226

Мақолада PISA халқаро баҳолаш дастури концепциясига мувофиқ “таянч компетенция” тушунчасининг таҳлил, таянч компетенцияларнинг шакллантиришнинг методологик жиҳатлари кўриб чиқилган.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 24-10-2022
  • Read count 0
  • Date of publication 11-02-2022
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages167-174
Ўзбек

Мақолада PISA халқаро баҳолаш дастури концепциясига мувофиқ “таянч компетенция” тушунчасининг таҳлил, таянч компетенцияларнинг шакллантиришнинг методологик жиҳатлари кўриб чиқилган.

Русский

В статье анализируется понятие «базовая компетенция» в соответствии с концепцией международной программы оценивания PISA, рассматриваются методологические аспекты формирования базовых компетенций.

English

The article analyzes the concept of “basic competence” in accordance with the concept of the international assessment program PISA, examines the methodological aspects of the formation of basic competencies.
 

Author name position Name of organisation
1 Matkarimov A.M. 1 Grone Education Academy in Bremen, Germany
Name of reference
1 1. Baethge M. Berufsbildungs-PISA // Göttingen, 2006.
2 2. Bjornavold J. Lernen sichtbar machen: Ermittlung, Bewertung und Anerkennung nicht formal erworbener Kompetenzen // CEDEFOP, 2001.
3 3. Borner J. Die Entwicklung und Strukturierung des Kompetenzbegriffes Von der Qualifikation zur Kompetenz. 2008.
4 4. Empfehlung des Europäischen Parlaments und des Rates vom 23. April 2008 //https://eur-lex.europa.eu/legal- content/DE/TXT/?uri=CELEX%3A32017H0615%2801%29.
5 5. Erpenbeck J. & Von Rosentiel L. Handbuch der Kompetenzentwicklung // 2003 a; 2003 b.-p.125
6 6. http://www.oecd.org/education/school/programmeforinternationalstudentassessmentpisa/33691612.pdf.
7 7. Klieme E., Hartig J. Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik. Eine Expertise im Auftrag des Bundesministeriums für Bildung und Forschung // Bonn u.a.: BMBF, 2007.
8 8. Marten D. Schlüsselkompetenz // Berlin, 1985.
9 9. Norris N. The trouble with competence // Cambridge Journal of Education, 1991, 21(3). – р. 331-341. https://doi.org/10.1080/03057649102103071991
10 10. OECD. Lernen für das Leben. Erste Ergebnisse der Schulleistungsstudie PISA 2000 //
11 11. Reiss K., Weis M., Klieme E., Köller O. Grundbildung im internationalen Vergleich // Waxmann 2019 Münster, New York.
12 12. Rychen D.S., Salganik L.H. Key Competencies for A Successful Life and a Well-Functioning Society // Hogrefe & Huber, p.13.
13 13. Weinert G. Leistungsmessungen in Schulen. Weinheim, Basel: Beltz, 2003.
14 14. Қўлдошев Т., Одинаев Р. Касбий компетентликни профессор-ўқитувчиларда намоён бўлишининг педагогик-психологик моҳияти // «Таълим, фан ва ишлаб чиқаришда интеллектуал салоҳиятли ёшларнинг ўрни» мавзусидаги ёш олимлар, магистрант ва талабаларнинг анъанавий республика илмий амалий конференцияси материаллари тўплами. IV қисм, 2015 йил, 9-10 июнь.
15 15. Турдиев Н.Ш., Асадов Ю.М., Акбарова С.Н., Темиров Д.Ш. Умумий ўрта таълим тизимида ўқувчиларнинг компетенцияларини шакллантиришга йўналтирилган таълим технологиялари // –Т.: Ўзбекистон педагогика фанлари илмий-тадқиқот институти, 2015.
16 16. Ўзбекистон Миллий энциклопедияси. 4-жилд. –Тошкент: Ўзбекистон Миллий энциклопедияси 2002.
17 17. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 6 апрелдаги “Умумий ўрта, ўрта махсус, касб-ҳунар таълимининг Давлат таълим стандартларини тасдиқлаш тўғрисида”га 187-сон Қарори / “Қонун ҳужжатлари маълумотлари миллий базаси”, 30.09.2019 й., 09/19/821/3833-сон; 30.09.2019 й., 09/19/822/3840-сон.
Waiting