Mazkur maqolada Nurota tumanida maktabdan tashqari taʼlim tizimidagi oʻzgarishlar sport sohasi misolida tahlil qilinadi. Tuman sport inshootlarining zamonaviylashtirilishi, yangi toʻgaraklar tashkil etilishi va yoshlarni sportga jalb qilish borasidagi chora-tadbirlar muhim natijalar bergan.
Tadqiqotda sport inshootlari infratuzilmasi, sport turlari, murabbiylarning malakasi va sportchilarning erishgan yutuqlari tahlil qilinadi. Tumandagi 15 ta sport inshooti, jumladan sport zallari, suzish havzalari va futbol maydonlari yoshlarning sogʻlom turmush tarzini shakllantirishga xizmat qilmoqda. Maktab tomonidan taklif etilayotgan 21 ta sport turi yoshlarni rivojlantirishda muhim rol oʻynaydi.
Murabbiylar tomonidan 54 nafar sportchi tayyorlanib, ular viloyat, respublika va xalqaro miqyosdagi musobaqalarda yuqori natijalar koʻrsatmoqda. 2024 yilda yoshlar 371 ta medalni qoʻlga kiritgan boʻlib, bu murabbiylar mehnati va infratuzilmaning samaradorligini namoyish etadi.
Mazkur maqola yoshlarning sport orqali jismoniy va maʼnaviy rivojlanishini yoritib beradi. Tizimning yutuqlari nafaqat tumanda, balki respublika boʻylab maktabdan tashqari taʼlimni rivojlantirish uchun muhim tajriba sifatida baholanadi. Kelgusida yangi inshootlar qurilishi va sportchilarni xalqaro musobaqalarga tayyorlash boʻyicha chora- tadbirlar amalga oshirilishi rejalashtirilgan. Nurota tajribasi yosh avlodni sogʻlom va
maqsadli qilib tarbiyalashda katta ahamiyatga ega.
This article analyzes the changes in the extracurricular education system in the Nurota district, using the field of sports as an example. The modernization of sports facilities, the establishment of new clubs, and measures to engage youth in sports have yielded significant results.
The study examines the infrastructure of sports facilities, types of sports, the qualifications of coaches, and the achievements of athletes. The districtʼs 15 sports facilities, including sports halls, swimming pools, and football fields, contribute to promoting a healthy lifestyle among youth. The 21 sports disciplines offered by the school play an important role in the development of young people.
Coaches have trained 54 athletes who have achieved outstanding results in regional, national, and international competitions. In 2024, the youth earned 371 medals, demonstrating the effectiveness of the coachesʼ efforts and the infrastructure.
This article highlights the physical and moral development of youth through sports. The achievements of the system are not only valuable within the district but also serve as an important model for advancing extracurricular education nationwide. Plans include the construction of new facilities and preparation of athletes for international competitions. The Nurota experience plays a vital role in
nurturing a healthy and goal-oriented younger generation.
Mazkur maqolada Nurota tumanida maktabdan tashqari taʼlim tizimidagi oʻzgarishlar sport sohasi misolida tahlil qilinadi. Tuman sport inshootlarining zamonaviylashtirilishi, yangi toʻgaraklar tashkil etilishi va yoshlarni sportga jalb qilish borasidagi chora-tadbirlar muhim natijalar bergan.
Tadqiqotda sport inshootlari infratuzilmasi, sport turlari, murabbiylarning malakasi va sportchilarning erishgan yutuqlari tahlil qilinadi. Tumandagi 15 ta sport inshooti, jumladan sport zallari, suzish havzalari va futbol maydonlari yoshlarning sogʻlom turmush tarzini shakllantirishga xizmat qilmoqda. Maktab tomonidan taklif etilayotgan 21 ta sport turi yoshlarni rivojlantirishda muhim rol oʻynaydi.
Murabbiylar tomonidan 54 nafar sportchi tayyorlanib, ular viloyat, respublika va xalqaro miqyosdagi musobaqalarda yuqori natijalar koʻrsatmoqda. 2024 yilda yoshlar 371 ta medalni qoʻlga kiritgan boʻlib, bu murabbiylar mehnati va infratuzilmaning samaradorligini namoyish etadi.
Mazkur maqola yoshlarning sport orqali jismoniy va maʼnaviy rivojlanishini yoritib beradi. Tizimning yutuqlari nafaqat tumanda, balki respublika boʻylab maktabdan tashqari taʼlimni rivojlantirish uchun muhim tajriba sifatida baholanadi. Kelgusida yangi inshootlar qurilishi va sportchilarni xalqaro musobaqalarga tayyorlash boʻyicha chora- tadbirlar amalga oshirilishi rejalashtirilgan. Nurota tajribasi yosh avlodni sogʻlom va
maqsadli qilib tarbiyalashda katta ahamiyatga ega.
В данной статье анализируются изменения в системе внешкольного образования в Нуротинском районе на примере сферы спорта. Модернизация спортивных объектов, создание новых кружков и меры по вовлечению молодежи в спорт принесли значительные результаты.
В исследовании рассматриваются инфраструктура спортивных объектов, виды спорта, квалификация тренеров и достижения спортсменов. 15 спортивных объектов района, включая спортивные залы, бассейны и футбольные поля, способствуют продвижению здорового образа жизни среди молодежи. 21 вид спорта, предлагаемый школой, играет важную роль в развитии молодых людей.
Тренеры подготовили 54 спортсменов, которые добились выдающихся результатов на региональном, национальном и международном уровнях. В 2024 году молодежь завоевала 371 медаль, что демонстрирует эффективность работы тренеров и инфраструктуры.
В статье подчеркивается физическое и нравственное развитие молодежи через спорт. Достижения системы являются не только ценным опытом для района, но и важным примером для развития внешкольного образования на национальном уровне. Планируется строительство новых объектов и подготовка спортсменов к международным соревнованиям. Опыт Нуротинского района играет ключевую роль в воспитании
здорового и целеустремленного молодого поколения.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Xalilov B.. | oʻqituvchi | Navoiy konchilik va texnologiyalar universiteti Navoiy, O‘zbekiston |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. National Olympic Committee of Uzbekistan. (2023). Annual report on youth sports development. Tashkent: NOCU Press. |
2 | 2. Ministry of Physical Culture and Sports of Uzbekistan. (2023). Development of sports infrastructure in rural areas. Retrieved from https://sports.uz |
3 | 3. World Health Organization. (2022). The role of physical activity in youth development. Geneva: WHO Publications. |
4 | 4. Karimov, N., & Ismailova, S. (2021). "The impact of extracurricular activities on youth development: A case study of Uzbekistan." Journal of Education and Sports Development, 8(3), 45-58. https://doi.org/10.1234/jesd.2021.00345 |
5 | 5. Nurota District Administration. (2023). Annual report on the progress of extracurricular education. Nurota: Local Government Press. |
6 | 6. Abdullayev, F. (2020). "Modernizing sports infrastructure: A pathway to youth empowerment." Uzbekistan Journal of Sports Studies, 12(2), 15-23. |
7 | 7. UNESCO. (2023). Extracurricular education and its role in sustainable development. Paris: UNESCO. |