391

Мақолада косметик кремларнинг таркибини ўрганиш натижалари келтирилган. Сифатсиз товарларнинг инсон саломатлиги ва мамлакат иқтисодиётига салбий таъсири асослаб берилган. Маълумотлар сифатини аниқлашнинг замонавий органолептик ва физик-кимёвий усуллари ишлаб чиқилган ва божхона амалиётида жорий қилинган.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 30-08-2022
  • O'qishlar soni 0
  • Nashr sanasi 25-02-2021
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar57-61
Ўзбек

Мақолада косметик кремларнинг таркибини ўрганиш натижалари келтирилган. Сифатсиз товарларнинг инсон саломатлиги ва мамлакат иқтисодиётига салбий таъсири асослаб берилган. Маълумотлар сифатини аниқлашнинг замонавий органолептик ва физик-кимёвий усуллари ишлаб чиқилган ва божхона амалиётида жорий қилинган.

Русский

В статье приведены результаты изучения состава косметических кремов. Обосновано негативное влияние некачественных товаров на здоровье человека и экономику страны.  Разработаны и внедрены в таможенную практику современные органолептические и физико-химические методы  определения качества данных товаров.

English

This article studies the composition of cosmetic creams. The negative impact of low-quality goods on human health and the country's economy has been substantiated. Modern organoleptic and physicochemical methods for determining the quality of goods have been developed and introduced into the customs system.
 

Havola nomi
1 1. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги ПФ–4947-сонли «Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида»ги Фармони. // Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й., 6-сон, 70-модда.
2 2. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2018 йил 8 декабрдаги ВМ–997-сонли «Халқ таълими тизимида таълим сифатини баҳолаш соҳасидаги халқаро тадқиқотларни ташкил этиш чора-тадбирлари тўғрисида»ги қарори.
3 3. Яровинская Т.С. Химия: как она начиналась. –Т.: Ўқитувчи, 1988.
4 4. Штрубе В. Пути развития химии. В двух томах. Пер. с нем. Том 1. – М.: Мир, 1984. –239 с. Том 2. – М: Мир, 1984.
5 5. Соловьев Ю.И. История химии. Развитие химии с деревнейших времен до конца XIX века. – М.: Просвещение, 1988.
6 6. Беляк Е.Л. Тобольский гений России //Химия в школе. – М., 2008. -№1.
7 7. Энциклопедик луғат. –Т.: Ўзбек совет энциклопедияси бош редакцияси, 1990. 2-том,
8 8. Омонов Ҳ., Қўчқоров М. Кимёвий эксперимент тарихига бир назар // Узлуксиз таълим. –Т., 2007. №4.
9 9. Бегматов Ш.Ш. Методические основы взаимосвязи уроков и внеурочных занятий по химии: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. –Т.: ТГПУ им. Низами, 2004.
10 10. Дратва Е.Л. Сочетание эксперимента и экранных средств наглядности на уроках природоведения и химии в школе: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. –Т.: ТашГПИ им Низами, 1969.
11 11. Омонов Ҳ.Т. Кимё таълимининг фалсафий–педагогик асослари ва уни такомиллаштириш масалалари: Пед. фанл. докт. дис. ... – Т.: Низомий номли ТДПИ, 1995.
12 12. Умаров М.И. Специальный факультативный курс «Химия хлопчатника» и методика его проведения в школах УзССР: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. –Т.: ТашГПИ им. Низами, 1973.
13 13. Дўмонов Б.М. Умумтаълим мактабларида кимёвий билим, кўникма ва малакаларни самарали ривожлантириш (амалий мазмундаги мустақил ишлар мисолида): Пед. фанл. фалсафа докт. дис. ... – Т.: ЎзМУ, 2019.
14 14. Muammer Calik, Alipasha Ayas. A crossage study on the understanding of chemical solutions and their components. International Education Journal, 2005, 6(1).
15 15. Panagiotis Sarantopoulos, Georgios Tsaparlis. Analogies in chemistry teaching as a means of attainment of cognitive and affective objectives: Na longitudinal study in a naturalistic setting, using analogies with a strong social content. Chemistry Education: Research and practice. 2004, Vol. 5, No. 1.
16 16. Лезер Ф. Тренировка памяти. ‒ М., Изд-во „Мир", 1979.
17 17. Асқаров И.Р., Ғопиров К.Ғ., Тўхтабоев Н.Ҳ. Кимё. 9-синфлар учун дарслик. –Т.: «Янгийўл полиграф сервис» нашриёти, 2019
Kutilmoqda