367

Мақолада рангларнинг насрий асарлардаги ўзига хос рамзий ифодалаш масаласи тадқиқ этилади.
Рангнинг лейтмотив сифатида рамзий ифодаси асарнинг етакчи ғоявий-эстетик омилига айланиши А.Мирзаакбаровнинг “Оқ капалак ёҳуд Муҳаббатга йўғрилган бахт”  қиссаси мисолида ёритиб берилади.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 20-09-2022
  • O'qishlar soni 0
  • Nashr sanasi 20-10-2021
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar137-139
Ўзбек

Мақолада рангларнинг насрий асарлардаги ўзига хос рамзий ифодалаш масаласи тадқиқ этилади.
Рангнинг лейтмотив сифатида рамзий ифодаси асарнинг етакчи ғоявий-эстетик омилига айланиши А.Мирзаакбаровнинг “Оқ капалак ёҳуд Муҳаббатга йўғрилган бахт”  қиссаси мисолида ёритиб берилади.

Русский

В статье исследуется вопрос о специфическом символическом изображении цветов в прозе.
Лейтмотив цвета как ведущий идейно-эстетический фактор произведения иллюстрируется на примере рассказа А. Мирзаакбарова «Белая бабочка или Счастье в любви».

English

This article examines the issue of specific symbolic representation of colors in prose works. The leitmotif of color as a leading ideological and aesthetic factor of the work is illustrated by the example of A. Mirzaakbarov's story "White butterfly or happiness in love."

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Abduraxmonov A.A. 1 Fergana State University
Havola nomi
1 1. Гёте И.В.. К учению о цвете. Хроматика.//Очерк учения о цвете (отрывки). Чувственно-нравственное действие цветов.//Гете И.В. Об искусстве.–М.: 1975.
2 2. Суздальцева С.Н. Значение черного цвета в европейской эстетико-хроматической традиции. Дисс...канд. философских наук, – М., 2010.
3 3. Парандовский Я. Алхимия слова. – М.: Прогресс,1972.
4 4. Мизаакбаров А. Оқ капалак ёхуд Муҳаббатга йўғрилган бахт. Ҳикоя./ Оқ капалак ёхуд Муҳаббатга йўғрилган бахт. Қисса ва ҳикоялар. Алишер Навоий номидаги Ўзбекистон Миллий кутубхонаси нашриёти. ‒Т., 2011.
Kutilmoqda