Бугунги кунда давлат активларини хусусийлаштириш ва хусусийлаштириш жараёнларини мувофиқлаштириш бўйича давлат комиссиясининг тегишли қарори ва топшириқларига асосан давлат активларини сотиш учун халқаро ҳамда маҳаллий маслаҳатчини ёки ташкилотларни жалб этиш ва рақобат муҳитини янада яхшилаш борасида амалга оширилган ислоҳотлар натижасида охирги уч йилда устав фондида давлат улуши мавжуд хўжалик жамиятлари ва давлат унитар корхоналари ва кўчмас мулк объектлари хусусийлаштирилди. Шуни инобатга олган ҳолда ушбу мақолада акциядорлик жамиятларига хорижий инвесторларни жалб этиш жадвалларини бажарилишининг бориши юзасидан доимий назорат ўрнатиш ҳамда давлат мулки объектларини хусусийлаштириш жараёнларини очиқ ва ошкоралик, қонунийлик принциплари асосида амалга ошириш, харидорларнинг оммавий савдоларда иштирок этишлари учун тенг шароитлар яратиш борасида амалга оширилаётган ислоҳотларни ривожлантиришдаги мавжуд муаммолар ҳамда уларни бартараф этиш бўйича муаллиф ёндашувлари ва таклифлари ўрганилган.
Бугунги кунда давлат активларини хусусийлаштириш ва хусусийлаштириш жараёнларини мувофиқлаштириш бўйича давлат комиссиясининг тегишли қарори ва топшириқларига асосан давлат активларини сотиш учун халқаро ҳамда маҳаллий маслаҳатчини ёки ташкилотларни жалб этиш ва рақобат муҳитини янада яхшилаш борасида амалга оширилган ислоҳотлар натижасида охирги уч йилда устав фондида давлат улуши мавжуд хўжалик жамиятлари ва давлат унитар корхоналари ва кўчмас мулк объектлари хусусийлаштирилди. Шуни инобатга олган ҳолда ушбу мақолада акциядорлик жамиятларига хорижий инвесторларни жалб этиш жадвалларини бажарилишининг бориши юзасидан доимий назорат ўрнатиш ҳамда давлат мулки объектларини хусусийлаштириш жараёнларини очиқ ва ошкоралик, қонунийлик принциплари асосида амалга ошириш, харидорларнинг оммавий савдоларда иштирок этишлари учун тенг шароитлар яратиш борасида амалга оширилаётган ислоҳотларни ривожлантиришдаги мавжуд муаммолар ҳамда уларни бартараф этиш бўйича муаллиф ёндашувлари ва таклифлари ўрганилган.
В результате реформ, проводимых сегодня с целью привлечения международных и местных консультантов или организаций для продажи государственных активов и дальнейшего улучшения конкурентной среды, согласно соответствующему решению и поручениям Государственной комиссии по приватизации государственных активов и координации приватизационных процессов, в последние три года государственная доля в Учитывая это, в данной статье исследуются существующие проблемы в развитии реформ, проводимых с целью установления постоянного контроля за ходом выполнения графиков привлечения иностранных инвесторов в акционерные общества и осуществления процессов приватизации объектов государственной собственности на принципах открытости и прозрачность, законность, создание равных условий для равноправия.
Annotation: as a result of the reforms carried out today in order to attract international and local consultants or organizations for the sale of state assets and further improve the competitive environment, according to the relevant decision and assignments of the state commission for the privatization of state assets and coordination of privatization processes, in the last three years the state share of the Taking into account this, this article explores the existing problems in the development of reforms carried out in order to establish constant control over the course of the implementation of the schedules for attracting foreign investors to JointStock Companies and to implement the processes of privatization of state-owned objects on the principles of openness and transparency, legality, to create equal conditions.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Zokirov U.Z. | - | Toshkent davlat iqtisodiyot universitet |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Мирзиёев Ш. М. (2019) Фонд бозорини ривожлантириш масалаларига бағишланган йиғилишдаги нутқи. 07.10. //норма.uz |
2 | Хоминич И.П. (2002) Финансовая глобализасия//Банковские услуги, -№8. - С.2-13 |
3 | Алексеев М.Ю. (1992) Рынок сенных бумаг. М.:Финансы и статистика,-352с. С.4-5 |
4 | Миркин Я.М. (1995) Сенные бумаги и фондовый рынок. – М.:Перспектива. -378с |
5 | Ричард Тюлз, эдвард Бредли, Тед Тюлз. (1997) Фондовый рынок. М.:Инфра-М. 648с |
6 | Фармон (2022) Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармони, 28.01.2022 йилдаги ПФ-60-сон “2022–2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг Тараққиёт стратегияси тўғрисида” ги Фармони. Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 21.04.2022 й., 06/22/113/0330-сон. |
7 | Қонун (2015) Ўзбекистон Республикасининг “Қимматли қоғозлар бозори тўғрисида”ги Қонуни. ЎРҚ-387-сон. 03.06.2015 й. (32-модда) |
8 | Хакимов А.Ф. (2005) Хусусийлаштирилаётган мулкнинг бозор қийматини баҳолаш усулларини такомиллаштириш Иқтисод фанлари номзоди илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертасия автореферати. Тошкент. – 25 б |