215

Мақолада давлат ва хусусий мактаблар кичик мактаб ёшидаги ўқувчиларининг когнитив қобилиятларини тадқиқ этиш натижалари келтирилган. Олинган маълумотлар хусусий ва давлат мактабларига ўз таълим тизимларини ўқув фаолиятининг турли шароитларида (яъни давлат ва хусусий мактабларда) когнитив қобилиятлар ривожланиш хусусиятларини ҳисобга олган ҳолда қайта кўриб чиқиш учун асос бўлади.

  • Jurnal nomi
  • Nashr soni
  • Ko'rishlar soni 215
  • Internet havola
  • DOIdoi.org/10.47100/conference_pedagogy/S3_95
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 17-08-2020
  • O'qishlar soni 126
  • Nashr sanasi
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar659-669
Русский

В статье представлены результаты исследования когнитивных способностей учащихся младших классов в государственной и частной школах. Полученные результаты дадут основание государственным и частным школам для пересмотра своей системы обучения с учетом особенностей развития когнитивных способностей в различных условиях учебной деятельности (т.е. в государственных и частных школах).

Ўзбек

Мақолада давлат ва хусусий мактаблар кичик мактаб ёшидаги ўқувчиларининг когнитив қобилиятларини тадқиқ этиш натижалари келтирилган. Олинган маълумотлар хусусий ва давлат мактабларига ўз таълим тизимларини ўқув фаолиятининг турли шароитларида (яъни давлат ва хусусий мактабларда) когнитив қобилиятлар ривожланиш хусусиятларини ҳисобга олган ҳолда қайта кўриб чиқиш учун асос бўлади.

English

In this article there are shown results of study of the cognitive abilities of primary school students in public and private schools. The results obtained will provide a basis for public and private schools to revise their education system, taking into account the peculiarities of the development of cognitive abilities in various learning activities (in public and private schools).

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 NASRULLAEVA N.Z. выпускница. специалист в СП « Real Eco Technology» Московского Государственного университета им. М.В.Ломоносова в г. Ташкенте
2 Usmanova E.Z. кандидат психологических наук, доцент кафедры психологии Московского Государственного университета им. М.В.Ломоносова в г.Ташкенте
Havola nomi
1 Екимова М.А. Проблема оценки уровня развития логического мышления. Вестник Омского университета, 2002, 31, с. 120-123.
2 Усманова Э.З. К проблеме оптимизации обучения в начальных классах школы.-В Ж.: Бошлангич таълим, 2000,№2, с.12-13.
3 Петренко В.Ф., Митина О.В., Коростина М.А. Использование методики «Сказочный семантический дифференциал» для определения когнитивной сложности межличностного восприятия у детей 5-10 лет. //Вестник МГУ. Серия Психология. 2017. № 2. С. 114–135.
4 Петренко В.Ф., Митина О.В., Гамбарян М.П., Менчук Т.И. Сказочный семантический дифференциал //Вопросы психологии. 2016. №4. С.148-161.
5 Тест Векслера https://psylab.info/%D0%A2%D0%B5%D1%81%D1%82_%D0%92%D 0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%B0/%D0%94%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D1%82/%D0%A1%D1%83%D0%B1%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82_2._%D0%9F%D0%BE%D0%BD%D1%8F%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C.
6 Тест Равена - https://www.child-psy.ru/tests/276.html.
7 Цукерман Г.А., Митина О.В. Диагностика критического мышления. -В ж. Вопросы психологии,2015, № 3, с.1-16.
8 Насруллаева Д.А. Сравнение когнитивных способностей детей младшего школьного возраста в частных и государственных школах. Выпускная квалификационная работа. МГУ имени М.В.Ломоносова, Филиал в г. Ташкенте, Ташкент, 2018.
Kutilmoqda