошиши, ушбу мутахассислар фаолиятидан жамиятда юзага келадиган билвосита ижобий таъсирлар ва мутахассисларни тайёрлашнинг иқтисодий сарфлари каби омиллар илмий асосда шарҳланган. Олинган илмий хулосалар асосида Ўзбекистонда олий таълим муассасаларини субсидиялашга тегишли субсидиялаш тартиблари (режимлари) таклиф этилган. Ишлаб чиқилган таклифларнинг давлат грантлари ажратиш амалиётида қўллаш истиқболлари асослаб берилган.

  • O'qishlar soni 56
  • Nashr sanasi 31-01-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar318-327
Ўзбек

Ушбу тадқиқот ишида Ўзбекистонда олий таълим муассасаларини молиялаштириш амалиётида ҳисобга олиниши лозим бўлган омиллар илмий асосда таҳлил қилинган. Муайян таълим йўналишларини субсидиялашда тайёрланадиган мутахассисларнинг келажакда даромадлари ошиши, ушбу мутахассислар фаолиятидан жамиятда юзага келадиган билвосита ижобий таъсирлар ва мутахассисларни тайёрлашнинг иқтисодий сарфлари каби омиллар илмий асосда шарҳланган. Олинган илмий хулосалар асосида Ўзбекистонда олий таълим муассасаларини субсидиялашга тегишли субсидиялаш тартиблари (режимлари) таклиф этилган. Ишлаб чиқилган таклифларнинг давлат грантлари ажратиш амалиётида қўллаш истиқболлари асослаб берилган.

Русский

В данном исследовании на научной основе анализируются факторы, которые следует учитывать в практике финансирования высших учебных заведений Узбекистана. На научной основе объяснены такие факторы, как увеличение будущих доходов специалистов, подготовленных за счет субсидирования отдельных образовательных направлений, положительные экстерналитии от деятельности подготовленных специалистов в обществе в целом, экономические затраты на подготовку конкретных специалистов. На основе полученных научных выводов предложены режимы субсидирования, связанные с финансированием высших учебных заведений в Узбекистане. Обоснованы перспективы применения разработанных предложений в практике выделения государственных грантов в области высшего образования.

English

The study analyzes on a scientific basis factors that should be taken into account in the practice of financing higher educational institutions in Uzbekistan. Factors such as an increase in the future income of specialists prepared by subsidizing certain academic programs, positive externalities from the specialists in society as a whole, and the economic costs of prepared specific specialists are explained on a scientific basis. Based on the scientific findings, subsidy regimes have been proposed related to the financing of higher educational institutions in Uzbekistan. The prospects for applying the developed proposals are substantiated in the practice of allocating state grants in the field of higher education.

Havola nomi
1 Birdsall N. (1996) Public spending on higher education in developing countries: too much or too little? //Economics of Education Review. – Т. 15. – №. 4. – С. 407-419.
2 Johnstone D. B., Marcucci P.N. (2010) Financing higher education worldwide: Who pays? Who should pay?. – JHU Press.
3 Johnstone D.B. (2006) Cost Sharing in Higher Education: Tuition, Financial Assistance and Accessibility in Comparative Perspective //Financing Higher Education. – Brill, – С. 1-31
4 Lange F., Topel R. (2006) The social value of education and human capital //Handbook of the Economics of Education. – Т. 1. – С. 459-509.
5 Trow, Martin A. (2005) “Reflections on the Transition from Elite to Mass to Universal Access: Forms and Phases of Higher Education in Modern Societies since WWII”, Forthcoming in Philip Altbach, ed., International Handbook of Higher Education, Kluwer.
6 Winter S., Pfitztner A. (2013) Externalities and subsidization of higher education
7 Кликунов Н.Д., Петров В.Н. (2015) Прямые и внешние эффекты высшего образования: проблемы измерения //Провинциальные научные записки. – №. 1. – С. 5-10
Kutilmoqda