Таълим sohasidagi globallashuv jarayonida o‘quvchilar ommaviy axborot vositalari va ijtimoiy tarmoqlar orqali yangiliklardan xabardor bo‘lib borayotganligini inobatga olsak, fan o‘qituvchisi ham o‘z dars mavzusini muntazam ravishda yangiliklar bilan boyitib borishi maqsadga muvofiq bo‘ladi.
Maqolaning maqsadi “Hayot davomida o‘qish” tamoyilini asosida “Mavzu ishlanmasi”ni yangi mallumotlar bilan muntazam boyitib boruvchi metod sifatida innovatsion xarakterga ega bo‘lib, fan va texnikaning so‘ngi yangiliklari bilan doimiy boyitib borilganligi bois, o‘qituvchi ertagalik o‘quv mashg’ulotlari uchun dars konspekti yozmaydi, kutubxonalardan maxlumotlar izlamaydi va o‘z ustida ishlashga imkoniyat yaratiladi.
O‘qituvchi darsining mazmuni va sifati ortadi, o‘quvchi bilim darajasi hamda таълим muassasasida таълим– tarbiya jarayonining samaradorligi yanada yuqori darajaga ko‘tariladi. Natijada, “Mavzu ishlanmasi” fan va texnika yangiliklari hisobiga takomillashib, doimiy ravishda mazmunan boyib boraveradi. Tavsiya etilgan ushbu metod asosida tayyorlangan innovatsion xarakterga ega bo‘lgan “Mavzu ishlanmasi” таълим tizimining yanada takomillashib borishining asosiy manbasi bo‘lib xizmat qilish barobarida “Yangi O‘zbekiston”ning bo‘lajak barkamol avlodlari, kelajagimiz poydevori bo‘lgan intekletual yoshlarni kompetentlilik darajasi yuksalib borishini va rivojlangan davlatlar qatoridan o‘zining munosib o‘rnini egallashini taъminlaydi.
Таълим sohasidagi globallashuv jarayonida o‘quvchilar ommaviy axborot vositalari va ijtimoiy tarmoqlar orqali yangiliklardan xabardor bo‘lib borayotganligini inobatga olsak, fan o‘qituvchisi ham o‘z dars mavzusini muntazam ravishda yangiliklar bilan boyitib borishi maqsadga muvofiq bo‘ladi.
Maqolaning maqsadi “Hayot davomida o‘qish” tamoyilini asosida “Mavzu ishlanmasi”ni yangi mallumotlar bilan muntazam boyitib boruvchi metod sifatida innovatsion xarakterga ega bo‘lib, fan va texnikaning so‘ngi yangiliklari bilan doimiy boyitib borilganligi bois, o‘qituvchi ertagalik o‘quv mashg’ulotlari uchun dars konspekti yozmaydi, kutubxonalardan maxlumotlar izlamaydi va o‘z ustida ishlashga imkoniyat yaratiladi.
O‘qituvchi darsining mazmuni va sifati ortadi, o‘quvchi bilim darajasi hamda таълим muassasasida таълим– tarbiya jarayonining samaradorligi yanada yuqori darajaga ko‘tariladi. Natijada, “Mavzu ishlanmasi” fan va texnika yangiliklari hisobiga takomillashib, doimiy ravishda mazmunan boyib boraveradi. Tavsiya etilgan ushbu metod asosida tayyorlangan innovatsion xarakterga ega bo‘lgan “Mavzu ishlanmasi” таълим tizimining yanada takomillashib borishining asosiy manbasi bo‘lib xizmat qilish barobarida “Yangi O‘zbekiston”ning bo‘lajak barkamol avlodlari, kelajagimiz poydevori bo‘lgan intekletual yoshlarni kompetentlilik darajasi yuksalib borishini va rivojlangan davlatlar qatoridan o‘zining munosib o‘rnini egallashini taъminlaydi.
Учитывая, что в процессе глобализации образования, учащиеся все больше узнают новости через средства массовой информации и социальные сети учителю естественных наук целесообразно регулярно обогащать предмет новостями. Целью статьи является “тематической разработка” новой информации на основе принципа «Обучение на протяжении всей жизни» как метод постоянного обогащения. При этом учитывается повышение содержания и качества уроков учителя, подъём на более высокий уровень знаний учащихся и эффективность образовательного процесса в образовательном учреждении. В результате, “Тематическая разработка” постоянно совершенствуется за счет научно-технических новшеств, обогащается содержание, которое постоянно обновляется. “Тематическая разработка”, имеющая инновационный характер служит основным источником дальнейшего совершенствования системы образования, обеспечивает повышение уровня компетентности и завоевание достойного места среди развитых стран будущими гармонично развитыми поколениями “нового Узбекистана”, интеллектуальной молодежью, являющейся фундаментом нашего будущего.
Given that in the process of globalization in education, students are becoming more aware of the news through the media and social networks, it is advisable for the science teacher to regularly enrich the subject with news.
The aim of the article is to be innovative as a method of constantly enriching the "Topic Development" with new information based on the principle of "Reading for Life". and the opportunity to work on their own.
The content and quality of the teacher's lessons will increase, the level of knowledge of students and the effectiveness of the educational process in the educational institution will rise to a higher level. The "theme development" is constantly improving due to scientific and technical innovations, the content is enriched and there is no end to it.
As a result, the textbook "Topic Development" on the optional topic of the textbook is constantly improving and enriching the content, and this process continues uninterrupted, increasing the potential of the science teacher, the level of knowledge of students and the effectiveness of the educational process. The innovative source "Theme Development" prepared on the basis of this proposed method will serve as the main source of further improvement of the education system, provides competence increase and taking a right place by the generation of a “new Uzbekistan” among the developed countries.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Ahmedov M.M. | 1 | Fergana State University |
2 | Teshaboev Z.A. | 2 | Regional center of retraining of public education workers of Fergana region and improving their qualifications |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g’risida”. 2020 yil 6 noyabrdagi PF-6108-son Farmoni (Указ Президента Республики Узбекистан «О мерах по развитию образования и науки в новый период развития Узбекистана) |
2 | 2. O‘zbekiston Respublikasi Halq ta’limi vazirining 2021-yil 17- dekabrdagi “Umumiy o‘rta ta’limning davlat ta’lim standarti to‘g’risida”gi 406-son buyrug’iga 1-ilova.( Постановление Министра народного образования Республики Узбекистан от 17 декабря 2021 года «О государственном образовательном стандарте общего среднего образования) |
3 | 3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Halq ta’limi sohasidagi ilmiy-tadqiqot faoliyatini qo‘llab-quvvatlash hamda kasbiy rivojlantirish tizimini joriy qilish chora-tadbirlari to‘g’risida” 2021 yil 25 yanvardagi PQ-4963-son Qarori.( О мерах по поддержке научно-исследовательской деятельности Президента Республики Узбекистан в сфере народного образования и внедрению системы повышения квалификации) |