Ushbu maqolada san’at diskursidagi vizual tushunchaning lingvo-kognitiv tahlili amalga oshirilgan. Diskursda ifodalangan yoki tasvirlangan san’at asari qandaydir “ritm va ohangga ega bo‘lishi”, insonga nimanidir “anglatishga intilishi”, nimadir “ko‘rsatishi”, insonda qandaydir “hislar uyg‘otishi” va ularni “o‘zida aks ettirishi” mumkinligi hamda san’at asarida tasvirlangan “sahnalar” bizga nimanidir so‘zlab berishi, boshqalari his-tuyg‘ularni “namoyon etishga” yordam berishi aniqlangan.
Ushbu maqolada san’at diskursidagi vizual tushunchaning lingvo-kognitiv tahlili amalga oshirilgan. Diskursda ifodalangan yoki tasvirlangan san’at asari qandaydir “ritm va ohangga ega bo‘lishi”, insonga nimanidir “anglatishga intilishi”, nimadir “ko‘rsatishi”, insonda qandaydir “hislar uyg‘otishi” va ularni “o‘zida aks ettirishi” mumkinligi hamda san’at asarida tasvirlangan “sahnalar” bizga nimanidir so‘zlab berishi, boshqalari his-tuyg‘ularni “namoyon etishga” yordam berishi aniqlangan.
В данной статье проведен лингвокогнитивный анализ визуального концепта в художественном дискурсе. Обосновано, что произведение искусства, выраженное или описанное в дискурсе, может иметь определённый "ритм и тон", стремиться "что-то значить для человека", "что-то показывать", "вызывать у человека какие-то "чувства" и "отражать" их, а "сцены", описанные в произведении искусства, могут нам что-то рассказать и помогать "показать" эмоции.
This paper provides a linguistic and cognitive analysis of the visual concept in art discourse. It is justified that a work of art expressed or described in discourse can have a certain "rhythm and tone", meaning that "mean something to a person", "show something", "evoke some "feelings" and "reflect" them, and the "scenes" described in a work of art can tell us something and help "show" emotions.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Qodirova F.S. | 1 | O‘zDJTU |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. POPOVA, A., 2010. Analiza dyskursu mediów elitarnych. In: Dyskurs w perspektywie akademickiej. Materiały z międzynarodowego okrągłego stołu, 3–5 kwietnia 2009. Mińsk, Bia¬łoruś. Dostępne na stronie: http://www.dart.uni.wroc.pl/pdf/dwpa_pl.pdf [01.01.2010]. |
2 | 2. Sherzer J. A Discourse Centered Approach to Language and Culture / Sherzer J. A. // Discourse Studies. Volume 5 / Ed. by Teun van Djik. – London: Sage Publications. 2008 – pp. 21-38. |
3 | 3. Teun A. van Dijk Discourse and Ideology / Teun A. van Dijk // Discourse Studies. A multidisciplinary Introduction. Second Edition. – London: Sage Publications. 2011. – pp. 379-407. |
4 | 4. Концепт // Кубрякова Е.С., Демьянков В.З., Ю.Г. Панкрац, Л.Г. Лузина. Краткий словарь когнитивных тизминов. М., 1996, с. 90-93. |
5 | 5. Подробнее о способах концептуализации мира в разных язьпсах см. работы Э. Сепира, Б.Уорфа, Х.Хойера, А.Вежбицкой. |
6 | 6. Урысон Е.В. Проблемы исследования языковой картины мира. М., 2003, с. 9. |
7 | 7. Булатова А.П. Лингво-когнитивный анализ искусствоведческого дискурса (музыка, архитектура). Автореферат дисс... канд. филол. наук. М., 1999, с.13. |