Ushbu maqolada til hodisalarining imkoniyati haqida fikr bildirib, tilda polisemiyaning borligi tufayli insonlar bir so‘z orqali turli xil narsa va hodisalarga nom bera olishi, boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga polisementik lug‘at bilan ishlashni o‘rgatish o‘quvchilar so‘z boyligini sifat jihatdan yaxshilashga xizmat qilishi haqida atroflicha fikrlar keltirilgan. Maktabda boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga ona tilini o‘qitish jarayonida polisemiyaning murakkab jihatlarini bosqichma-bosqich o‘rgatib borishni tashkil etadi .Ularga leksik polisemiya yordamida so‘z manolarini farqlashni o‘rgatibgina qolmay, balki o‘quvchilar nutqini yangi so‘z ma’nolari bilan boyitib borish kerakligi haqida fikrlar yoritib berilgan. Shuningdek boshlang‘ich sinflarda ko‘p manoli so‘zlarning o‘quvilar ongida shakllanishi xaqida ko‘p olimlarning fikrlari bilan uyg‘unlashtirilgan.
Ushbu maqolada til hodisalarining imkoniyati haqida fikr bildirib, tilda polisemiyaning borligi tufayli insonlar bir so‘z orqali turli xil narsa va hodisalarga nom bera olishi, boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga polisementik lug‘at bilan ishlashni o‘rgatish o‘quvchilar so‘z boyligini sifat jihatdan yaxshilashga xizmat qilishi haqida atroflicha fikrlar keltirilgan. Maktabda boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga ona tilini o‘qitish jarayonida polisemiyaning murakkab jihatlarini bosqichma-bosqich o‘rgatib borishni tashkil etadi .Ularga leksik polisemiya yordamida so‘z manolarini farqlashni o‘rgatibgina qolmay, balki o‘quvchilar nutqini yangi so‘z ma’nolari bilan boyitib borish kerakligi haqida fikrlar yoritib berilgan. Shuningdek boshlang‘ich sinflarda ko‘p manoli so‘zlarning o‘quvilar ongida shakllanishi xaqida ko‘p olimlarning fikrlari bilan uyg‘unlashtirilgan.
В данной статье рассматривается возможность языковых явлений, существование полисемии в языке, способность людей называть разные вещи и события одним словом, обучение учащихся начальных классов работе с полисемантической лексикой позволит улучшить качество словарного запаса учащихся. Рассматривается организация поэтапного обучения сложным аспектам полисемии в процессе обучения родному языку учеников младших классов в в школе. В статье также описывается умение не только различать значения слов с помощью лексической полисемии, но и прививать мысль о том, что речь учащихся должна обогащаться новыми значениями слов; описывается взгляды многих ученых на формирование многозначности слов в сознании учащихся начальных классов.
This article discusses the possibility of linguistic phenomena, the existence of polysemy in the language, the ability of people to call different things and events in one word, teaching primary school students to work with polysemantic vocabulary will improve the quality of students' vocabulary. The organization of stage-by-stage teaching of complex aspects of polysemy in the process of teaching the native language of primary school students in school is considered. The article also describes the ability not only to distinguish the meanings of words with the help of lexical polysemy, but also to instill the idea that students' speech should be enriched with new meanings of words; describes the views of many scientists on the formation of polysemy of words in the minds of primary school students.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Akbarova Z.A. | 1 | FarDU |
2 | Sodiqova G.G. | 2 | FarDU |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1.Выготский Л.С. Умственное развитие детей в процессе обучения: Сб статей. -М.-Л.: Учпедгиз, 1935. - С. 98-99. (Vygotsky L.S. Mental development of children in the learning process: Sat articles. |
2 | 2.Выготский Л.С. Избранные психологические исследования // Мышление и речь. - М.: АПН РСФСР, 1956. - 518 с.( Vygotsky L.S. Selected psychological studies // Myshlenie and speech. |
3 | 3.Жинкин Н.И. Исследование внутренней речи // Известия АПН РСФСР:-М., 1960. - С . 46-75, 361(Zhinkin N.I. The study of inner speech // Izvestiya APN RSFSR: |
4 | 4.Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. - М.: Педагогика, 1976.-С. 360 (Rubinshtein S.L. Problems of general psychology. |
5 | 5.Водовозов В.И. Избранные педагогические сочинения / Под ред.В.Я. Смирнова. - М.: Изд-во АПН РСФСР, 1958. – 632с . Rubinstein S.L. Problems of general psychology. |
6 | 6.Выготский Л.С. Избранные психологические исследования // Мышление и речь. - М.: АПН РСФСР, 1956. - 518 с. Vygotsky L.S. Selected psychological studies // Thinking and speech. |
7 | 7.Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. Т. 2 // Проблемы общей психологии. -М.: Педагогика, 1982. - 504 с. (Vygotsky L.S. Collected Works: In 6 vols. Vol. 2 // Problems of General Psychology. |
8 | 8.Эльконин Д.Б. Мышление младшего школьника // Очерки психологии детей младшего школьного возраста / Под ред. А.Н. Леонтьева и Л.И. Божовича. - М.: АПН РСФСР, 1950. (Elkonin D.B. Thinking of a junior schoolchild // Essays on the psychology of children of primary school age / Ed. A.N. Leontiev and L.I. Bozhovich. |
9 | 9.Выготский Л.С. Избранные психологические исследования // Мышление и речь. - М.: АПН РСФСР, 1956. - 518 с. Гальперин П.Я. К исследованию интеллектуального развития ребенка //Вопросы психологии. - М., 1969. № 1. - С. 15-25. Гальперин П.Я. Актуальные проблемы возрастной психологии. М.: Изд-во МГУ, 1978. - 118 с. Леонтьев А.А. Психолингвистический аспект языкового значения //Принципы и методы семантических исследований. - М., 1976. - |