Этник идентификациянинг шаклланиши талаба – ёшлар томонидан
ўз она тилини ўзлаштириши, тилдаги нозик жиҳатларни таҳлил қила олишида ва шу
миллат томонидан яратилган қадриятларга қабул қилишида ёрқин намоён бўлади. Ушбу
мақолада кундалик ҳаётда ўзга миллат вакиллари билан мулоқотда бўлишимиз, уларнинг
тилидан фойдаланишимиз ва ўзга миллий қадриятларга асосланган турли хулқ шакллари
билан тўқнаш келишимиз асосида ўз миллатимизга тегишлилигимизни янада чуқурроқ
ҳис этишимиз ва ўзимизга хос бўлган ўзбекона ҳаёт тарзимизни тўлароқ англаб
етишимизда ота-оналарнинг педагогик саводхонлиги ҳақида баён этилган. Шунингдек,
шахс шаклланишида миллий идентификациянинг мукаммаллигини таъминлаш нафақат
оила, ота-оналар, тарбия муассасалари, балки миллий истиқлол мафкурасини тарғиб
қилувчи барча муассасалар учун долзарб масала эканлиги алоҳида ҳаётий мисоллар орқали
кенг ёритилган.
Этник идентификациянинг шаклланиши талаба – ёшлар томонидан
ўз она тилини ўзлаштириши, тилдаги нозик жиҳатларни таҳлил қила олишида ва шу
миллат томонидан яратилган қадриятларга қабул қилишида ёрқин намоён бўлади. Ушбу
мақолада кундалик ҳаётда ўзга миллат вакиллари билан мулоқотда бўлишимиз, уларнинг
тилидан фойдаланишимиз ва ўзга миллий қадриятларга асосланган турли хулқ шакллари
билан тўқнаш келишимиз асосида ўз миллатимизга тегишлилигимизни янада чуқурроқ
ҳис этишимиз ва ўзимизга хос бўлган ўзбекона ҳаёт тарзимизни тўлароқ англаб
етишимизда ота-оналарнинг педагогик саводхонлиги ҳақида баён этилган. Шунингдек,
шахс шаклланишида миллий идентификациянинг мукаммаллигини таъминлаш нафақат
оила, ота-оналар, тарбия муассасалари, балки миллий истиқлол мафкурасини тарғиб
қилувчи барча муассасалар учун долзарб масала эканлиги алоҳида ҳаётий мисоллар орқали
кенг ёритилган.
The formation of ethnic identity is clearly reflected in students’ ability to
master their native language, to analyze the subtle aspects in the language, and to ambarce the
values created by this nation. In this article , we will deal with a deeper understanding of our
ethnicity and our own Uzbek way of life by interacting with people of different nationalities in their
daily lives, using their language and encountering different forms of behavior based on other
national values. It is also well illustrate by the vivid examples that maintaning the perfection
national identityin the formation of the personality is a matter not only for educations that promote
the idea of national independence.
Формирование этнической идентичности четко отражается в
способности учащихся овладеть своим родным языком, проанализировать тонкости языка
и принять ценности, созданные этой нацией. В этой статье мы получем более глубокое понимание нашей этнической принадлежности и нашего собственного узбекского образа
жизни, взаимодействуя с людьми разных национальностей в их повседневной жизни,
используя их язык и сталкиваясь с различными формами поведения, основанными на
других национальных ценностях. Это также хорошо иллюстрируется яркими
примерами того, что поддержание совершенства национальной идентичности в
формировании личности является вопросом не только для образовательных учреждений,
которые продвигают идею национальной независимости.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Xaaydarova H.R. | Doktorant | Мирзо Улуғбек номидаги Ўзбекистон Миллий университети |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | “Узлуксиз маънавий тарбия концепциясини тасдиқлаш ва уни амалгага ошириш чора тадбирлари тўғрисида” ги Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг Қарори, 31 декабрь 2019 йил. |
2 | О.Ҳасанбоева ва бошқалар. “Оила педагогикаси” Т., “Алоқачи”, 2007, 384 бет. |
3 | Х,Хайдарова, Н.Шомуротова. Педагогик психология. Ўқув қўлланма.Андижон: “Ҳаёт” нашриёти, 2018й. 201 бет. |
4 | Х.Хайдарова. Жинсий идентификация жараёнига оилавий роллар дифференциациясининг таьсири (Кўп бўғинли ва нуклеар оилалар мисолида). Монография. Тошкент: “Нишон-ношир” , 2018й. 151 бет. |
5 | Х.Хайдарова, Н.Шомуротова. Оиладаги ижтимоий муносабатлар жараёнида шахснинг ўз жинсини англаши. Услубий қўлланма. Тошкент: Фан ва технологиялар. 2015й. 35 бет. |