Ушбу мақола ривожланаётган бозор динамикаси ва глобал муаммолар шароитида ўзбек тўқимачилик саноатида рақобатбардошликни ошириш бўйича турли стратегияларни ўрганади. Мақолада бозор талабининг ўзгариши, валюта курсининг ўзгарувчанлиги, технологик эскириш, инфратузилма чекловлари ва тартибга солиш чекловлари каби муаммолар кўриб чиқилади, шу билан бирга экспортни диверсификация қилиш, қўшилган қийматли маҳсулотларни ривожлантириш, барқарорлик, рақамлаштириш ва инвестициявий ҳамкорлик имкониятлари ёритилган. Муаллифлар соҳа муаммолари ва имкониятларини ҳар томонлама таҳлил қилиб, рақобатбардошлигини ошириш ва жаҳон бозорида барқарор ўсишга эришишга интилаётган ўзбек тўқимачилик фирмалари учун қимматли фикрлар ва амалий тавсиялар беради.
Ушбу мақола ривожланаётган бозор динамикаси ва глобал муаммолар шароитида ўзбек тўқимачилик саноатида рақобатбардошликни ошириш бўйича турли стратегияларни ўрганади. Мақолада бозор талабининг ўзгариши, валюта курсининг ўзгарувчанлиги, технологик эскириш, инфратузилма чекловлари ва тартибга солиш чекловлари каби муаммолар кўриб чиқилади, шу билан бирга экспортни диверсификация қилиш, қўшилган қийматли маҳсулотларни ривожлантириш, барқарорлик, рақамлаштириш ва инвестициявий ҳамкорлик имкониятлари ёритилган. Муаллифлар соҳа муаммолари ва имкониятларини ҳар томонлама таҳлил қилиб, рақобатбардошлигини ошириш ва жаҳон бозорида барқарор ўсишга эришишга интилаётган ўзбек тўқимачилик фирмалари учун қимматли фикрлар ва амалий тавсиялар беради.
В данной статье исследуются различные стратегии повышения конкурентоспособности текстильной промышленности Узбекистана в условиях развивающейся рыночной динамики и глобальных проблем. В документе рассматриваются такие проблемы, как изменение рыночного спроса, волатильность обменного курса, технологическое устаревание, инфраструктурные и нормативные ограничения, а также подчеркиваются возможности для диверсификации экспорта, разработки продуктов с добавленной стоимостью, устойчивого развития, цифровизации и инвестиционного партнерства. Авторы всесторонне анализируют проблемы и возможности отрасли и предоставляют ценные идеи и практические рекомендации для узбекских текстильных компаний, стремящихся повысить свою конкурентоспособность и добиться устойчивого роста на мировом рынке
This article explores various strategies for increasing competitiveness in the Uzbek textile industry in the face of emerging market dynamics and global challenges. The paper examines challenges such as changing market demand, exchange rate volatility, technological obsolescence, infrastructure constraints, and regulatory constraints, while highlighting opportunities for export diversification, value-added product development, sustainability, digitization, and investment partnerships. The authors comprehensively analyze the problems and opportunities of the industry and provide valuable ideas and practical recommendations for Uzbek textile companies seeking to increase their competitiveness and achieve sustainable growth in the world market.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Azimova L.S. | -- | Тошкент тўқимачилик ва енгил саноат институти v |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Coscieme, L., Manshoven, S., Gillabel, J., Grossi, F., & Mortensen, L. (2022). A framework of circular business models for fashion and textiles: the role of business-model, technical, and social innovation. Sustainability: Science, Practice and Policy, 18, 451 - 462. https://doi.org/10.1080/15487733.2022.2083792. |
2 | Divita, L., Cassill, N., & Ludwig, D. (2006). Value and fairness in US textile industry partnerships. Journal of Fashion Marketing and Management, 10, 447-465. https://doi.org/10.1108/13612020610701974. |
3 | Erminia D'Itria, Chiara Colombi. Biobased Innovation as a Fashion and Textile Design Must: A European Perspective. January 2022Sustainability 14(1):570. DOI:10.3390/su14010570 |
4 | Kilbourne, W. (1998). Green Marketing: A Theoretical Perspective. Journal of Marketing Management, 14, 641-655. https://doi.org/10.1362/026725798784867743. |
5 | Pal, D., & Shalender, K. (2021). A Theoretical Framework on Market Orientation-firm Performance Linkage in Textile Processing Industry: Mediating Effect of Entrepreneurial Orientation. 18, 261-273. https://doi.org/10.14704/WEB/V18SI03/WEB18039. |
6 | Sara González Fernández, Renata Kubus, Juan Mascareñas Pérez-Iñigo. Innovation ecosystems in the European Union: Towards a theoretical framework for their structural advancement assessment. January 2018. Croatian Yearbook of European Law and Policy 14(1):182-217 |
7 | Vila, N., & Küster, I. (2007). The importance of innovation in international textile firms. European Journal of Marketing, 41, 17-36. https://doi.org/10.1108/03090560710718094 |