Ushbu maqoladaijtimoiy munosabatlar tizimida odamlar bilan o‘zaro muloqotga kirishgandan so‘ng inson o‘zini atrofdagi muhitdan ajratadi, o‘zidagi jismoniy va ruhiy holatlar, harakatlar va jarayonlarning subyekti sifatida his etadi, shaxsan o‘zi uchun «boshqalar» qarshisida turgan, shu bilan birga, ularga bevosita bog‘liq bo‘lgan «Men» sifatida namoyon bo‘ladi. «Men» mavjudligining subyektiv kechinmasi, avvalambor, insonning hozirgi, o‘tgan zamon va kelajakda shaxsan o‘ziga nisbatan o‘zining o‘xshashligini tushunishi holatida ifodalanadi. Shuningdek shaxslararo munosabatlarda shaxsning o‘zini tutishi, individual psixologik xususiyatlari haqida so‘z yuritiladi
Ushbu maqoladaijtimoiy munosabatlar tizimida odamlar bilan o‘zaro muloqotga kirishgandan so‘ng inson o‘zini atrofdagi muhitdan ajratadi, o‘zidagi jismoniy va ruhiy holatlar, harakatlar va jarayonlarning subyekti sifatida his etadi, shaxsan o‘zi uchun «boshqalar» qarshisida turgan, shu bilan birga, ularga bevosita bog‘liq bo‘lgan «Men» sifatida namoyon bo‘ladi. «Men» mavjudligining subyektiv kechinmasi, avvalambor, insonning hozirgi, o‘tgan zamon va kelajakda shaxsan o‘ziga nisbatan o‘zining o‘xshashligini tushunishi holatida ifodalanadi. Shuningdek shaxslararo munosabatlarda shaxsning o‘zini tutishi, individual psixologik xususiyatlari haqida so‘z yuritiladi
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Yoldoshev J.A. | ! | Toshkent amaliy fanlar universiteti, |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | [1]O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019 yil 7 iyundagi No 472-sonli “Psixologiya sohasida kadrlarni tayyorlash tizimini yanada takomillashtirish va jamiyatda huquqbuzarlikning oldini olish chora-tadbirlari to’g’risida”gi qarori / htpp://lex.uz.][2]Petrovskiy A.V. "O‘z-o‘zini hurmat qilish. Obshaya psixologiya 1976,[3]G’oziyev E.G’. “Ontogenez psixologiyasi”.-T.: Noshir. 2010[4]Yusupov E. Yoshlar o'rtasida vatanparvarlik tarbiyasini amalga oshirish yo'llari.-T.: O'qituvchi, 1996. –B. 187.[5]Markova A. K. Psixologiya truda uchitеlya. M.: Prosvеshеniе, 1993.Talaba192 s.[6]Kotova I. B., Shinnoе Е. N. Pеdagog: profеssiya i lichnost. RostovDonu, 1997.[7]Markova A. K. Psixologiya truda uchitеlya. Talaba M., 1993[8]X.Xekxauzen “Yutuq motivi o‘z-o‘zini baholash” Motivatsiya i dyatelnost. 2003[9]Jon Deuyey. “O‘z-o‘ziga baho berish” Vvedeniye v filosofiyu vospitaniya. —Moskva,1921[10]Petrovskiy A.V. "O‘z-o‘zini hurmat qilish. Obshaya psixologiya 1976[11]Jon Deuyey. “O‘z-o‘ziga baho berish” Vvedeniye v filosofiyu vospitaniya. —Moskva,1921[12]Davletshin, M. (2002). Umumiy psixologiya. TDPU.[13]Akramova F.A., Lutfullaeva N.X, Xaydarova X.P. «Pedagogik psixologiya» fani (ma’ruzalar matni). -T.: TDIU, 2005 -201 bet.[14]Axmеdova M.T. Pеdagogik kompеtеntlik.Uslubiy qo„llanma. -Т.: BROK SLASS SЕRVIS, 2016. –84b.[15]Umarova M.X., Axmadaliev A.U., To‘raev A.B., Imomov M.P. Pedagogikaning taraqqiyot tendensiyalariva innovasiyalari // O‘quv –uslubiy majmua. Toshkent –2016.[16]Shamshetova A. K. Umumiy psixologiya // o‘quv –uslubiy majmua. O‘zDJTU –2018. 320 bet.[17]Ibraimov, X., Azimova, Z., & Otaboeva, Z. (2023). Pedagogical peculiarities of studying group solidarity in the student community. Science and innovation, 2(B12), 108-113.[18]Sadiddinov S.R. Turayeva D.R. Psixokonsultatsiya va psixokorreksiya (o‘quv qo‘llanma). O‘zbekiston Respublikasi Oliy vao‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 25 noyabrdagi 388-sonli buyurug’iga asosan.[19]Бермус А.Г. Проблемы и перспективы реализации компетентностного подхода в образовании. www.eidoc.ru. 2005, 09, 10.[20]Zufarova “Umumiy psixologiya” Toshkent 2005.[21]Sobirov,Y. (2023). O’SMIRLARDA XAVOTIRLANISH HISSI PAYDO BO’LISHINING PSIXOLOGIK ASPEKTLARI. Евразийский журнал академических исследований, 3(4 Special Issue), 142-146.[22]Sobirov, Y. E. O. G. L. (2022). OʼSMIRLARDA XAVOTIRLANISH HISSI NAMOYON BOʼLISHINING DINIY-PSIXOLOGIK OMILLARI. Academic research in educational sciences, (Conference), 219-b. |