Мақолада илк маротаба Ўзбекистонда мактаб тарих таълими тизимининг шаклланиш жараёни ёритилади. Муаллиф манбалар ва адабиётларга таянган ҳолда, инқилобдан олдинги даврда тарих фани фақат Туркистоннинг айрим шаҳарларида очилган оз сонли гимназиялардагина ўтилганлигини таъкидлаб, Ўзбекистон мактабларида тарих фанини ўқитиш асосан совет даврида йўлга қўйилганлигини қайд этади.
Айни вақтда тарих таълими тизимининг шаклланиши жараёнида кўзга ташланган муаммолар ва уларнинг бартараф этилиши хусусида маълумотлар берилади.
Мақолада илк маротаба Ўзбекистонда мактаб тарих таълими тизимининг шаклланиш жараёни ёритилади. Муаллиф манбалар ва адабиётларга таянган ҳолда, инқилобдан олдинги даврда тарих фани фақат Туркистоннинг айрим шаҳарларида очилган оз сонли гимназиялардагина ўтилганлигини таъкидлаб, Ўзбекистон мактабларида тарих фанини ўқитиш асосан совет даврида йўлга қўйилганлигини қайд этади.
Айни вақтда тарих таълими тизимининг шаклланиши жараёнида кўзга ташланган муаммолар ва уларнинг бартараф этилиши хусусида маълумотлар берилади.
В статье впервые освещается процесс становления школьного исторического образования в Узбекистане. Опираясь на источники и литературу, автор отмечает, что в дореволюционный период история более или менее системно преподавалась в немногих гимназиях, открытых в некоторых городах Туркестана. Возникновение системы школьного исторического образования относится в основном к советскому периоду. В то же время даются сведения о проблемах, имевших место в процессе формирования этой системы и путях их преодоления.
Annotation
For the first time, the article highlights the process of formation of school history education in Uzbekistan. Based on sources and literature, the author notes that in the pre-revolutionary period, history was more or less systematically taught only in a few gymnasiums opened in some cities of Turkestan. The emergence of the system of school history education refers mainly to the Soviet period. At the same time, information is given about the problems that took place in the process of the formation of this system, and the ways to overcome them.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Arslonzoda R.A. | 1 | Fergana State University |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Бущик Л.П. Очерки истории школьного исторического образования в СССР. – Москва, 1961 // https://sheba.spb.ru/shkola/ocherk-obraz-1961.htm |
2 | 2. Rajabov Q., Zamonov A. O’zbekiston tarixi (1917-1991-yillar). – Т.: G’.G’ulom nomidagi nashriyot-matbaa ijodiy uyi, 2017. |
3 | 3. Ўзбекистоннинг янги тарихи. Иккинчи китоб: Ўзбекистон совет мустамлакачилиги даврида. – Т.: Шарқ, 2000. |
4 | 4. Ўзбекистон тарихи (1917-1991 йиллар). Иккинчи китоб. – Т.: O’zbekiston, 2019. |
5 | 5. Shamsutdinov R., Karimov Sh. Vatan tarixi (O’zbekiston sovet mustamlakachiligi davrida). Uchinchi kitob / To’ldirilgan, qayta ishlangan ikkinchi nashri. – T.: Sharq, 2010. |
6 | 6. Муҳаммаджонов А. Темур ва Темурийлар салтанати: Тарихий очерк. – T.: Қомуслар Бош таҳририяти, 1996.. |