229

Ma’lumki, sovet davri maorifi metodologiyasida kommunizm g’oyasi asosida o‘qituvchi kadrlarni tayyorlash, kommunistik partiya g’oyalarini yoyish va kelajak avlodni tarbiyalash muhim vazifalardan biri bo‘lgan. shuning uchun umumta’lim maktablarining faoliyati asosan «rivojlangan sotsializm» g’oyasini o‘quvchilarga singdirish, ularni «kommunistik ruhda» tarbiyalashdan iborat bo‘ldi. Mazkur maqoladagi  sovet davri ta’lim  tizimining  o‘ziga  xos  uslublari, maktab o‘qituvchilarining moddiy  ta’minlanganlik  darajasini  yaxshilash  uchun qabul qilingan qarorlar, o‘qituvchilarning tashqi ko‘rinishlari va umumiy faoliyatlari to‘g’risidagi ma’lumotlar davriy nashrlar, arxiv materiallari asosida yoritildi.

  • Internet havola
  • DOIhttps://doi.org/10.56292/SJFSU/vol28_iss2/a60
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 07-07-2022
  • O'qishlar soni 218
  • Nashr sanasi 30-06-2022
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar316-320
Ўзбек

Ma’lumki, sovet davri maorifi metodologiyasida kommunizm g’oyasi asosida o‘qituvchi kadrlarni tayyorlash, kommunistik partiya g’oyalarini yoyish va kelajak avlodni tarbiyalash muhim vazifalardan biri bo‘lgan. shuning uchun umumta’lim maktablarining faoliyati asosan «rivojlangan sotsializm» g’oyasini o‘quvchilarga singdirish, ularni «kommunistik ruhda» tarbiyalashdan iborat bo‘ldi. Mazkur maqoladagi  sovet davri ta’lim  tizimining  o‘ziga  xos  uslublari, maktab o‘qituvchilarining moddiy  ta’minlanganlik  darajasini  yaxshilash  uchun qabul qilingan qarorlar, o‘qituvchilarning tashqi ko‘rinishlari va umumiy faoliyatlari to‘g’risidagi ma’lumotlar davriy nashrlar, arxiv materiallari asosida yoritildi.

Русский

Известно, что в методологии Просвещения советского периода одной из важных задач была подготовка педагогических кадров на основе идеи коммунизма, распространение идей Коммунистической партии и воспитание будущего поколения. поэтому деятельность средних школ заключалась главным образом в внедрении идеи "развитого социализма" в учащихся, воспитании их в "коммунистическом духе".
Информация о специфических методах системы образования советского периода в этой статье, решения, принятые для повышения уровня материальной обеспеченности школьных учителей, внешний вид и общая деятельность учителей были освещены на основе публикаций даврия, архивных материалов.

English

It is known that in the methodology of the Enlightenment of the Soviet period, one of the important tasks was the training of teaching staff on the basis of the idea of communism, the dissemination of the ideas of the Communist Party and the upbringing of the future generation. therefore, the activities of secondary schools consisted mainly in the integration of the idea of "developed socialism" into students, educating them in the "Communist spirit". The information on the specific methods of the Soviet period education system in this article, the decisions taken to improve the level of material availability of school teachers, the appearance and general activities of teachers were covered on the basis of davriy publications, archival materials.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Hakimov A.O. 1 Fergana State University
Havola nomi
1 1. Алина Свердлова-Александрова Школьные учителя в Советском Союзе//https://lenin.guru/школне- учителя-в-советском-союзе/
2 2. MahmudnazarovG’. Yagona forma bo‘lishi kerakmi?// O‘qituvchilar gazetasi. 1987 yil 13 iyun.
3 3. Obь ustave sredney obщeobrazovatelьnoy shkolы//http:docs.cntd.ru/document/901945749
4 4. Ochilov M., Ochilova, N. O‘qituvchiodobi. – T.: O‘qituvchi, 1997.
5 5. Tajimirzayev E.A. XX asrning 60-80-yillarida Farg’ona vodiysi qishloqlari aholisining kundalik hayoti. Falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. Andijon, 2020.
6 6. Tohir Malik. O‘qituvchi obro‘i// O‘qituvchilar gazetasi. 1989 yil 10 iyun.
7 7. O‘zbekistonning yangi tarixi. 2-kitob. O‘zbekiston sovet mustamlakachiligi davrida. – T.: SHarq, 2000.
8 8. O‘qituvchi qadri//O‘zbekiston adabiyoti va san’ati. 1984 yil 3 fevral.
9 9. ФВДА, ф.321, р.3, й.369 “Разовый учёт о результатах повышениэ заработнойплаты учителей и других работников учреждениэ народного образованиэ заапрель 1985 год”.
10 10. Sharipova N.A. O‘zbekistonda sovet davri maktab o‘qituvchilarining ijtimoiy qiyofasi. Academic research in educational Sciences. Vol. 1 | ISSUE 3 | 2020.
11 11. Ergashev K. Razvitie obщeobrazovatelьnoy shkolы v Uzbekistane. 70-e—90-e gg.: problemы i tendentsii. — T. 1996.
12 12. Yakvalxo‘jayev Yo. O‘qituvchi shaxsini ulug’lab//O‘qituvchilar gazetasi. 1989 yil 15 iyul.
Kutilmoqda