Ушбу мақолада ҳаётнинг турли соҳаларига медианинг таъсири, шунингдек, Ўзбекистонда шахснинг медиакомпитентлигини шакллантириш масалалари ёритилган бўлиб, Ўзбекистонда узлуксиз таълим тизимида медиатаълимдан фойдаланиш самарадорлигини оширишда мактабгача таълим муассасаси, мактаб, академик лицей, касб-ҳунар коллежи ва олий ўқув юртларидаги ўқувчи-ёшларни медиага нисбатан компитенцияларига алоҳида урғу берилган.
Бундан ташқари мақолада медиакомпитентликни ривожлантиришга таъсир этувчи ижтимоий ва информацион омиллар таҳлили, медиатаълим бўйича файласуф олимларнинг
тажрибалари, тадқиқот таҳлиллари ва медиатаълимнинг ўзига хос хусусиятлари кўриб чиқилган. Мақолани якуний қисмида жамиятимизнинг турли қатламларига мансуб аҳолига тезкор ахборотлар билан таъминлаш тизимни такомиллаштириш, медиасаводхонлигини ошириш ва медиаиммунитетини шакллантириш бўйича тавсиялар берилган.
Ушбу мақолада ҳаётнинг турли соҳаларига медианинг таъсири, шунингдек, Ўзбекистонда шахснинг медиакомпитентлигини шакллантириш масалалари ёритилган бўлиб, Ўзбекистонда узлуксиз таълим тизимида медиатаълимдан фойдаланиш самарадорлигини оширишда мактабгача таълим муассасаси, мактаб, академик лицей, касб-ҳунар коллежи ва олий ўқув юртларидаги ўқувчи-ёшларни медиага нисбатан компитенцияларига алоҳида урғу берилган.
Бундан ташқари мақолада медиакомпитентликни ривожлантиришга таъсир этувчи ижтимоий ва информацион омиллар таҳлили, медиатаълим бўйича файласуф олимларнинг
тажрибалари, тадқиқот таҳлиллари ва медиатаълимнинг ўзига хос хусусиятлари кўриб чиқилган. Мақолани якуний қисмида жамиятимизнинг турли қатламларига мансуб аҳолига тезкор ахборотлар билан таъминлаш тизимни такомиллаштириш, медиасаводхонлигини ошириш ва медиаиммунитетини шакллантириш бўйича тавсиялар берилган.
В данной статье освещено влияние СМИ на различные сферы жизни, а также вопросы формирования медиакомпетентности у учащихся дошкольных образовательных учреждений, школ, академических лицеев, профессиональных колледжей и высших образовательных учреждений с целью повышения эффективности использования медиаобразования в системе непрерывного образования Узбекистана.
Кроме того, в статье рассматриваются социальные и информационные факторы, влияющие на развитие медиакомпетентности, опыт специалистов, результаты анализа исследований и особенности разнообразия медиаобразования. В заключительной части статьи даются рекомендации по совершенствованию системы оперативного информирования населения, относящегося к разным слоям нашего общества, повышению уровня медиаграмотности и формированию медиаиммунитета у населения.
This article highlights the influence of the media on various spheres of life, as well as issues of developing media competence among students of preschool educational institutions, schools, academic lyceums, vocational colleges and higher educational institutions in order to increase the effectiveness of the use of media education in the system of lifelong education of Uzbekistan.
In addition, the article discusses the social and information factors influencing the development of media competence, the experience of specialists, the results of research analysis and the features of the diversity of media education. The final part of the article provides recommendations for improving the system of prompt information to the population belonging to different strata of our society, increasing the level of media literacy and developing media immunity among the population.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | RAHIMOVA S.. | “Ахборот кутубхона тизимлари ” кафедраси в.б.доценти с.ф.б.ф.д.(PhD) | Муҳаммад ал-Хоразмий номидаги Тошкент ахборот технологиялари университети “Ахборот кутубхона тизимлари ” кафедраси |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Aufenanger, Stefan, Lernen mit den neuen Medien – Perspektiven fur Erziehung und Unterricht. – Hamburg: 1998. |
2 | 2. Медиа ва ахборот саводхонлиги: моҳият, йўналишлар ва шакллар. -Тошкент: ЮНЕСКО, 2014. |
3 | 3. Aufenanger, Stefan, Wie neu wird das neue Lernen mit Medien in der Schule -Hamburg: 2002. |
4 | 4. Baacke, D.: Medienpaedagogik. – Tuebingen: Niemeyer, 1997, S. 105. |
5 | 5. Baran, S. J. (2002). Introduction to Mass Communication.-Boston-New York: McGraw Hill.-535 p. |
6 | 6. Вебер В. Портфолио медиаграмотности. //Информатика и образование. 2002. №1 http://www.infojournal.ru/journal_arxiv/2002/ |
7 | 7. Федоров А.В. Словарь терминов по медиаобразованию, медиапедагогике, медиаграмотности, медиакомпетентности. – Таганрог: Изд-во Таганрог. гос. пед. ин-та, 2010. |
8 | 8. Martineau M. (Ed.) (1988). L’enseignement du cinema et de l’audiovisuel. Paris: CinemAction, 299 p. p.28 |