Мақолада боғча ёшидаги болаларга инглиз тилини ўқитишнинг муҳим педагогик асослари, турли интерактив қарашлар берилган ва ушбу жараёнда юзага келган муаммоларга ечим топилган. Боғча ёшидаги болалар билан тил ўқитиш жараёнида иштирок этишнинг муҳим ижтимоий асослари келтирилган.
Мақолада боғча ёшидаги болаларга инглиз тилини ўқитишнинг муҳим педагогик асослари, турли интерактив қарашлар берилган ва ушбу жараёнда юзага келган муаммоларга ечим топилган. Боғча ёшидаги болалар билан тил ўқитиш жараёнида иштирок этишнинг муҳим ижтимоий асослари келтирилган.
В статье представлены важные педагогические основы обучения английскому языку детей дошкольного возраста, различные интерактивные взгляды и пути решения проблем, возникающих в процессе занятий. Представлены также важные социальные основы участия в процессе обучения языку детей дошкольного возраста.
This article presents important pedagogical foundations for teaching English language to kindergarten-age children, with various interactive perspectives and solutions that may be encountered. Important social foundations for participation in language teaching with preschoolers are provided.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Khayitova M.. | 1 | Fergana State University |
2 | Mirzaahmedov M.. | 2 | Fergana State University |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Abulkhanova-Slavskaya K.A. The ability of consciousness of the personality as a subject of life // “World of Psychology”. −2006. −No. 2. |
2 | 2. Anisimov O.S. Subjective reflection in modernizing and its conceptual support. − M ., 2012. |
3 | 3. Vulfov B.Z. Reflection: learning by managing // “World of Education”. −1997. −No. 1. |
4 | 4. Semenov I.N. The reflexive approach in the formation and development of students' personal-professional, self- consciousness as a factor in the modernization of higher education. − M.: FIRO, 2013. |
5 | 5. Stepanov S.Yu. Reflective practice of creative development of a person and organizations. – M .: Nauka, 2000. |
6 | 6. Khutorskoy A.V. Pedagogical innovation: methodology, theory, practice: scientific publication. – M ., 2005. |