мақолада эртакчилик анъаналарининг жаҳон фольклоршунослигида ўрганилиш масаласи ёритилган. Шунингдек, эркак ва аёл эртакчилар ижросидаги ўхшаш ва фарқли жиҳатлар, эртакчиликдаги маросимлар, ирим-сиримлар ҳақида ҳам сўз боради.
мақолада эртакчилик анъаналарининг жаҳон фольклоршунослигида ўрганилиш масаласи ёритилган. Шунингдек, эркак ва аёл эртакчилар ижросидаги ўхшаш ва фарқли жиҳатлар, эртакчиликдаги маросимлар, ирим-сиримлар ҳақида ҳам сўз боради.
в статье освещается вопрос изучения традиций сказок в мировом фольклоре. А также сходные и отличительные черты в исполнении сказочников – мужчин и женщин, а также истории о суевериях.
The article addresses the issue of studying the traditions of fairy tales in world folklore. And also, similar and distinctive features performed by storytellers – men and women, and stories about superstitions.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Asqarova J.B. | таянч докторанти | ЎзФА Ўзбек тили, адабиёти ва фольклори институти |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Богатырев П. Г. Вопросы теории народного искусства. М., 1971, С. 393. |
2 | 2. Ғ.Жаҳонгиров “Ўзбек болалар фольклори”, Т.; 1972, Б. 36. |
3 | 3. Д.К.Зеленин “Великорусские сказки Вятской губернии”, СП. – 2002, С.23-24. |
4 | 4. И.В.Карнаухова “Сказки и предания севернего края”. М. 2006, С.399-400. |
5 | 5. Кулса – гул, йиғласа – дур. Т. 1983. Б. 297. |
6 | 6. Л.Олсон, С.Адоньева. “Традиция, трансгрессия, компромисс”. М. – 2016. С.38 |
7 | 7. М.Соколов “Русский фольклор”, М. 1941. С.129. |
8 | 8. О.А.Кадикина “Старуха: сказочный персонаж и социальный статус”: дисс.канд.фил. наук СП, 2003. С. 186. |
9 | 9. Северные сказки. 1998. C.27. |
10 | 10. Ш.Турдимов. “Гўрўғли” достонининг генезиси ва тадрижий босқичлари. Фил.ф.док. дисс. Т., 2011. Б.72. |
11 | 11. Зубайда Ҳусаинова. Эл ардоқлаган эртакчи. Фольклор архиви. Инв.– (қўшимча манба). |
12 | 12. Ю.М.Соколов “Русский фольклор”, М. 1941. С.57. |