247

Ушбу мақолада ўрта мактабни юқори синф ўқувчиларидаги мавжуд муаммоларни енгишда ижтимоий ходим томонидан кўрсатиладиган ижтимоий иш хизматлари тавсифланган. Бунда юқори синф ўқувчиларини мактабни ташлаб кетиш хавфларини олдини олишга, бўш вақтлардан унумли фойдаланишда кўмаклашишга, ҳамда ўқувчилардаги қизиқиш ва ишончни шакллантиришга боғлиқ масалалар ижтимоий иш соҳасида ривожланган мамлакатлар тажрибаси асосида кўриб чиқилади

  • Jurnal nomi
  • Nashr soni
  • Ko'rishlar soni 247
  • Internet havola
  • DOIdoi.org/10.47100/conference_pedagogy/S2_17
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 14-08-2020
  • O'qishlar soni 149
  • Nashr sanasi
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar114-121
Ўзбек

Ушбу мақолада ўрта мактабни юқори синф ўқувчиларидаги мавжуд муаммоларни енгишда ижтимоий ходим томонидан кўрсатиладиган ижтимоий иш хизматлари тавсифланган. Бунда юқори синф ўқувчиларини мактабни ташлаб кетиш хавфларини олдини олишга, бўш вақтлардан унумли фойдаланишда кўмаклашишга, ҳамда ўқувчилардаги қизиқиш ва ишончни шакллантиришга боғлиқ масалалар ижтимоий иш соҳасида ривожланган мамлакатлар тажрибаси асосида кўриб чиқилади

Русский

В этой статье описываются услуги социальной работы, предоставляемые социальным работником при преодолении существующих проблем у старшеклассников. В то же время вопросы, связанные с предотвращением ухода из школ старших классов, оказанием помощи в эффективном использовании свободного времени, а также формированием интереса и уверенности у учащихся, будут рассматриваться на основе опыта развитых стран в области социальной работы. 

English

This article describes the social work services provided by a social worker in overcoming existing problems among high school students. At the same time, issues related to the prevention of dropping out of high school, assisting in the efficient use of free time, as well as creating interest and confidence among students, will be considered based on the experience of developed countries in the field of social work. 

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Abduraxmonova M.M. иқтисод фанлари номзоди, доцент Фарғона давлат университеи
2 Akramov D.O. магистрант Фарғона давлат университеи
3 Egamberdiyeva F.A. талаба ТДЮУ
Havola nomi
1 Jones, D. R. (2005, February 24–March 2). The urban agenda: 47% of high school students drop out. The New York Amsterdam News, 96(9), 5.
2 Jonson-Reid, M., Kontak, D., Citerman, B., Essma, A., & Fezzi
3 Benard, B. (1993). Fostering resiliency in kids. Educational Leadership, 51(3), 44–48.
4 Aspy, D. N., & Roebuck, F. N. (1977). Kids don’t learn from people they don’t like. Amherst, MA: Human Resource Development Press.
5 Hepworth, D. H., Rooney, H. R., & Larsen, J. A. (2002). Direct social work practice (6th ed.). Pacific Grove, CA: Brooks/Cole
6 Ротҳ, 2000, Моррисей ва Вернер-Уилсон, 2005, п. 72.
7 Wooten, H. R., Jr. (1994). Cutting losses for student-athletes in transition: An integrative transition model. Journal of Employment Counseling, 31(1), 2–9.
8 Morrissey, K. M., & Werner-Wilson, R. J. (2005). The relationship between outof-school activities and positive youth development: An investigation of the influences of communities and family. Adolescence, 40(157), 67–85.
9 Benson, P., Leffert, N., Scales, P., & Blyth, D. (1998). Beyond the “village” rhetoric: Creating healthy communities for children and youth. Applied Developmental Science, 2(1), 138–139-159.
10 Morrissey, K. M., & Werner-Wilson, R. J. (2005). The relationship between outof-school activities and positive youth development: An investigation of the influences of communities and family. Adolescence, 40(157), 67–85.212-бет,
11 Snyder, H., & Sickmund, M. (1999). Juvenile offenders and victims: 1999 national report. Washington, DC: National Center for Juvenile Justice and Delinquency Prevention.
12 Lange, C. M., & Lehr, C. A. (1999). At-risk students attending second chance programs: Measuring performance in desired outcome domains. Journal of Education for Students Placed at Risk, 4(2), 173–192.
Kutilmoqda