Мақолада мактабгача ѐшдаги болаларни атроф олам билан таништириш
мазмуни ҳамда методик жиҳатлари ѐритилган. Болаларни атроф олам билан
таништиришда қўлланиладиган технологиялардан намуналар келтирилган.
Атроф олам билан таништириш компонентлари ва шакллари баѐн этилган.
Мақолада мактабгача ѐшдаги болаларни атроф олам билан таништириш
мазмуни ҳамда методик жиҳатлари ѐритилган. Болаларни атроф олам билан
таништиришда қўлланиладиган технологиялардан намуналар келтирилган.
Атроф олам билан таништириш компонентлари ва шакллари баѐн этилган.
The article describes the content and methodological aspects of familiarizing
preschool children with the environment. The examples of technologies which help
children get acquainted with the environment are given. The components and forms
of familiarization with the surrounding world are described.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Xurvaliyeva T.L. | dotsent | TVCHDPI |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Falkiewicz-Szult M. Nature and environment education in preschool children. Poland.:-2005.-145 р. |
2 | M.E.Ferreira Stage-based egological education of preschool children on the basis of environmentally friendly approach. Рortugal.: 2015- 149 р. |
3 | Хурвалиева Т.Л. Мактабгача ѐшдаги болаларни атроф олам билан таништиришнинг самарали йўллари. Academic research in educational sciences scientific journal volume 1, issue 3, 2020.- PP.931-936. |
4 | Хурвалиева Т.Л. Педагогическое творчество - как фактор качество образования// Сборник материалов ХI Международной научной конференции студентов и молодых ученых «Наука и образование-2017» – Астана, 2017– С. 4543-4545. |
5 | Хурвалиева Т.Л. Use of integrated tasks in preparation of preschool children on environment. Digest of articles science, research, development. Berlin, 2020.Р.-117-120. |