Мақола медиаматнларда сарлавҳалар танлаш ва уларни тузиш усуллари таҳлилига бағишланган. Мазкур мақолада энг яхши самара берадиган, тажрибада синалган сарлавҳатанлаш йўл-йўриқлари кўрсатилган. Самарали сарлавҳа танлаш ёзма матн сарлавҳаларининг хусусиятлари ва сарлавҳага қўйиладиган талаблардан келиб чиқади. Мақолада савол тарзида, муаммонинг ечимини топиш, шахсий тажриба, сир, шов-шув, рақамлар, урғу бериш, қўрқув уйғотиш, кафолатлар, ноанъанавий ёндашув ва бошқалар каби сарлавҳа танлаш йўл-йўриқлари кўрсатилган.
Мақола медиаматнларда сарлавҳалар танлаш ва уларни тузиш усуллари таҳлилига бағишланган. Мазкур мақолада энг яхши самара берадиган, тажрибада синалган сарлавҳатанлаш йўл-йўриқлари кўрсатилган. Самарали сарлавҳа танлаш ёзма матн сарлавҳаларининг хусусиятлари ва сарлавҳага қўйиладиган талаблардан келиб чиқади. Мақолада савол тарзида, муаммонинг ечимини топиш, шахсий тажриба, сир, шов-шув, рақамлар, урғу бериш, қўрқув уйғотиш, кафолатлар, ноанъанавий ёндашув ва бошқалар каби сарлавҳа танлаш йўл-йўриқлари кўрсатилган.
Статья посвящена выбору и составлению заголовков в медиатекстах. Цель этой работы – представлениелучших способов создания и выбора заголовоков, оправдавших себя на практике. Выбор эффективного названия основывается на характеристиках письменного текста и требованиях к названию. В статье представлены такие способы выбора заголовков,как решение проблем с помощью вопроса, личный опыт, тайна, сенсация, цифры, ударение, создание страха, гарантии, нетрадиционные подходы и многое другое.
The article is devoted to the selection and compilation of titles in media texts. The purpose of this work is to present the best ways to create and select headlines that have proven themselves in practice. The choice of an effective title is based on the characteristics of the written text and the requirements for the title. The article presents such ways to select titles as problem solving with the help of a question, personal experience, mystery, sensation, numbers, stress, creating fear, guarantees, unconventional approaches and much more.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | SHAMAKSUDOVA S.H. | Катта ўқитувчи, Услубият ва таҳрир кафедраси, Журналистика факультети | Мирзо Улуғбек номидаги Ўзбекистон Миллий университети |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Colin Macfarlane. Hit the Headlines Exciting journalismactivities forimproving writing and thinking skills, 2012. – 250 p. |
2 | Yoshlar ovozi. // No71 (16228), 2018-yil 19-iyun. 4 b. |
3 | Yoshlar ovozi. // No74 (16231), 2018-yil 26-iyun. 2–3b. |
4 | Мелибоев А. Қирқ бешинчи бекат. – Т.: Алишер Навоий номидаги Ўзбекистон Миллий кутубхонаси нашриёти, 2008.–120 б. |
5 | Тошалиев И., Абдусатторов Р., Махмудова С. Оммавий ахборот воситаларининг тили ва услуби. –Т.: Университет, 2000. –210 б. |
6 | Ҳамдамов Ю. Тараққиёт мезони. – Т.: Ўзбекистон, 2013. –220 б. |