Ushbu maqolada talaba yoshlarni gender tengligi ruhida tarbiyalash masalasi ijtimoiy-psixologik jihatdan nazariy tahlil qilinadi. Gender tengligi tushunchasi zamonaviy jamiyatda ijtimoiy adolat, barqaror rivojlanish va inson huquqlari tamoyillari bilan bevosita bog‘liqdir. Maqolada ijtimoiy konstruktivizm, gender sxemalari nazariyasi, ijtimoiy o‘rganish nazariyasi, tanqidiy pedagogika kabi yondashuvlar asosida gender tushunchasining shakllanishi, stereotiplar va rollar ta’siri, oliy ta’lim tizimida gender sezgir tarbiya mexanizmlari nazariy jihatdan yoritiladi. Asosiy e’tibor genderga oid ijtimoiy qarashlarning talaba yoshlar ongida shakllanishiga, uni shakllantiruvchi ijtimoiy-madaniy omillarga va tarbiyaviy yondashuvlarga qaratilgan. Maqola nazariy tahlil asosida tizimli xulosalar va amaliy tavsiyalarni o‘z ichiga oladi.
Ushbu maqolada talaba yoshlarni gender tengligi ruhida tarbiyalash masalasi ijtimoiy-psixologik jihatdan nazariy tahlil qilinadi. Gender tengligi tushunchasi zamonaviy jamiyatda ijtimoiy adolat, barqaror rivojlanish va inson huquqlari tamoyillari bilan bevosita bog‘liqdir. Maqolada ijtimoiy konstruktivizm, gender sxemalari nazariyasi, ijtimoiy o‘rganish nazariyasi, tanqidiy pedagogika kabi yondashuvlar asosida gender tushunchasining shakllanishi, stereotiplar va rollar ta’siri, oliy ta’lim tizimida gender sezgir tarbiya mexanizmlari nazariy jihatdan yoritiladi. Asosiy e’tibor genderga oid ijtimoiy qarashlarning talaba yoshlar ongida shakllanishiga, uni shakllantiruvchi ijtimoiy-madaniy omillarga va tarbiyaviy yondashuvlarga qaratilgan. Maqola nazariy tahlil asosida tizimli xulosalar va amaliy tavsiyalarni o‘z ichiga oladi.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Xaydarova S.C. | o‘qituvchi | GulDU |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1.Королева А.С. Инновационные технологий современного офиса (Облачные вычисления): учеб. пособие. “Высшая школа экономики”, Санкт-Петербург, 2012. -88с.2.Азларов. Ю. Педагогик технология ва педагогик махорат.Т.:2003.-174 С.3.Айзенк Г.Ю. Проверьте свои способности. Перевод с англ.-М.: Педагогика –Пресс, 1992.176 с .4.M. Muhlibaev, RESULTS OF LABORATORY RESEARCH ON ENVIRONMENTAL CONTENTINPHYSICS INSTRUCTION IN RELATION TO OCCUPATIONAL EDUCATION You have to send following documents at usovoxaus@gmail.com before 5 th October 20225.Muxliboyev M. Texnologiya fanini o’qitishda iqtidorli o’quvchilarni texnik ijodkorligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish. GUL DU. AXBOROTNOMASI * * Gumanitar –ijtimoiy fanlar seriyasi, 2024. No 4. 227-2306.Muxliboev M.Q.Developing Studens’ sompetense in Rationalization and Ingenuity through TRIZ Technologies Ssiense promotion zamonaviy falsafa, ijtimoiy va gumanitar fanlarni rag‘batlantirish” ssiensepromotion.uz 2024.05.30 7.Muxliboev M.Q.“Iqtidorli talabalarning texnik ijodkorlik qobiliyatlarini rivojlantirishda texnologiya fanlari kompetensiyalari oʼzviyligini oʼrganishning ilmiy metodik tahlili”.Fan, texnika va ta’limda innovatsion texnologiyalar: muammo va yechimlar»mavzusidagi Respublika ilmiy-nazariy anjuman.8.Muxliboyev M.Q. O‘quvchilarning texnik ijodkorligini rivojlantirishda triz texnologiyasidan foydalanishning afzalliklari ILIM hám JÁMIYET Ilimiy-metodikalıq jurnal.Nukus-2024//6..95-96 бб.9.Muxliboyev Maxmut Qarshiboyevich. Texnologiya fanini o’qitishda iqtidorli o’quvchilarni texnik ijodkorligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish. GULISTON DAVLAT UNIVERSITETI AXBOROTNOMASI Gumanitar–ijtimoiy fanlar seriyasi, 2024. No 4 |