Maqolaning maqsadi ta'lim sifatini baholash uchun turli yondashuvlar va usullarni o‘rganishdir. Maqolada ta’lim tizimida baholashni axamiyatlari, konsepsiyasi va maqsad vazifalari tahlil etilgan. Buning uchun quyidagi tadqiqot usullari qo‘llanilgan: o‘z-o‘zini baholash, o‘zaro baholash, refleksiya. Tadqiqot natijalariga ko‘ra talabalar darslarga qiziqishi ortishi, shaxsiy natijalar shakllantirilishi, fikrlarlash doirasi kengayishi va mustaqil ravishda ma'lumot olishga intilishi ko‘rsatib o‘tilgan. Ta'lim muassasasida ta'lim sifatini ichki monitoringini tashkil etish bo‘yicha ishlab chiqilgan metodik tavsiyalar ta'limni sifatli baholashga yordam beradi degan xulosa kilingan.
Maqolaning maqsadi ta'lim sifatini baholash uchun turli yondashuvlar va usullarni o‘rganishdir. Maqolada ta’lim tizimida baholashni axamiyatlari, konsepsiyasi va maqsad vazifalari tahlil etilgan. Buning uchun quyidagi tadqiqot usullari qo‘llanilgan: o‘z-o‘zini baholash, o‘zaro baholash, refleksiya. Tadqiqot natijalariga ko‘ra talabalar darslarga qiziqishi ortishi, shaxsiy natijalar shakllantirilishi, fikrlarlash doirasi kengayishi va mustaqil ravishda ma'lumot olishga intilishi ko‘rsatib o‘tilgan. Ta'lim muassasasida ta'lim sifatini ichki monitoringini tashkil etish bo‘yicha ishlab chiqilgan metodik tavsiyalar ta'limni sifatli baholashga yordam beradi degan xulosa kilingan.
Цель статьи - изучить различные подходы и методы оценки качества образования. В статье проанализированы значения, концепция и целевые задачи оценки в системе образования. Для этого использовались следующие методы исследования: самооценка, взаимооценка, рефлексия. Результаты исследования показали, что у учащихся повышается интерес к занятиям, формируется личностный результат, расширяется кругозор, стремление к самостоятельному получению информации. Сделан вывод, что разработанные методические рекомендации по организации внутреннего мониторинга качества образования в образовательном учреждении способствуют качественной оценке образования.
The purpose of the article is to examine various approaches and methods for assessing the quality of Education. The article analyzes the importance of assessment in the educational system, its concept and objectives.
For this purpose, the following research methods were used: self-assessment, cross-evaluation, reflection. According to the results of the study, it has been shown that students ' interest in the lessons will increase, personal results will be formulated, the scope of thinking and the desire to acquire information independently. The conclusion was drawn to the fact that the methodological recommendations developed for the organization of internal monitoring of the quality of education in an educational institution contribute to the qualitative assessment of Education.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Ibragimov S.M. | 2 | Fergana State University |
2 | Abduraxmonov S.M. | 1 | TATU |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. С.М.Абдурахмонов, Ш.М.Ибрагимов, Об организации самостоятельной работы студентов в цикле дистанционного образования, Материалы XI Международной научно-методической конференции. Минск, 12–13 декабря 2019 года.( S.M.Abdurakhmonov, Sh.M.Ibragimov, On the organization of independent work of students in the cycle of distance education, Materials of the XI International Scientific and Methodological Conference) |
2 | 2. S.M.Abduraxmonov, Sh.M.Ibragimov, Talabalarni mustaqil ta’limini tashkil etishning tashkiliy usullari, «FDU xabarlari» Farg’ona davlat universiteti ilmiy jurnali 2020 yil sentyabr-oktyabr, 5 soni.( Абдурахманов С.М., Ибрагимов Ш.М., Организационные методы организации самостоятельного обучения студентов, Научный журнал Ферганского государственного университета «Новости ФДУ» сентябрь-октябрь 2020 г.) |
3 | 3. S.M.Abduraxmonov, Sh.M.Ibragimov, Mustakil ta’limini tashkil etishning shakllari va nazorat kilish omillari, «Differensial tenglamalar va matematikaning turdosh bulimlari zamonaviy muammolari». Xalkaro ilmiy konferensiya tezislar tuplami Fargona, 12-13 mart 2020 yil.( бдурахманов С. М., Ибрагимов Ш. М., Формы организации самостоятельного обучения и управления факторами, «Современные проблемы дифференциальных уравнений и смежных разделов математики». Материалы Международной научной конференции Фергана) |
4 | 4. S.M.Abduraxmonov, Sh.M.Ibragimov, Obucheniye dissiplin s primeneniyem oblachnыx texnologiy na platforme Moodle, Axborot-kommunikasiya texnologiyalari va telekommunikasiyalarning zamonaviy muammolari va yechimlari, onlayn Respublika ilmiy-texnik anjumani . TATU Farg’ona filiali. 2021 yil 16 aprel (Абдурахманов С.М., Ибрагимов Ш.М., Обучение дисциплин с применением региональных технологий на платформе Moodle, Современные проблемы и решения информационно-коммуникационных технологий и телекоммуникаций, Онлайн Республиканская научно-техническая конференция. Ферганский филиал ТАТУ) |
5 | 5. Ястребов Г.А., Пинская М.А., Косарецкий С.Г Использование контекстных данных в системе оценки качества образования: опыт разработки и апробация инструментария // Вопросы образования - 2014 - № 4 с.58- 92.( Yastrebov G.A., Pinskaya M.A., Kosaretsky S.G. Using contextual data in the system of assessing the quality of education: experience in the development and testing of tools // Educational Issues) |