5

Nemis tili darsida mentalitetga oid lug‘atni o‘rgatish talabalarning madaniy nuanslar va psixologik atamalarni tushunishida, tasavvurini kengaytirishda hal qiluvchi rol o‘ynaydi. Ushbu maqoladanemis tilini o'qitishga ruhiy salomatlik bilan bog'liq atamalarni o’rgatishning ahamiyati haqida umumiy ma'lumot berilib, talabalarning til bilimi va madaniy ongini rivojlantirishga qaratilgan. Ushbu maqolada chet (nemis)tili darsida mentalitet bilan bog'liq so'z va iboralarni berishda innovatsion o'qitish strategiyalari, madaniy ta'sirlar va pedagogik yondashuvlar o’rganilib, til o'rganish va ruhiy salomatlik savodxonligining ko'p jihatdan bog’liqligi ko’rib chiqiladi. Nazariya va amaliyotning sintezi orqali o'qituvchi talabalarni nemischa matnlar ustida ishlash, tarjima va talqin qilish, mentalitetga oid munozaralarni samarali olib borishi uchun zarur bo'lgan til ko'nikmalari va madaniy ta’sirni ta’minlalaydigan dinamik va inklyuziv o'quv muhitini rivojlantirishi mumkinligi muhokama qilinadi.

  • O'qishlar soni 5
  • Nashr sanasi 01-08-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar158-160
Ўзбек

Nemis tili darsida mentalitetga oid lug‘atni o‘rgatish talabalarning madaniy nuanslar va psixologik atamalarni tushunishida, tasavvurini kengaytirishda hal qiluvchi rol o‘ynaydi. Ushbu maqoladanemis tilini o'qitishga ruhiy salomatlik bilan bog'liq atamalarni o’rgatishning ahamiyati haqida umumiy ma'lumot berilib, talabalarning til bilimi va madaniy ongini rivojlantirishga qaratilgan. Ushbu maqolada chet (nemis)tili darsida mentalitet bilan bog'liq so'z va iboralarni berishda innovatsion o'qitish strategiyalari, madaniy ta'sirlar va pedagogik yondashuvlar o’rganilib, til o'rganish va ruhiy salomatlik savodxonligining ko'p jihatdan bog’liqligi ko’rib chiqiladi. Nazariya va amaliyotning sintezi orqali o'qituvchi talabalarni nemischa matnlar ustida ishlash, tarjima va talqin qilish, mentalitetga oid munozaralarni samarali olib borishi uchun zarur bo'lgan til ko'nikmalari va madaniy ta’sirni ta’minlalaydigan dinamik va inklyuziv o'quv muhitini rivojlantirishi mumkinligi muhokama qilinadi.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Musayeva G.N. o‘qituvchi Toshkent amaliy fanlar universiteti,
Havola nomi
1 [1]Bekker. H. va Shmitt. C. (2019). Til va psixologiyaning uyg’unligi: Mentalitet lug'at yo'riqnomasidan tushunchalar. Amaliy tilshunoslik jurnali, 19(3), 207-222.[2]Fridrix. H. (2018). Nemis mentalitetini tushunishda lug'atni o'zlashtirishning o'rni: qiyosiy tadqiqot. Tilshunoslik har chorak, 22(1), 87-102.[3]Xasanboyeva O’. I. TIL O’RGATISH METODIKASIDA LEKSIK BIRLIKLARNING O’RNI. : ResearchGate 15 March 2022[4]Koenig. S. va Meier. P. (2019). Mentalitet so'zlari orqali madaniyatlararo kompetentsiyani o'rganish: nemis tili darslarida misol. Ta'lim psixologiyasi sharhi, 35 (2), 162-177.[5]Myuller. J. va Zimmermann.R. (2018). Nemis tili darslarida mentalitet lug'atini o'rganish uchun interfaol yondashuvlar. Ta'lim texnologiyasi tadqiqotlari, 25(4), 289-305.[6]Shmidt. L. (2020). Nemis tilining hissiy chuqurligini tushunish: til ta'limida mentalitet lug'ati. Xalqaro tilshunoslik jurnali, 30(1), 45-61.[7]Vagner. L. va Bekker. S. (2020). Hissiy intellektni o'rgatish: nemis tili ta'limida mentalitet so'zlarini kiritish strategiyalari. Zamonaviy tillar jurnali, 45(3), 278-293.[8]Maripova Gulsora. CHET TILLARINI O’RGATISHDA INTERFAOL TA’LIM TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISH. Journal of Innovations in Technology and science education, 5.2023
Kutilmoqda