418

Mazkur maqolada so‘zni turli  kontekstda o‘qitish orqali o‘quvchining so‘z boyligini rivojlantiruvchi o‘quv topshiriqlari amaliy jihatdan tadqiq qilingan. Ushbu topshiriqlarni ona tili darsliklariga tatbiq etish tavsiya etilgan. O‘quvchi nutqining muhim ko‘rsatkichlaridan biri uning so‘z boyligidir. Maqolada 7 yoshdan15 yoshgachabo‘lgan bolalar o‘rtasida amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazilgan  va natijalari yozilgan. Natijalarga ko‘ra,  hozirgi kunda ona tili ta’limi bo‘yicha Davlat ta’lim standartiga ko‘ra uch omil: ijodiylik, mustaqil fikrlash, fikr mahsulini nutqiy vaziyatga mos ravishda og‘zaki va yozma shakllarda to‘g‘ri, ravon ifodalash ko‘nikmalarini shakllantirish va rivojlantirishga erishish muhimligi isbotlangan.

  • Internet havola
  • DOIhttps://doi.org/10.56292/SJFSU/vol28_iss1/a44
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 26-05-2022
  • O'qishlar soni 418
  • Nashr sanasi 25-05-2022
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar224-228
Ўзбек

Mazkur maqolada so‘zni turli  kontekstda o‘qitish orqali o‘quvchining so‘z boyligini rivojlantiruvchi o‘quv topshiriqlari amaliy jihatdan tadqiq qilingan. Ushbu topshiriqlarni ona tili darsliklariga tatbiq etish tavsiya etilgan. O‘quvchi nutqining muhim ko‘rsatkichlaridan biri uning so‘z boyligidir. Maqolada 7 yoshdan15 yoshgachabo‘lgan bolalar o‘rtasida amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazilgan  va natijalari yozilgan. Natijalarga ko‘ra,  hozirgi kunda ona tili ta’limi bo‘yicha Davlat ta’lim standartiga ko‘ra uch omil: ijodiylik, mustaqil fikrlash, fikr mahsulini nutqiy vaziyatga mos ravishda og‘zaki va yozma shakllarda to‘g‘ri, ravon ifodalash ko‘nikmalarini shakllantirish va rivojlantirishga erishish muhimligi isbotlangan.

Ўзбек

Mazkur maqolada so‘zni turli  kontekstda o‘qitish orqali o‘quvchining so‘z boyligini rivojlantiruvchi o‘quv topshiriqlari amaliy jihatdan tadqiq qilingan. Ushbu topshiriqlarni ona tili darsliklariga tatbiq etish tavsiya etilgan. O‘quvchi nutqining muhim ko‘rsatkichlaridan biri uning so‘z boyligidir. Maqolada 7 yoshdan15 yoshgachabo‘lgan bolalar o‘rtasida amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazilgan  va natijalari yozilgan. Natijalarga ko‘ra,  hozirgi kunda ona tili ta’limi bo‘yicha Davlat ta’lim standartiga ko‘ra uch omil: ijodiylik, mustaqil fikrlash, fikr mahsulini nutqiy vaziyatga mos ravishda og‘zaki va yozma shakllarda to‘g‘ri, ravon ifodalash ko‘nikmalarini shakllantirish va rivojlantirishga erishish muhimligi isbotlangan.

Ўзбек

Mazkur maqolada so‘zni turli  kontekstda o‘qitish orqali o‘quvchining so‘z boyligini rivojlantiruvchi o‘quv topshiriqlari amaliy jihatdan tadqiq qilingan. Ushbu topshiriqlarni ona tili darsliklariga tatbiq etish tavsiya etilgan. O‘quvchi nutqining muhim ko‘rsatkichlaridan biri uning so‘z boyligidir. Maqolada 7 yoshdan15 yoshgachabo‘lgan bolalar o‘rtasida amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazilgan  va natijalari yozilgan. Natijalarga ko‘ra,  hozirgi kunda ona tili ta’limi bo‘yicha Davlat ta’lim standartiga ko‘ra uch omil: ijodiylik, mustaqil fikrlash, fikr mahsulini nutqiy vaziyatga mos ravishda og‘zaki va yozma shakllarda to‘g‘ri, ravon ifodalash ko‘nikmalarini shakllantirish va rivojlantirishga erishish muhimligi isbotlangan.

Русский

В этой статье рассматриваются практические задания, которые развивают словарный запас учащихся путем обучения словарному запасу в различных контекстах. Эти задания рекомендуется применять к учебникам на родном языке. Одним из важнейших показателей речи учащегося является его словарный запас. В статье описаны результаты практических занятий для детей в возрасте от 7 до 15 лет. По результатам, согласно действующему государственному образовательному стандарту по родному языку, три фактора: креативность, самостоятельное мышление, продукт мышления в соответствии с речевой ситуацией в устной и письменной формах правильно, бегло, важность достижения сформированности и доказано развитие выразительных навыков.

