Bu maqolada, umumiy oʻrta ta'lim maktablarida informatika fanini elektron darsliklar orqali oʻqitishning afzalliklari va takomillashtirish muhimligi va oʻzgaruvchanliği ko'rib chiqiladi. Elektron darsliklar, talabalar uchun interaktiv, oʻzlashtirish imkoniyatlariga ega boʻlib, ularning oʻzlashtirish tezligini, individiual oʻrganish xususiyatlarini tushunish va har bir talabaning oʻzining oʻrganish usullariga mos ravishda dars olishini taʼminlashda muhim ahamiyatga ega. Yangi texnologiyalar, mobil dasturlar va aloqa vositalari bilan birgalikda, elektron darsliklar talabalarga qulaylik va yengil dars olish imkonini yaratishga yordam beradi. Natijada, bu usul, informatika fanini oʻqitish jarayonini samarali, qiziqarli va interaktiv qilish orqali talabalarning koʻnikma va bilim darajasini oshirish uchun eng muhim vositalardan biri sifatida oʻrnatilgan
Bu maqolada, umumiy oʻrta ta'lim maktablarida informatika fanini elektron darsliklar orqali oʻqitishning afzalliklari va takomillashtirish muhimligi va oʻzgaruvchanliği ko'rib chiqiladi. Elektron darsliklar, talabalar uchun interaktiv, oʻzlashtirish imkoniyatlariga ega boʻlib, ularning oʻzlashtirish tezligini, individiual oʻrganish xususiyatlarini tushunish va har bir talabaning oʻzining oʻrganish usullariga mos ravishda dars olishini taʼminlashda muhim ahamiyatga ega. Yangi texnologiyalar, mobil dasturlar va aloqa vositalari bilan birgalikda, elektron darsliklar talabalarga qulaylik va yengil dars olish imkonini yaratishga yordam beradi. Natijada, bu usul, informatika fanini oʻqitish jarayonini samarali, qiziqarli va interaktiv qilish orqali talabalarning koʻnikma va bilim darajasini oshirish uchun eng muhim vositalardan biri sifatida oʻrnatilgan
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Saidova F.M. | O‘qituvchi, | Toshkent amaliy fanlar universiteti, |
2 | Zayniyev I.R. | talaba | Toshkent amaliy fanlar universiteti, |
3 | Abduvahhobov D.S. | talaba | Toshkent amaliy fanlar universiteti, |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | [1]Oʻzbekiston Respublikasi Konstitusiyasi.-T.: Oʻzbekiston, 2018.-32 b.[2]“Vijdon erkinligi va diniy tashkilotlar toʻgʻrisida” (yangi tahriri).Oʻzbekiston Respublikasining qonuni -T.: Adolat, 1998. -31 b.[3]“Davlat tili haqida”gi (yangi taxriri). Oʻzbekiston Respublikasining qonuni. -T: Oʻzbekiston, 1997.-22 b.[4]Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 7 fevraldagi PF-4947 sonli “2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvoryoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasi toʻgʻrisida”gi Farmoni.//lex.uz[5]Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning 2017 yil 20 apreldagi PQ-2909-son «Oliy ta’lim tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida»gi qarori.[6]Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning 2017 yil 17 fevraldagi PQ-2789-son «Fanlar akademiyasi faoliyati, ilmiy tadqiqot ishlarini tashkil etish, boshqarish va moliyalashtirishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida»gi qarori.[7]Vazirlar Mahkamasining 2012 yil 1 fevraldagi 24-sonli «Joylarda kompyuterlashtirish va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini yanada rivojlantirish uchun shart-sharoitlar yaratish chora-tadbirlari toʻgʻrisida»gi qarori.[8]Mirziyoyev Shavkat Miromonovich. Erkin va farovon, demokratik Oʻzbekiston davlatini birgalikda barpo etamiz. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti lavozimiga kirishish tantanali marosimiga bagʻishlangan Oliy Majlis palatalarining qoʻshma majlisidagi nutq. / Sh.M. Mirziyoyev. –Toshkent: «Oʻzbekiston» NMIU, 2016. -56 b.[9]Mirziyoyev Shavkat Miromonovich. Tanqidiy tahlil, qat’iy tartib-intizom va shaxsiy javobgarlik –har bir rahbar faoliyatining kundalik qoidasi boʻlishi kerak.Mamlakatimizni 2016 yilda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishningasosiy yakunlari va 2017 yilga moʻljallangan iqtisodiy dasturning eng muhim ustuvor yoʻnalishlariga bagʻishlangan Vazirlar Mahkamasining kengaytirilgan majlisidagi ma’ruza, 2017 yil 14 yanvar. –Toshkent: «Oʻzbekiston», 2017. 104 b.[10]Mirziyoyev Shavkat Miromonovich. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilan birga quramiz. Mazkur kitobdan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning 2016 yil 1 noyabrdan 24 noyabrga qadar Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri saylovchilari vakillari bilan oʻtkazilgan saylovoldi uchrashuvlarida soʻzlagan nutqlari oʻrin olgan. / Sh.M. Mirziyoyev. –Toshkent: «Oʻzbekiston», 2017. -488 b.[11]Mirziyoyev Shavkat Miromonovich. Qonunustuvorligi va inson manfaatlarini ta’minlash-yurt taraqqiyoti va xalq farovonligining garovi. Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi qabul qilinganining 24 yilligiga bagʻishlangan tantanali marosimdagi ma’ruza /Toshkent: 2016 yil 7 dekabr. -50 b.[12]Файзиева. М.. Ўқув жараёнига мослашувчи Veb тизимни яратишнинг илмий-методик асослари. «Сaнo-Стaндaрт» нашриёти, Тошкент –2016.[13]М.М. Ниматулаев Использование Veb-технологий в системе подготовки специалистов.hттp://www.руснaукa.coм/36_PWМН_2014/Peдaгoгиca/2_180316.дoc.hтм.[14]Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности: -М.: Издательский центр “Академия”, 2001. -49 стр.[15]PHP7 dasturlash tili. Oʻquv qoʻllnama. Normurodov Ch.B, Mengliyev Sh,A Termiz: “Xamidi xususiy firmasi”, 2020, 218 bet.[16]Uzluksiz ta’lim tizimi uchun o`quv adabiyotlarining yangi avlodini yaratish kontseptsiyasi. Toshkent-«Shark».-2002.[17]Makarova N.V. i dr. Informatika. Uchebnik. Finansi i statistika. M.: 1997.[18]https://tami.uz/matnga_qarang.php?id=179[19]Norqobilov S.H. “Advantages and improvements of e-textbook teaching of computer science in general secondary educatin”. Maqola, CENTRAL ASIAN JOURNAL OF MATHEMATICAL THEORY AND COMPUTER SCIENCES, central asian studies www.centralasianstudies.org. 2021.[20]Norqobilov S.H, “Maktab oʻquvchilarda veb dasturlash boʻyicha kompitensiyalar va uni oʻqitishdagi muammolar”.Международныйнаучнообразовательныйэлектронныйжурнал«ОБРАЗОВАНИЕИНАУКАВXXI ВЕКЕ». Выпуск No14 (том 2) (май, 2021). |