446

 Ushbu maqoladan ko‘zlangan asosiy maqsad gastronomik turizmning kelib chiqishi va uning mohiyatini keng yoritib  berishdan  iborat,  chunki,  bugungi  kunda  dunyoning  rivojlangan  juda  koʼplab  davlatlarida  turizmning  asosiy  turi sifatida  gastronomik  turizm  etirof  etilmoqda,  negaki  gastronomik  turizm  sohasini  jadal  rivojlantirish  iqtisodiy  oʼsishning 
muhim  omili  sanaladi.  Shu  tufayli  gastronomik  turizmni  rivojlantirish  nazariy-uslubiy  va  amaliy  jihatlari  boʼyicha  ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish dolzarb masala hisoblanadi.  
Ushbu tadqiqot ishida asosan xranalogik usuldan shu bilan birga absrakt-mantiqiy tahlil, tizimli tahlil, qiyosiy tahlil usullaridan foydalanilgan.  
Gastronomik  turizmning  tarixiy  ildizlari,  hamda  bugungi  kunda  bu  borada  xorijiy  mamlakatlar  hamda O‘zbekistonda  olib  borilayotgan  ilmiy  va  amaliy  jarayonlar  solishtirma  misollar bilan  koʼrib  chiqilgandan  so‘ng, gastronomik  turizmni  rivojlantirish  hozirgi  kunda  qanchalik  zarur  ekanligi  va  buning  uchun  gastronomik  turizmni ommalashtirish  va  bu  borada  yuqori  tashabbuslarni  ilgari  surush,  yurtimizda  bu  sohadagi  bilim  darajalarni  oshirish, mahalliy  hokimiyat  organlari,  jamoat  tashkilotlari,  ommaviy  axborot  vositalarini  bu  sohaga  jalb  qilish,  uzoq  muddatga mo‘ljallangan  rejali  oʼquv  va  ishchi  dasturlarni  ishlab  chiqish,  halqaro  hamkorliklarni  yanada  kengaytirish  lozim  degan xulosaga kelindi. 

  • Web Address
  • DOIhttps://doi.org/10.56292/SJFSU/vol28_iss2/a23
  • Date of creation in the UzSCI system 07-07-2022
  • Read count 432
  • Date of publication 30-06-2022
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages122-128
Ўзбек

 Ushbu maqoladan ko‘zlangan asosiy maqsad gastronomik turizmning kelib chiqishi va uning mohiyatini keng yoritib  berishdan  iborat,  chunki,  bugungi  kunda  dunyoning  rivojlangan  juda  koʼplab  davlatlarida  turizmning  asosiy  turi sifatida  gastronomik  turizm  etirof  etilmoqda,  negaki  gastronomik  turizm  sohasini  jadal  rivojlantirish  iqtisodiy  oʼsishning 
muhim  omili  sanaladi.  Shu  tufayli  gastronomik  turizmni  rivojlantirish  nazariy-uslubiy  va  amaliy  jihatlari  boʼyicha  ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish dolzarb masala hisoblanadi.  
Ushbu tadqiqot ishida asosan xranalogik usuldan shu bilan birga absrakt-mantiqiy tahlil, tizimli tahlil, qiyosiy tahlil usullaridan foydalanilgan.  
Gastronomik  turizmning  tarixiy  ildizlari,  hamda  bugungi  kunda  bu  borada  xorijiy  mamlakatlar  hamda O‘zbekistonda  olib  borilayotgan  ilmiy  va  amaliy  jarayonlar  solishtirma  misollar bilan  koʼrib  chiqilgandan  so‘ng, gastronomik  turizmni  rivojlantirish  hozirgi  kunda  qanchalik  zarur  ekanligi  va  buning  uchun  gastronomik  turizmni ommalashtirish  va  bu  borada  yuqori  tashabbuslarni  ilgari  surush,  yurtimizda  bu  sohadagi  bilim  darajalarni  oshirish, mahalliy  hokimiyat  organlari,  jamoat  tashkilotlari,  ommaviy  axborot  vositalarini  bu  sohaga  jalb  qilish,  uzoq  muddatga mo‘ljallangan  rejali  oʼquv  va  ishchi  dasturlarni  ishlab  chiqish,  halqaro  hamkorliklarni  yanada  kengaytirish  lozim  degan xulosaga kelindi. 

