34

Mazkur maqolada paralimpiya sportida umumiy psixologik tayyorgarlikni samarali rejalashtirish, tashkil etish va amalga oshirishning uslubiy asoslari, zamonaviy yondashuv va konsepsiyalari haqida ma’lumotlar berilgan. Paralimpiya sportining xalqaro tasnifini hisobga olish zarurati belgilandi, unga ko‘ra sportchilar turli sport toifalariga (funksional) tegishli bo‘lib, ular yuqori toifali paralimpiyachilarning psixologik tayyorgarligini tashkil etish va o‘tkazishning o‘ziga xosligini belgilaydi. Paralimpiyachi sportchilarning sportga moslashuvi va oliy sport mahorati bosqichlarida umumiy psixologik tayyorgarligining tuzilishi va mazmunining xususiyatlari aniqlandi.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 16-07-2024
  • Read count 34
  • Date of publication 14-07-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages
Ўзбек

Mazkur maqolada paralimpiya sportida umumiy psixologik tayyorgarlikni samarali rejalashtirish, tashkil etish va amalga oshirishning uslubiy asoslari, zamonaviy yondashuv va konsepsiyalari haqida ma’lumotlar berilgan. Paralimpiya sportining xalqaro tasnifini hisobga olish zarurati belgilandi, unga ko‘ra sportchilar turli sport toifalariga (funksional) tegishli bo‘lib, ular yuqori toifali paralimpiyachilarning psixologik tayyorgarligini tashkil etish va o‘tkazishning o‘ziga xosligini belgilaydi. Paralimpiyachi sportchilarning sportga moslashuvi va oliy sport mahorati bosqichlarida umumiy psixologik tayyorgarligining tuzilishi va mazmunining xususiyatlari aniqlandi.

Author name position Name of organisation
1 Jumabaev T.. O'qituvchi O'zbekiston davlat jismoniy tarbiya va sport universiteti Nukus filiali
Name of reference
1 1. Абалян А.Г. Эволюция признания видов спорта лиц с ограниченными возможностями здоровья в Российской Федерации / А.Г. Абалян, Д.Г. Степыко, Ю.Е. Осташенко // Вестник спортивной науки. – 2010. – № 2. – С. 60-63. 2. Банаян А.А. Исследование публикационной активности по вопросам психологии спорта / А.А. Банаян, Е.А. Янина // Инновационные технологии в системе спортивной подготовки, массовой физической культуры и спорта: сборник материалов всероссийской научно-практической конференции с международным участием (17-18.10.2019 г., Санкт-Петербург). – СПб., 2019. – С. 15-19. 3. Банаян А.А. Ретроспективный анализ научных исследований в области спортивной психологии, проводимых в ФГБУ СПбНИИФК / А.А. Банаян, Е.А. Киселева // Адаптивная физическая культура. – 2018. – № 3 (75). – С. 8-9. 4. Иванова И.Г. Особенности произвольной саморегуляции у спортсменов-паралимпийцев с поражением опорно-двигательного аппарата различных спортивных классов / И.Г. Иванова, А.А. Банаян, Е.А. Янина и др. // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. – 2020. – № 6 (184). – С. 440-447. 5. Мельников В.М. Психологическое моделирование спортивной успешности / В.М. Мельников, И.А. Юров // Спортивный психолог. – 2016. – № 1. – С. 34-36. 6. Сладкова Н.А. Функциональная классификация в паралимпийском спорте / Н.А. Сладкова. – М.: Советский спорт, 2011. – 160 с. 7. Ruiz M.C., Raglin J.S., Hanin Y.L. The individual zones of optimal functioning (IZOF) model (1978–2014): Historical overview of its development and use // International Journal of Sport and Exercise Psychology. 2017. Vol.15. No. 1. P. 41-63. 8. Елмуратова, А. (2022). Изучение морального самосознания студентов будущих спортивных педагогов. In Развитие отраслей АПК на основе формирования эффективного механизма хозяйствования (pp. 522-524). 9. Arzimbetov, T. (2023). Sport jamoalarıga ıjtımoıy-psıxologık xızmat ko'rsatish. Педагогика и психология в современном мире: теоретические и практические исследования, 2(11), 24-25. 10. Jalgasbaevich, J. T. (2023). Emotional stability in athletes as the basis of a special psychological preparation process. Epra International Journal of Multidisciplinary Research (IJMR), 9(7), 143-146. 11. Ayapbergenovna, K. U. (2021). Improving the pedagogical profile of deviant behavior of minors through collective creative activity. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 9(11), 448-452. 12. Ahmedov, F., Achouri, I., Bayrambay, E., Islambek, M., Farukh, Z., Ibrokhim, M., ... & Khaydarov, F. (2024). Exploring academic prerequisites and profiling requirements of middle school physical education teachers. Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, 19(2), 147-151. 13. Джуманиязова, Т. А. (2024). РОЛЬ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ ГИМНАСТИКИ В СПОРТИВНОЙ СИСТЕМЕ. Экономика и социум, (1 (116)), 832-834.
Waiting