Maqolada raqamli iqtisodiyot sharoitida viloyat tumanlarini klasterlashning biznes asoslari ko‘rib chiqilgan. Raqamlashning iqtisodiy klasterlashga ta’siri tufayli qo‘shma biznes samaradorligini oshirishning mumkin bo‘lgan yo‘nalishlari nazariy jihatdan yoritilgan. Klasterlash doirasida amalga oshiriladigan qo‘shma biznes samaradorligini oshirish uchun barcha mumkin bo‘lgan yo‘nalishlarning dastlabki to‘plamini yaratish algoritmi bosqichlarga bo‘lib o‘rganilgan. Samarali qo‘shma biznesni qurish uchun qo‘shimcha talablar keltirib o‘tilgan.
Maqolada raqamli iqtisodiyot sharoitida viloyat tumanlarini klasterlashning biznes asoslari ko‘rib chiqilgan. Raqamlashning iqtisodiy klasterlashga ta’siri tufayli qo‘shma biznes samaradorligini oshirishning mumkin bo‘lgan yo‘nalishlari nazariy jihatdan yoritilgan. Klasterlash doirasida amalga oshiriladigan qo‘shma biznes samaradorligini oshirish uchun barcha mumkin bo‘lgan yo‘nalishlarning dastlabki to‘plamini yaratish algoritmi bosqichlarga bo‘lib o‘rganilgan. Samarali qo‘shma biznesni qurish uchun qo‘shimcha talablar keltirib o‘tilgan.
В статье рассматриваются бизнес-принципы региональной кластеризации районов в условиях цифровой экономики. Благодаря влиянию цифровизации на экономическую кластеризацию теоретически освещены возможные направления повышения эффективности совместного бизнеса. Поэтапно изучается алгоритм создания исходного набора всех возможных маршрутов повышения эффективности совместного бизнеса, осуществляемого в рамках кластеризации. Упоминаются дополнительные требования для построения эффективного совместного бизнеса.
The article examines the business principles of regional district clustering in the context of the digital economy. Due to the impact of digitalization on economic clustering, the possible directions of increasing the efficiency of joint business are theoretically illuminated. The algorithm for creating an initial set of all possible routes to increase the efficiency of joint business carried out within the framework of clustering is studied in stages. Additional requirements for building an effective joint business are mentioned
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Abdullayev O.G. | -- | Toshkent davlat iqtisodiyot universitet |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Alimova M.T. (2021) Hududiy turizm bozorining rivojlanish xususiyatlari va tendensiyalari. Monografiya. T.: “Iqtisodiyot”, 282b., B. 126 |
2 | Ergashov Y.I. (2024) “Viloyatda dehqon xo‘jaliklari faoliyatining rivojlanish mexanizmining statistik tahlili”, "Iqtisodiy taraqqiyot va tahlil" №2 sonida 72-82-betlar. |
3 | Brynjolfsson E and Kahin, B, eds. (2012). Understanding the Digital Economy. Massach usetts Institute of Technology, Cambridge, MA |
4 | Kitova O.V. (2016), Digital Transformation of Business http://digitaleconomy.ru/images/easyblog_articles/320/kitova.pdf |
5 | Plotnikov V.A. (2018), Proceedings of St. Petersburg State University of Economics, 4 (112), 16-24 |
6 | Raximov A.N., Ergashov Y.I. (2023) “Dehqon xo‘jaliklari faoliyatining istiqbolli rivojlantirishga ta'sir etuvchi omillar”, "Экономика и социум" №3 (106)-2 255-262-bet |
7 | Rakhimov, A., Ravshanova, M., & Alieva, M. (2023). Econometric analysis of increasing efficiency of industrial enterprises. In E3S Web of Conferences (Vol. 458, p. 04004). EDP Sciences. |
8 | Samanov A.A. (2020) Sanoat korxonalarida tadbirkorlik faoliyatini rivojlantirishning iqtisodiy mexanizmi va zarurligi. // “Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar” ilmiy-elektron jurnali. 1-son, yanvar-fevral. |
9 | Rakhimov A.N., Makhmatkulov G.K., Rakhimov A.M. (2021) Construction Of Econometric Models Of Development Of Services For The Population In The Region And Forecasting Them //The American Journal of Applied sciences. – Т. 3. – №. 02. – С. 15-42. |
10 | Kh.S. Mukhitdinov, A.N. Rakhimov (2020). The forecast for the development of the public services sector. Scopus, Solid State Technology, December 2020, Vol 63, № 6. |
11 | Бойко, И.П. (2017) Экономика предприятия в цифровую эпоху / И.П. Бойко, М.А. Евневич, А.В. Колышкин // Российское предпринимательство. Том 18, – №7. – С. 1127-1130 |