Mazkur maqolada mehnat bozoriga oliy ta’lim muassasalari tomonidan bitiruvchilarni tayyorlash jarayonini tartibga solishning institutsional asoslari tahlil qilinadi. Oliy ta’lim tizimi va mehnat bozori o‘rtasidagi o‘zaro aloqadorlikni ta’minlash, talabalarning kasbiy kompetensiyalarini shakllantirish hamda ularni ish bilan ta’minlashga yo‘naltirilgan mexanizmlarni rivojlantirish masalalari yoritiladi. Maqolada ta’lim dasturlari va mehnat bozori talablarining uyg‘unligi, davlat va xususiy sektorning hamkorlikda ishtiroki, hamda innovatsion yondashuvlarni tatbiq etish zarurati o‘rganiladi.
Mazkur maqolada mehnat bozoriga oliy ta’lim muassasalari tomonidan bitiruvchilarni tayyorlash jarayonini tartibga solishning institutsional asoslari tahlil qilinadi. Oliy ta’lim tizimi va mehnat bozori o‘rtasidagi o‘zaro aloqadorlikni ta’minlash, talabalarning kasbiy kompetensiyalarini shakllantirish hamda ularni ish bilan ta’minlashga yo‘naltirilgan mexanizmlarni rivojlantirish masalalari yoritiladi. Maqolada ta’lim dasturlari va mehnat bozori talablarining uyg‘unligi, davlat va xususiy sektorning hamkorlikda ishtiroki, hamda innovatsion yondashuvlarni tatbiq etish zarurati o‘rganiladi.
В данной статье анализируются институциональные основы регулирования процесса подготовки выпускников высшими учебными заведениями для рынка труда. Освещаются вопросы обеспечения взаимосвязи между системой высшего образования и рынком труда, разработки механизмов, направленных на формирование профессиональных компетенций студентов и содействие их трудоустройству. В статье рассматриваются вопросы согласованности образовательных программ с требованиями рынка труда, совместное участие государственного и частного секторов, а также необходимость внедрения инновационных подходов.
This article analyzes the institutional foundations for regulating the process of preparing graduates for the labor market by higher education institutions. It highlights the issues of ensuring the interrelation between the higher education system and the labor market, developing mechanisms aimed at forming students' professional competencies, and facilitating their employment. The article examines the alignment of educational programs with labor market demands, the collaborative participation of the public and private sectors, and the necessity of applying innovative approaches.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Saloxitdinov S.. | dots | Oʻzbekiston Milliy universiteti Jizzax filiali |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | ILO (2020) Global employment Trends for Youth 2020: Technology and the future of jobs International Labour Office –Geneva: ILO. |
2 | Jumaev Z.T. (2016) Oliy ta’lim muassasalari bitiruvchilarining sifatiga ta’sir etuvchi omillar. Journal of “Irrigation and melioration” №4(6). 73 B. |
3 | Murojaatnoma, (2020) O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti SH.M. Mirziyoevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi. – Toshkent, “Xalq so‘zi” gazetasi, 2020 yil 25 yanvar. Manba: www. press-servise.uz. |
4 | Гулямова С.С., Абдурахмонова К.Х. (2004) Образование в системе человеческого развития: мировая практика и опыт Узбекистана // Под ред. акад. Гулямова С.С., акад. Абдурахмонова К.Х. – Ташкент.– 34-35 с |
5 | Коноплянский Д.А. (2015) Формирование конкурентоспособности выпускника ВУЗа в процессе обучение: роль государственно-частного партнерства. Вестник КемГУКИ 33/2015.-179 с. |
6 | Максимова Е.В. (2005) Развитие конкурентоспособности студента в образовательном процессе университета: автореф.дис. канд.пед.наук. Оренбург, 14-16 с. |
7 | Мухтарова К.С. (2001) Распределение доходов и бедность в переходной экономике. – Алматы, – 223 с. Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар” илмий электрон журнали. № 2, март-апрель, 2018. |
8 | https://cyberleninka.ru/article/n/mirovoy-rynok-obrazovatelnyh-uslug-vysshey-shkoly;http:/www.m-economy.ru/art.php?nArtId=3649 |