Мақолада Ўрта асрларда (VII –XIV) яшаган аллома ва мутафаккирларнинг асарларида таълим-тарбия, ахлоқ-одобга оид педагогик фикрлар, ижтимоий тараққиѐт учун муҳим бўлган инсонпарварлик, билимга эътиқод, халқ манфаатини ҳимоя қилиш, миллий маънавиятни улуғлаш, комил инсон ва етук жамоага эришиш каби масалалар ѐритилган. Ўрта асрларда аллома ва мутафаккирларнинг педагогик фикрлари инсонпарварлик ғоялари таълим-тарбия жараѐни билан боғланиб, жамият тараққиѐтида тарбия нақадар зарурлиги, унинг моҳияти ва мазмуни интерфаол методлар асосида ѐритилган.
Мақолада Ўрта асрларда (VII –XIV) яшаган аллома ва мутафаккирларнинг асарларида таълим-тарбия, ахлоқ-одобга оид педагогик фикрлар, ижтимоий тараққиѐт учун муҳим бўлган инсонпарварлик, билимга эътиқод, халқ манфаатини ҳимоя қилиш, миллий маънавиятни улуғлаш, комил инсон ва етук жамоага эришиш каби масалалар ѐритилган. Ўрта асрларда аллома ва мутафаккирларнинг педагогик фикрлари инсонпарварлик ғоялари таълим-тарбия жараѐни билан боғланиб, жамият тараққиѐтида тарбия нақадар зарурлиги, унинг моҳияти ва мазмуни интерфаол методлар асосида ѐритилган.
Произведения ученых и мыслителей, живших в Средние века (VII-XIV), отражают образовательные, моральные и педагогические идеи, важность гуманизма, знаний, защиты интересов людей во имя социального развития национальной духовности, достижения зрелого человека и зрелого общества. Педагогические идеи ученых и мыслителей Средневековья связаны с гуманистическими идеями и необходимостью образования для развития общества, его сущность и содержание объясняются на основе интерактивных методов.
The works of scholars and thinkers who lived in the Middle Ages (VII-XIV) reflect educational, moral and pedagogical ideas, the importance of humanism, knowledge, protection of people's interests for the social development of national spirituality, the achievement of a maturnity man and maturnity community. Pedagogical ideas of medieval scientists and thinkers are associated with the educational process of humanistic ideas and the need for education in the development of society, it’s essence and content are explained on the basis of interactive methods.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Karimova M.. | 1 | Fergana State University |
2 | Merganov I.. | 2 | Fergana State University |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиѐевнинг Олий Мажлисга Мурожаатномаси // ―Ватанпарвар‖ газетаси. - 2017 йил, 29 декабрь. - № 52 (2751). |
2 | 2. Каримов И.А. "Ўрта асрлар Шарқ алломалари ва мутафаккирларининг тарихий мероси, унинг замонавий цивилизация ривожидаги роли ва аҳамияти" мавзусидаги халқаро конференциянинг очилиш маросимидаги нутқи. // ―Халқ сўзи‖ газетаси. -2014 йил, 16 май. |
3 | 3. Наршахий. Абу Бакр. Бухоро тарихи. – Т.: «Камалак», 1991. |
4 | 4. Хайруллаев М.М. Уйғониш даври ва Шарқ мутафаккири – Т., 2001. |