Русский

Основная цель данной статьи - пролить свет  на происхождение  и сущность  гастрономического туризма, так как гастрономический туризм в настоящее время признан основным видом туризма во многих развитых  странах,  так  как  бурное  развитие  гастрономического  туризма  является  важным  фактором экономического  роста.  Поэтому  важно  проводить  исследования  теоретических,  методологических  и практических аспектов развития гастрономического туризма. 
В данной исследовательской  работе  использовался преимущественно хиранологический метод, а также абстрактно-логический анализ, систематический анализ, сравнительный анализ. 
После  рассмотрения  исторических  корней  гастрономического  туризма,  а  также  современных научно-практических  процессов  в  зарубежных  странах  и  Узбекистане,  необходимости  развития гастрономического  туризма  и  популяризации  гастрономического  туризма  был  сделан  вывод  о  том,  что необходимо продвигать инициативы, повышать уровень знаний в этой области в нашей стране, привлекать местные  органы  власти,  общественные  организации,  СМИ  в  эту  сферу,  разрабатывать  долгосрочные плановые учебные и рабочие программы, еще больше расширять международное сотрудничество.  

English

The  main  purpose  of  this  article  is  to  shed  light  on  the  origin  and  essence  of  gastronomic  tourism,  as gastronomic  tourism  is  now  recognized  as  the  main  type  of  tourism  in  many  developed  countries,  as  the  rapid development  of  gastronomic  tourism  is  an  important  factor  in  economic  growth.  Therefore,  it  is  important  to  conduct research on the theoretical, methodological and practical aspects of the development of gastronomic tourism. 
In this research work abstract-logical analysis, systematic analysis, comparative analysis have been used. 
Аfter  reviewing  the  historical  roots  of  gastronomic  tourism,  as  well  as  the  current  scientific  and  practical processes in foreign countries and Uzbekistan, the need for the development of gastronomic tourism and the promotion of gastronomic tourism in this regard. It was concluded that it is necessary to promote initiatives, increase the level of knowledge in this area in our country, involve local authorities, public organizations, the media in this area, develop long-term planned training and working programs, further expand international cooperation. 

