Ushbu maqolada O‘zbekistondagi oliy taʼlim tizimida amalga oshirilayotgan islohotlar iqtisodiy tahlil asosida o‘rganilgan. Ilmiy tadqiqot davomida taʼlim muassasalari sonining o‘sishi, moliyalashtirish manbalaridagi diversifikatsiya, xalqaro reytinglardagi ko‘rsatkichlar, taʼlim sifatini oshirishga qaratilgan tashkiliy chora-tadbirlar tahlil qilingan. Shuningdek, sohadagi qator muammolar – malakasi past kadrlar, taʼlim va mehnat bozori o‘rtasidagi nomutanosiblik, infratuzilmaning yetarli emasligi va oliy taʼlimning yuqori xarajatliligi – alohida ko‘rib chiqilgan. Muammolarni hal etish maqsadida davlat-xususiy sheriklikni rivojlantirish, raqobat muhitini kuchaytirish, taʼlim dasturlarini bozor talabiga moslashtirish kabi takliflar ilgari surilgan. Maqolada normativ, solishtirma va statistik tahlil usullaridan foydalanilgan. Ushbu tadqiqot oliy taʼlimdagi islohotlarning iqtisodiy samaradorligini baholash va kelgusidagi strategik yo‘nalishlarni belgilashda amaliy ahamiyat kasb etadi.
Ushbu maqolada O‘zbekistondagi oliy taʼlim tizimida amalga oshirilayotgan islohotlar iqtisodiy tahlil asosida o‘rganilgan. Ilmiy tadqiqot davomida taʼlim muassasalari sonining o‘sishi, moliyalashtirish manbalaridagi diversifikatsiya, xalqaro reytinglardagi ko‘rsatkichlar, taʼlim sifatini oshirishga qaratilgan tashkiliy chora-tadbirlar tahlil qilingan. Shuningdek, sohadagi qator muammolar – malakasi past kadrlar, taʼlim va mehnat bozori o‘rtasidagi nomutanosiblik, infratuzilmaning yetarli emasligi va oliy taʼlimning yuqori xarajatliligi – alohida ko‘rib chiqilgan. Muammolarni hal etish maqsadida davlat-xususiy sheriklikni rivojlantirish, raqobat muhitini kuchaytirish, taʼlim dasturlarini bozor talabiga moslashtirish kabi takliflar ilgari surilgan. Maqolada normativ, solishtirma va statistik tahlil usullaridan foydalanilgan. Ushbu tadqiqot oliy taʼlimdagi islohotlarning iqtisodiy samaradorligini baholash va kelgusidagi strategik yo‘nalishlarni belgilashda amaliy ahamiyat kasb etadi.
| № | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
|---|---|---|---|
| 1 | Davidova D.T. | assistent | Andijon davlat texnika instituti |
| № | Havola nomi |
|---|---|
| 1 | 1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-oktyabrdagi PF–5847-sonli farmoni — “Oliy ta’lim tizimini yanada rivojlantirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar to‘g‘risida”. |
| 2 | 2. R.Hidirboyeva. The reforms undertaken in the field of higher education in our country today: problems and solutions/ international scientific journal of biruni volume 4, issue 1. (2025). 151-156 |
| 3 | 3. Sharipov, A. (2021). O‘zbekiston oliy ta’lim tizimidagi infratuzilmaviy muammolar va ularni hal etish yo‘llari. Toshkent: O‘zMU nashriyoti. |
| 4 | 4. Tadjibaeva, H.R. (2020). Oliy ta’limda hududiy tengsizlik va ijtimoiy adolat masalalari. Iqtisodiyot va ta’lim, 2(1), 15-23. |
| 5 | 5. Mamatqulov, R., Karimov, J., va To‘raqulov, M. (2022). O‘zbekistonda oliy ta’lim islohotlari va iqtisodiy samaradorlikka ta’siri. O‘zbekiston iqtisodiy axborotnomasi, 3(4), 35-46. |
| 6 | 6. Jahon banki. (2020). Higher Education in Uzbekistan: Building the Foundation for Reform. Washington D.C.: World Bank. https://documents.worldbank.org/en/publication/documents-reports/documentdetail/236861588749648156 |
| 7 | 7. UNESCO. (2021). Education for All Global Monitoring Report: Uzbekistan Education Statistics. https://uis.unesco.org |
| 8 | 8. Becker, G. S. (1993). Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis, with Special Reference to Education. Chicago: University of Chicago Press. |
| 9 | 9. Altbach, P. G., & Salmi, J. (2011). The Road to Academic Excellence: The Making of World-Class Research Universities. Washington D.C.: World Bank. https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/2342 |
| 10 | 10. Davlat statistika qo‘mitasi ma’lumotlari (2024 yil, www.stat.uz). |
| 11 | 11. O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi hisobotlari (2023-2024). |
| 12 | 12. Алматаев Т. О., Давидова Д. Т., Султанов А. А. Пути эффективной организации интеграции сотрудничества высшего образования и промышленности //Universum: технические науки. – 2023. – №. 9-2 (114). – С. 38-41. |