Мақолада талабаларнинг матнни ўқиш малакасини ривожлантиришга ва инглиз тили дарсларида мақсадли матнларни яхшироқ тушунишга қаратилган “Jigsaw” ўқитиш методикасининг асосий ғояси очиб берилган. Бундан ташқари, мақолада “мозаика” методидан фойдаланиш усулларининг кўпгина методологлар томонидан берилган тавсифлари келтирилган ҳамда ушбу методни қўллаш бўйича тавсиялар берилган. Мақоланинг янгилиги шундаки, муаллиф jigsawни ўқиш фаоллигидан фойдаланиш учун бир вақтнинг ўзида битта ёки турли хил матнлардан фойдаланиш доирасида бир оз бошқача ёндашувни бир таклиф этади.
Мақолада талабаларнинг матнни ўқиш малакасини ривожлантиришга ва инглиз тили дарсларида мақсадли матнларни яхшироқ тушунишга қаратилган “Jigsaw” ўқитиш методикасининг асосий ғояси очиб берилган. Бундан ташқари, мақолада “мозаика” методидан фойдаланиш усулларининг кўпгина методологлар томонидан берилган тавсифлари келтирилган ҳамда ушбу методни қўллаш бўйича тавсиялар берилган. Мақоланинг янгилиги шундаки, муаллиф jigsawни ўқиш фаоллигидан фойдаланиш учун бир вақтнинг ўзида битта ёки турли хил матнлардан фойдаланиш доирасида бир оз бошқача ёндашувни бир таклиф этади.
В статье раскрывается основная идея методики обучения «Jigsaw», которая направлена на развитие навыков чтения студентов и лучшее понимание левых текстов уроков английского языка. Кроме того, в статье приводится описание способа использования метода «мозаика» разных методологов и даются рекомендации по употреблению этого метода. Кроме того, новизна статьи заключается в том, что автор предлагает несколько иной подход к использованию активности чтения jigsaw в рамках одного текста или использования различных текстов одновременно.
The present article reveals the main idea of the teaching method “Jigsaw”, which is aimed at the developing students’ reading skills and better understanding of target texts of English lessons. Moreover, the article depicts the ways of using “jigsaw” method of different methodologists and represents the author’s own way of using this method. Furthermore, the novelty of the article is that the author suggests a little bit different approach of using jigsaw reading activity ithin one texts or using different ones at the same time.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | ANDRONOVA Y.. | ўқитувчи | Ломоносов номидаги Москва давлат университети Тошкент филиали |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Aronson, E., & Goode, E. Training Teachers to Implement Jigsaw Learning: A Manual for Teachers. In: S. Sharan, P. Hare, C. Webb, and R. Hertz-Lazarowitz (Eds.), Cooperation in Education . Provo, Utah: Brigham Young University Press, 980, pp. 47-81; |
2 | 2. Aronson, E., &Patnoe, S., TheJigsaw Classroom: Building Cooperation in the Classroom (2nd ed.), New York: Addison Wesley Longman, 1997; 3. Aronson, E., Nobody Left to Hate: Teaching Compassion after Columbine., NewYork: . H. Freeman., 2000; |
3 | 3. Aronson, E., Nobody Left to Hate: Teaching Compassion after Columbine., NewYork: . H. Freeman., 2000; |
4 | 4. W Hertz-Lazarowitz, R., Kagan, S., Sharan, S., Slavin, R., & Webb, C. (Eds.)., Learning To Cooperate: Cooperating To Learn. New York: Plenum, 1985; |
5 | 5. Slavin, R. E., Cooperative Learning in Teams: State of the art. Educational Psychologist, 1980, pp.15, 93-111; |
6 | 6. Slavin, R. E., Cooperative Learning: Theory, Research, and Practice (2nd ed.), Reading Strategies and Practices Boston: Allyn& Bacon. Tierney, R. 1995; |
7 | 7. Aronson, E. Jigsaw Classroom: Overview of the Technique, 2000-2008, retrievedfrom http://www.jigsaw.org/overview.htm; |
8 | 8. Coffey H., Jigsaw (Educator’s Guides: North Carolina Digital History) retrieved from http: // www.learnnc.org/lp/editions/nchist-eg/4584/noteref5 |
9 | 9. Hanze, M& Berger R, Cooperative Learning Motivational Effects, and Student Characteristics: an Experimental Study Comparing Cooperative Learning and Direct Instruction, 2007, retrieved from http: // www.learnnc.org/lp/editions; |