Русский

В этой статье рассматриваются практические задания, которые развивают словарный запас учащихся путем обучения словарному запасу в различных контекстах. Эти задания рекомендуется применять к учебникам на родном языке. Одним из важнейших показателей речи учащегося является его словарный запас. В статье описаны результаты практических занятий для детей в возрасте от 7 до 15 лет. По результатам, согласно действующему государственному образовательному стандарту по родному языку, три фактора: креативность, самостоятельное мышление, продукт мышления в соответствии с речевой ситуацией в устной и письменной формах правильно, бегло, важность достижения сформированности и доказано развитие выразительных навыков.

Русский

В этой статье рассматриваются практические задания, которые развивают словарный запас учащихся путем обучения словарному запасу в различных контекстах. Эти задания рекомендуется применять к учебникам на родном языке. Одним из важнейших показателей речи учащегося является его словарный запас. В статье описаны результаты практических занятий для детей в возрасте от 7 до 15 лет. По результатам, согласно действующему государственному образовательному стандарту по родному языку, три фактора: креативность, самостоятельное мышление, продукт мышления в соответствии с речевой ситуацией в устной и письменной формах правильно, бегло, важность достижения сформированности и доказано развитие выразительных навыков.

English

This article explores practical assignments that develop students' vocabulary by teaching vocabulary in a variety of contexts. It is recommended that these assignments be applied to native language textbooks. One of the most important indicators of a student's speech is his or her vocabulary. The article describes the results of practical exercises for children aged 7 to 15 years. According to the results, according to the current state educational standard for mother tongue education, three factors: creativity, independent thinking, the product of thought in accordance with the speech situation in oral and written forms correctly, fluently the importance of achieving the formation and development of expressive skills has been proven.
 

English

This article explores practical assignments that develop students' vocabulary by teaching vocabulary in a variety of contexts. It is recommended that these assignments be applied to native language textbooks. One of the most important indicators of a student's speech is his or her vocabulary. The article describes the results of practical exercises for children aged 7 to 15 years. According to the results, according to the current state educational standard for mother tongue education, three factors: creativity, independent thinking, the product of thought in accordance with the speech situation in oral and written forms correctly, fluently the importance of achieving the formation and development of expressive skills has been proven.
 

English

This article explores practical assignments that develop students' vocabulary by teaching vocabulary in a variety of contexts. It is recommended that these assignments be applied to native language textbooks. One of the most important indicators of a student's speech is his or her vocabulary. The article describes the results of practical exercises for children aged 7 to 15 years. According to the results, according to the current state educational standard for mother tongue education, three factors: creativity, independent thinking, the product of thought in accordance with the speech situation in oral and written forms correctly, fluently the importance of achieving the formation and development of expressive skills has been proven.
 

Havola nomi
1 1. Baltayeva M. Maktabda til sathlarini bog‘lab o‘rgatish muammolari: BMI- N. NDPI, 2014 y. (Балтаева М. Проблемы преподавания языковых уровней в школе: БМИ-Н. НДПИ)
2 2. Ziyadova T. Ona tili ta’limi jarayonida o‘quvchilarning so‘z boyligini oshirish.: P.f.n diss. – T, 1995 y. (Зиядова Т. Совершенствование словарного запаса учащихся в процессе обучения родному языку.:)
3 3. O‘zbekiston milliy ensiklopediyasi. 1-jild. – Toshkent, 2000 y. (Национальная энциклопедия Узбекистана. Том 1 - Ташкент)
4 4. Carmen M. Learning vocabulary in context through explisit instruction improves language learning in the classroom. Dissertation for teaching english to speakers of other, 2020 y. (Кармен М. Изучение словарного запаса в контексте с помощью наглядных инструкций улучшает изучение языка в классе. Диссертация по обучению английскому языку носителей других)
5 5. Nunan D. “ Language teachin methodology” A textbook for teachers, 1991 y. (Нунан Д. «Методика преподавания языка» Учебник для учителей)
6 6. Saidov M “O‘zbek maktablarining 5-sinflarida ona tili ta’limi jarayonida tafakkurni rivojlantiruvchi o‘quv topshiriqlari va ulardan foydalanish metodikasi: P.f.n diss. – T., 2008y. (Саидов М. «Учебные задачи, развивающие мышление в процессе обучения родному языку в 5-м классе узбекских школ и методика их использования: П.ф.н дис. – Т)
Kutilmoqda