Author name position Name of organisation
1 Jumayev B. . 1 Oʼz RFА
Name of reference
1 1. Қутлимуротов Ф.С. Внедрение Корейского гостиничного менеджмента в Узбекистане. Материалы VII- Международной научно-практической конференции студентов и аспирантов. г. Донецк 2004(Kutlimurotov F.S. Introduction of Korean hotel management in Uzbekistan. Materials of the VII-International Scientific and Practical Conference of Students and Postgraduates)
2 2. Мирзиёев Ш.М. Олий Мажлисга Мурожаатнома. http:// www.gov.uzо(Мирзиёев Ш.М. Обращение к Олий Мажлису)
3 3. Катело Я.Д. “Маркетинговая стратегия развития гастрономического туризма” Донецк – 2019. – Б 184 (Katelo Ya.D. “Marketing strategy for the development of gastronomic tourism)
4 4. Ткачук П.Ю. Новая русская кухня как фактор развития национального наследия / П.Ю. Ткачук // Вестник Луганского национального университета имени Тараса Шевченко: сб. науч. тр. / гл. ред. Е.Н. Трегубенко; вып. ред. Н.В. Вострякова; ред. сер. А.Е. Пожидаев. – Луганск: Книга, 2018. – № 1(10): Cерия 5. География. Экономика. Туризм. – 148 с. (Tkachuk P.Yu. New Russian cuisine as a factor in the development of national heritage / P.Yu. Tkachuk // Bulletin of the Lugansk Taras Shevchenko National University:)
5 5. Куклина Т.С. Гастрономический туризм на туристическом рынке. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http: //www.sworld. com.ua/ konfer30 / 682.pdf. Сборник научных трудов SWORLD. Материалы международной научно- практической конференции «Современные направления теоретических и прикладных исследований 2013» 19-30 марта 2013 г. (Kuklina T.S. Gastronomic tourism in the tourist market. [Electronic resource]. - Access mode: http: //www.sworld. com.ua/konfer30/682.pdf. Collection of scientific papers SWORLD. Materials of the international scientific-practical conference "Modern directions of theoretical and applied research)
6 6. Нехаева Н.Е., Терехова Ю.С. Гастрономический туризм как перспективное направление развития регионов России // Естественные и математические науки в современном мире: сб. ст. по матер. XXXIV междунар. науч.-практ. конф. № 9(33). – Новосибирск: СибАК, 2015. (Nekhaeva N.E., Terekhova Yu.S. Gastronomic tourism as a promising direction for the development of Russian regions // Natural and mathematical sciences in the modern world)
7 7. Саламатина С.Е. Состояние и перспективы развития гастрономического туризма на юге Одесской области. Одесская национальная академия пищевых технологий. Научные труды, выпуск 46, том 2. - С. 325-329. (Salamatina S.E. Status and prospects for the development of gastronomic tourism in the south of the Odessa region. Odessa National Academy of Food Technologists)
8 8. Hall CM, Mitchell R. Gastronomic tourism //Niche Tourism. – 2013. – Р. 73. (Холл С.М., Митчелл Р. Гастрономический туризм //Нишевый туризм.)
9 9. http://www.biznes-daily.uz/ru/mening-mulkim/47471-gastronomichskiy-turizm-istoriya-razviti-stanovlni
10 10. Ошарова Е. К. Pазработка гастрономического тура для иностранных туристов Владивосток.: 2018. (Ошарова Е. К. Пазработка гастрономического тура для иностранных туристов Владивосток)
11 11. Qosimova R.A. Turizm va uni o‘qitish metodikasi ( о‘quv qo‘llanma). - T.: ≪ Aloqachi ≫ , 2008 - bet 7.( Косимова Р.А. Туризм и методы его обучения (учебник). - Т.: ≪ Коммуникатор)
12 12. John D Mulcahy “Historical Evolution of Gastronomic Tourism” 2019 y (Историческая эволюция гастрономического туризма»)
13 13. https://dokumen.pub/qdownload/the-routledge-handbook-of-gastronomic-tourism-1nbsped-1138551554- 9781138551558.html
14 14. Наумов Д.Л. “Проектирование гастрономического мастер-класса” 2018 й Cт.8. (Naumov D.L. “Designing a gastronomic master class)
15 15. https://www.lexiconoffood.com
16 16. https://www.immaterieelerfgoed.nl/media/inline/2017/9/14/tourism_and_intangible_cultural_heritage_unwto.pdf
17 17. https://www.slowfood.com/about_us/img_sito/pdf/Companion08_ENG.pdf
18 18. https://www.ciachef.edu/our-story/
19 19. Микула, Я.Д. Гастрономический туризм и его характеристика / Я.Д. Микула // Дорожная карта мировой экономики: ІІ Междунар. науч.-практ. интернет-конф., 17 ноября, 2017 г., г. Донецк. – Донецк: ГО ВПО «ДонНУЭТ имени Михаила Туган-Барановского», 2017. – С. 71-74.( . Mikula, Ya.D. Gastronomic tourism and its characteristics / Ya.D. Mikula // Roadmap of the world economy: II Intern. scientific-practical. Internet conference, November 17, 2017, Donetsk. – Donetsk: GO VPO “DonNUET named after Mikhail Tugan-Baranovsky)
20 19. Микула, Я.Д. Гастрономический туризм и его характеристика / Я.Д. Микула // Дорожная карта мировой экономики: ІІ Междунар. науч.-практ. интернет-конф., 17 ноября, 2017 г., г. Донецк. – Донецк: ГО ВПО «ДонНУЭТ имени Михаила Туган-Барановского», 2017. – С. 71-74.( . Mikula, Ya.D. Gastronomic tourism and its characteristics / Ya.D. Mikula // Roadmap of the world economy: II Intern. scientific-practical. Internet conference, November 17, 2017, Donetsk. – Donetsk: GO VPO “DonNUET named after Mikhail Tugan-Baranovsky)
21 21. "Umumiy ovqatlanish tashkilotlarining faoliyatini yanada takomillashtirish va xodimlarining kasbiy darajasini oshirish chora- tadbirlari to‘g’risida" O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yildagi 289-sonli (Кабинету Министров Республики Узбекистан "О мерах по дальнейшему совершенствованию деятельности организаций общественного питания и повышению квалификации работников")
22 22. https://kun.uz/uz/news/2019/08/07/ozbekistonda-gastronomik-turizm-assotsiatsiyasi- ochildi?q=%2Fnews%2F2019%2F08%2F07%2Fozbekistonda-gastronomik-turizm-assotsiatsiyasi-ochildi
23 23. Ibragimov N.S., O‘zbekiston turizmini mustaqil uyushgan sayyohlar segmentiga moslashtirish. “Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar” ilmiy elektron jurnali. № 1, yanvar-fevral, 2018 yil. (Ибрагимов Н.С. Адаптация туризма Узбекистана к сегменту самостоятельно организованных туристов. Научный электронный журнал "Экономика и инновационные технологии")
Waiting