Мақолада савдо соҳасида кичик бизнесни давлат томонидан қўллаб қувватлаш ва ривожлантиришнинг ташкилий-иқтисодий асослари тадқиқ этилади. Ушбу жараёнда маркетинг тадқиқотларининг роли ва аҳамияти, кичик бизнесни ривожлантириш шарт-шароитлари, унга таъсир кўрсатувчи омиллар ўрганилади. Савдо соҳасида кичик бизнесни ривожлантириш, мижозларни сақлаб қолишда франчайзинг ва мерчандайзинг тизимидан фойдаланиш юзасидан таклифлар ишлаб чиқилади. Бу борада мижозга йўналтирилган стратегияга ўтиш бўйича тавсиялар киритилади.
Мақолада савдо соҳасида кичик бизнесни давлат томонидан қўллаб қувватлаш ва ривожлантиришнинг ташкилий-иқтисодий асослари тадқиқ этилади. Ушбу жараёнда маркетинг тадқиқотларининг роли ва аҳамияти, кичик бизнесни ривожлантириш шарт-шароитлари, унга таъсир кўрсатувчи омиллар ўрганилади. Савдо соҳасида кичик бизнесни ривожлантириш, мижозларни сақлаб қолишда франчайзинг ва мерчандайзинг тизимидан фойдаланиш юзасидан таклифлар ишлаб чиқилади. Бу борада мижозга йўналтирилган стратегияга ўтиш бўйича тавсиялар киритилади.
В статье исследуются организационно-экономические основы государственной поддержки и развития малого бизнеса в сфере торговли. В процессе анализа рассматривается роль и значение маркетинговых исследований, условия развития малого бизнеса, а также факторы, влияющие на него. Разрабатываются предложения по использованию франчайзинга и мерчандайзинга для развития малого бизнеса и удержания клиентов в торговле. В этом контексте предлагаются рекомендации по переходу на стратегию, ориентированную на клиента.
The article explores the organizational and economic foundations of state support and development of small businesses in the trade sector. The study examines the role and importance of marketing research, conditions for small business development, and the factors influencing it. Proposals are developed for utilizing franchising and merchandising to foster small business growth and retain customers in trade. In this context, recommendations are provided for transitioning to a customer-oriented strategy.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Nasirova K.A. | - | Toshkent davlat iqtisodiyot universitet |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Бизнесни ривожлантириш банки фаолиятининг устувор йўналишларига бағишланган матбуот анжумани ўтказилди — фото. [online] Available at: https://bankers.uz/news/1316 |
2 | Porter M. (2012) The Essential Guide to Competition and Strategy. Magretta, Joan. Boston: Harvard Business School Publishin. |
3 | Абулқосимов Ҳ.П., Қулматов А. (1997) Тадбиркорлик сермашаққат фаолият.//Иқтисод ва ҳисобот, 9-сон, Б.9. |
4 | Гамидуллаев Р.Б. (2012) Анализ механизмов государственной поддержки малого инновационного предпринимательства // Изв. Пензенского государственного педагогического университета им. В.Г. Белинского. №28. 297 с. |
5 | Гафуров У.В. (2017) Кичик бизнесни давлат томонидан тартибга солишнинг иқтисодий механизмларини такомиллаштириш. /Дисс.автореф.иқт.фан.докт.-Т., 30 б. |
6 | Кейнс Дж.М. (2007) Общая теория занятости, процента и денег. Избранное. –М.: Эксмо, 960с. |
7 | Котлер Ф. (2006) Маркетинг менеджмент. 2-е изд. / Пер. с англ. под ред. С.Г. Божук. – СПб: Питер,– 464 с. |
8 | Кулик Н.А., Онищенко Л.Г. (2010) Государственная поддержка малого бизнеса в России торгово-экономический журнал. № 11. http://cyberleninka.ru/article/ n/gosudarstvennaya-podderzhkamalogo-biznesav-rossii. |
9 | Қарор (2019) Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2019 йил 30 сентябрдаги 833-сонли “Саноат ярмакарлари ва электрон-кооперацион биржалар фаолиятини ташкил қилиш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Қарори. |
10 | Медведев К.А. (2012) Современные механизмы поддержки малого и среднего предпринимательства // Экономика, государство, общество: электронный журнал научных публикаций. URL: http://ego.uapa.ru/ru-ru/issue/2012/ 04/03. |
11 | Муфтайдинов Қ. (2004) Иқтисодиётни эркинлаштириш шароитида тадбиркорликни ривожлантириш муаммолари./Дисс.автореф. иқт.фан.док-ри. –Т., -18 б. |
12 | Норт Д.К. (1997) Институты, институциональные изменения и функционирование экономики. –М.: Фонд экономической книги «Начала», -180 с. |
13 | Парамонова Т.Н. (2003) Марке тинговые аспекты деятельности розничного торгового предприятия [Элект ронный ресурс]: Дис. р. д-ра экон. Наук: 08.00.05. – М.: РГБ, (Из фондов Россий ской Госу дар ственной библиотеки). |
14 | Сапожникова С.М. (2009) Торговое предприятие малого бизнеса в условиях финансового кризиса // Управление торговлей: теория, практика, инновации. М.: С. 290 293. |
15 | Смит А. (1866) Исследования о природе и ричин богатства народов в 3-х тт. Т.1. 496с. |
16 | Статистика Қўмитаси (2022) www.stat.uz//Ўзбекистон Республикаси давлат статистика қўмитасининг “Ўзбекистон Республикасида махсус иқтисодий зона, кичик саноат зонаси, технопарк ва кластерлар фаолияти” (2022 йил январь-декабрь). –Т.:Б.3 |
17 | Федько В.П. (2006) Мерчандайзинг и семплинг. / В.П. Федько, В.А. Бондаренко. – Ростов-н/Д: Март,– 304 с. |
18 | Шумпетер Й.А. (2007) Теория экономического развития. Капитализм, социализм и демократия.Эксмо, 540с. |