375

Мақолада  “Темурнома”  жангномасининг  услуби,  ундаги  насрий  қисмнинг  асар композициясидаги  ўрни,  қаҳрамон  характерини  ёритишда  фойдаланилган  бадиий санъатларнинг аҳамияти ёритилган. Хусусан, халқ китобларининг насрий қисмида мавжуд анъанавий  қолип – бошланма, киритма  сўз,  асардаги  бобларни  ўзаро  боғловчи бирикмаларнинг “Темурнома”да  қўлланилиши  мисоллар  асосида таҳлил  қилинган. Шунингдек, жанг саҳналаридаги қаҳрамонлар ҳаракатининг уч босқичда тасвирланиши, табиат  ҳодисаларини  бадиий  тасвир  воситаларига  боғлаб  тадқиқ  этиш  асар  мазмун-моҳиятини очишга хизмат қилган. 

  • O'qishlar soni 363
  • Nashr sanasi 03-10-2019
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar171-179
Ўзбек

Мақолада  “Темурнома”  жангномасининг  услуби,  ундаги  насрий  қисмнинг  асар композициясидаги  ўрни,  қаҳрамон  характерини  ёритишда  фойдаланилган  бадиий санъатларнинг аҳамияти ёритилган. Хусусан, халқ китобларининг насрий қисмида мавжуд анъанавий  қолип – бошланма, киритма  сўз,  асардаги  бобларни  ўзаро  боғловчи бирикмаларнинг “Темурнома”да  қўлланилиши  мисоллар  асосида таҳлил  қилинган. Шунингдек, жанг саҳналаридаги қаҳрамонлар ҳаракатининг уч босқичда тасвирланиши, табиат  ҳодисаларини  бадиий  тасвир  воситаларига  боғлаб  тадқиқ  этиш  асар  мазмун-моҳиятини очишга хизмат қилган. 

Русский

В  статье  описывается стиль «Темур-наме», роль  прозы  в  композиции, значение художественного искусства в описании героев персонажа. В частности, проза фольклора была  проанализирована  в  ряде  примеров  с  использованием  традиционных  шаблонных начал, префиксов и комбинаций глав в «Темур-наме». Трехэтапное изображение героев в батальных  сценах,  изучение  использования  художественных  средств при  описании природных явлений служилидля демонстрации искусства произведения.
 

English

The article  describes the fight style of the “Temur-na  me’, the role of the prose piece in the  composition,  the  importance  of  artistic  art  in  describing  the  heroes  character.    In  particular,  the prose of folklore has been analyzed in a number of examples, using the traditional template beginnings,  prefixes,  and  combinations  of  chapters  in  the  work  at  “Temur-na  me”.  The  three-stage portrayal of heroes in battle scenes, the study of the use of artistic means of natural events served to show the art of the work.

Havola nomi
1 Абу Муслим жангномаси. — Тошкент, 1996. — 286 б.
2 Иброҳим Адҳам қиссаси; Амири Ахтам қиссаси; Бобо Равшан қиссаси. — Тошкент: Ёзувчи, 1991. — 279 б
3 Темурнома. Амир Темур жангномаси. — Тошкент: “Чўлпон” нашриёти, 1990. — 349 б
4 Ўзбек адабиёти тарихи (3-том). — Тошкент: “Фан” нашриёти, 1978. — 286 б.
5 Ўзбек халқ ижоди. Кўп томлик: Ҳасанхон. Чамбил қамали. Зулфизар билан Авазхон. —Тошкент: Ғафур Ғулом нашриёти, 1976. — 358 б
Kutilmoqda