42

Ushbu maqolada futurologik ko‘nikmalarga asos bo‘lib hizmat qiluvchi pedagogik-psixolologik va falsafiy yondashuvlariga to‘xtalib o‘tilgan. Futurologik konsepsiyalar, qarashlar va ushbu nazariyalarga asos sifatida tan olingan tarixiy qadamlar tadqiq qilindi. Izlanishlar va kuzatuvlar natijasiga ko‘ra yurtimizda ta’lim olayotgan bo‘lajak kadrlar tomonidan prognostik kompetensiyaning asosi bo‘lib hizmat qiluvchi bashorat qila olish qobiliyatiga jiddiy urg‘u qaratmaganligi aniqlandi. Tadqiqotning asosiy maqsadlaridan biri esa aynan “soft skills” ni ajaralmas tarkibiy qismiga aylangan strategik va taktik rejalashtirishni rivojlantirishga qaratilgan ko‘nikmalarni rivojlantirishdan iborat. Olingan tahlil natijalariga asoslanib milliy mentalitetga va halqaro tajribaga asoslangan holda hulosa va tavsiyalar ishlab chiqildi.

  • Internet havola https://eduservis.uz/
  • DOIhttps://zenodo.org/records/14222475
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 16-12-2024
  • O'qishlar soni 42
  • Nashr sanasi 10-12-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar135-139
Ўзбек

Ushbu maqolada futurologik ko‘nikmalarga asos bo‘lib hizmat qiluvchi pedagogik-psixolologik va falsafiy yondashuvlariga to‘xtalib o‘tilgan. Futurologik konsepsiyalar, qarashlar va ushbu nazariyalarga asos sifatida tan olingan tarixiy qadamlar tadqiq qilindi. Izlanishlar va kuzatuvlar natijasiga ko‘ra yurtimizda ta’lim olayotgan bo‘lajak kadrlar tomonidan prognostik kompetensiyaning asosi bo‘lib hizmat qiluvchi bashorat qila olish qobiliyatiga jiddiy urg‘u qaratmaganligi aniqlandi. Tadqiqotning asosiy maqsadlaridan biri esa aynan “soft skills” ni ajaralmas tarkibiy qismiga aylangan strategik va taktik rejalashtirishni rivojlantirishga qaratilgan ko‘nikmalarni rivojlantirishdan iborat. Olingan tahlil natijalariga asoslanib milliy mentalitetga va halqaro tajribaga asoslangan holda hulosa va tavsiyalar ishlab chiqildi.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Nishonov N.A. O'qituvchi Andijon davlat pedagogika instituti
Havola nomi
1 1. https://www.gazeta.uz/uz/2020/08/19/individual-oriented-education.
2 2. Адаптация новичков: работаюшие инcтрументи в мире вука. https://vc.ru/hr/195386-adaptaciya-novichkov-rabotayushchie-instrumenty-v-mire-vuca
3 3. Регуш Л.А. Развитие способности к прогнозированию педагогических явлении у студентов пединститута/ Вопросы психологии.-1985,-№.1.-94-102 c.
4 4. Хуторскии А.В. Ключевые компетенции: Технология конструирования / А.В. Хуторскии // Народное образование.- 2003. - №5. –55-56 с.
5 5. Феи генберг И.М. Вероятностное прогнозирование в деятельности человека / И.М. Феи генберг, Г.Е. Журавлева.- М.: Наука, 1977.-392 с.
6 6. Цалко Е.В. Педагогическая сопроваждения будущих актеров-предподавателеи к педагогическому прогнозированию / Е.В.Цалко // Евразии скии научныи журнал. – Санкт-Петербург, 2016.-№ 8.- 168-170 с.
7 7. Тарасова С.А. Сущностная характеристика прогностическои компетентности медицинского работника // Преподаватель XXI век. – М., 2014. – Т.1, № 4. –83-89 с.
8 8. Карманчиков А.И. Прогностическая логистика в системе образования / А.И.Карманчиков; М-во образования и науки России скои Федерации, ФГБОУ ВПО «Удмуртскии гос. ун-т». – Ижевск: Удмуртскии ун-т,2012. – 224 с.
9 9. Брушлинскии А.В. Мышление и прогнозирование: (Логико-психологическии анализ) / А.В.Брушлинскии . – М.: Мысль, 1979. – 230 с.
Kutilmoqda