134

Мақолада чет тил дарсларида синфни бошқаришда учраётган муаммолар ва уларнинг омиллари ўрганилган. Тадқиқот натижалари ва синфни бошқариш бўйича адабиётлар таҳлили қилинган. Чет тил 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system16-08-2022
  • Read count0
  • Date of publication28-08-2019
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages136-139
Ўзбек

Мақолада чет тил дарсларида синфни бошқаришда учраётган муаммолар ва уларнинг омиллари ўрганилган. Тадқиқот натижалари ва синфни бошқариш бўйича адабиётлар таҳлили қилинган. Чет тил 

Русский

В данном исследовании изучаются вопросы управления классом на уроках иностранного языка. В статье также обсуждаются результаты исследования и анализ литературы по управлению классом. Предлагаются выводы и рекомендации по повышению эффективности преподавания иностранных языков.

English

The research studied the issues related to classroom management in teaching foreign languages. The findings were discussed along with the current literature on classroom management. The implications and suggestions were provided for a better foreign language teaching practice.

Author name position Name of organisation
1 Haydarova D.K. 1 Fergana State University
Name of reference
1 1. Prodromou, L. (1992). Mixed ability classes. London: MacMillan. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, January 2015, 6(1) 68.
2 2. Matus, D. E. (1999). Humanism and effective urban secondary classroom management. The Clearing House, May/June, 305-307.
3 3. Sasidher, K., Vanaja, S., & Parimalavenu, V. (2012). Effective strategies for classroom management in ELT. Scholarly Research Journal for Interdisciplinary Studies, 1(3), 421-428.
4 4. Gower, R., & Walters, S. (1988). Teaching practice handbook. Oxford: Heinemann.
5 5. Young, D. J. (1990). An investigation of Students’ Perspectives on Anxiety and Speaking. Foreign Language Annals,23, 539-553.
6 6. Ж. Жалолов. Чет тил ўқитиш методикаси – Т., 2012 .
Waiting