593

Мақолада талабаларнинг матнни ўқиш малакасини ривожлантиришга ва инглиз тили дарсларида  мақсадли  матнларни  яхшироқ  тушунишга  қаратилган  “Jigsaw”  ўқитиш методикасининг  асосий  ғояси  очиб  берилган.  Бундан  ташқари,  мақолада  “мозаика” методидан  фойдаланиш  усулларининг  кўпгина  методологлар  томонидан  берилган тавсифлари  келтирилган  ҳамда  ушбу  методни  қўллаш  бўйича  тавсиялар  берилган. Мақоланинг  янгилиги шундаки,  муаллиф  jigsawни  ўқиш  фаоллигидан  фойдаланиш  учун бир вақтнинг ўзида битта ёки турли хил матнлардан фойдаланиш доирасида бир оз бошқача ёндашувни бир таклиф этади.

  • O'qishlar soni 574
  • Nashr sanasi 12-01-2018
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar100-104
Ўзбек

Мақолада талабаларнинг матнни ўқиш малакасини ривожлантиришга ва инглиз тили дарсларида  мақсадли  матнларни  яхшироқ  тушунишга  қаратилган  “Jigsaw”  ўқитиш методикасининг  асосий  ғояси  очиб  берилган.  Бундан  ташқари,  мақолада  “мозаика” методидан  фойдаланиш  усулларининг  кўпгина  методологлар  томонидан  берилган тавсифлари  келтирилган  ҳамда  ушбу  методни  қўллаш  бўйича  тавсиялар  берилган. Мақоланинг  янгилиги шундаки,  муаллиф  jigsawни  ўқиш  фаоллигидан  фойдаланиш  учун бир вақтнинг ўзида битта ёки турли хил матнлардан фойдаланиш доирасида бир оз бошқача ёндашувни бир таклиф этади.

Русский

В  статье  раскрывается  основная  идея  методики  обучения  «Jigsaw»,  которая направлена на развитие навыков чтения студентов и лучшее понимание левых текстов уроков  английского  языка.  Кроме  того,  в  статье  приводится  описание  способа использования  метода  «мозаика»  разных  методологов  и даются  рекомендации  по употреблению  этого  метода.  Кроме  того,  новизна  статьи  заключается  в  том,  что  автор предлагает  несколько  иной  подход  к использованию  активности  чтения  jigsaw  в  рамках одного текста или использования различных текстов одновременно.

English

The present article reveals the main idea of the teaching method “Jigsaw”, which is aimed at  the  developing  students’  reading  skills  and  better  understanding  of target  texts  of  English lessons.  Moreover,  the  article  depicts  the  ways  of  using  “jigsaw”  method  of  different methodologists  and  represents  the  author’s  own way  of  using  this  method.  Furthermore,  the novelty  of  the  article  is  that  the  author  suggests  a  little  bit  different  approach  of  using  jigsaw reading activity ithin one texts or using different ones at the same time.

Havola nomi
1 1. Aronson, E., & Goode, E. Training Teachers to Implement Jigsaw Learning: A Manual for Teachers. In: S. Sharan, P. Hare, C. Webb, and R. Hertz-Lazarowitz (Eds.), Cooperation in Education . Provo, Utah: Brigham Young University Press, 980, pp. 47-81;
2 2. Aronson, E., &Patnoe, S., TheJigsaw Classroom: Building Cooperation in the Classroom (2nd ed.), New York: Addison Wesley Longman, 1997; 3. Aronson, E., Nobody Left to Hate: Teaching Compassion after Columbine., NewYork: . H. Freeman., 2000;
3 3. Aronson, E., Nobody Left to Hate: Teaching Compassion after Columbine., NewYork: . H. Freeman., 2000;
4 4. W Hertz-Lazarowitz, R., Kagan, S., Sharan, S., Slavin, R., & Webb, C. (Eds.)., Learning To Cooperate: Cooperating To Learn. New York: Plenum, 1985;
5 5. Slavin, R. E., Cooperative Learning in Teams: State of the art. Educational Psychologist, 1980, pp.15, 93-111;
6 6. Slavin, R. E., Cooperative Learning: Theory, Research, and Practice (2nd ed.), Reading Strategies and Practices Boston: Allyn& Bacon. Tierney, R. 1995;
7 7. Aronson, E. Jigsaw Classroom: Overview of the Technique, 2000-2008, retrievedfrom http://www.jigsaw.org/overview.htm;
8 8. Coffey H., Jigsaw (Educator’s Guides: North Carolina Digital History) retrieved from http: // www.learnnc.org/lp/editions/nchist-eg/4584/noteref5
9 9. Hanze, M& Berger R, Cooperative Learning Motivational Effects, and Student Characteristics: an Experimental Study Comparing Cooperative Learning and Direct Instruction, 2007, retrieved from http: // www.learnnc.org/lp/editions;
Kutilmoqda